• 0

Terugkerende bezoekers

Sinds precies 1.5 jaar (18 maanden) run ik mijn website en houd ik de statistieken bij van de bezoekers. Ergens heb ik ooit eens gelezen dat in het eerste jaar het percentage terugkerende bezoekers normaal gesproken vrij laag zal zijn omdat niemand je site nog kent en de meeste mensen dus pas voor de eerste keer zullen gaan bezoeken.

 

Nu 18 maanden en iets meer dan 37000 bezoekers verder is het aantal nieuwe klanten nog steeds 71%. Is dit normaal of hoor ik tegen deze tijd veel meer terugkerende klanten te hebben?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hangt inderdaad helemaal van je situatie af, in jou geval (merchandise van basketball spullen?) weet ik niet of je daar standaard een grote schare vaste klanten aan overhoud, maar de potentie is er natuurlijk wel.

 

Doe je actief en klantenbinding en wat is jou positie t.o.v. je cuncurenten?

Succes maak je zelf.....

Link naar reactie
  • 0

Ik doe eigenlijk niet actief aan klantenbinding vooral omdat de expertise hierin mij nog ontbreekt. Natuurlijk probeer ik klanten te behouden maar zoals je ziet gaat dat nog niet helemaal goed af.

 

Mijn positie ten opzichte van mijn concurrenten is dat ik heel anders ben en vooral diverse producten aanbied dan het veelal standaard assortiment dat andere aanbieden.

Link naar reactie
  • 0
Ik doe eigenlijk niet actief aan klantenbinding vooral omdat de expertise hierin mij nog ontbreekt. Natuurlijk probeer ik klanten te behouden maar zoals je ziet gaat dat nog niet helemaal goed af.

Dit zegt niks. Groeit de website? Dan is het aantal nieuwe bezoekers natuurlijk hoger. Plus dat je ook moet kijken over welke periode dit gemeten wordt.

Batterijen en Opladers voor telefoons.
Link naar reactie
  • 0

Ik kan je m.b.t. de cijfers niet heel goed helpen. Wat je zou kunnen doen om je klantenbinding te verbeteren, is je huidige klantenbestand bijv. maandelijks een nieuwsbrief sturen. Veel webshops gebruiken dit om hun klanten te blijven herinneren aan hun bestaan.

Daarnaast zijn social media als facebook/hyves steeds populairder voor webshops hun zichzelf te presenteren. Je ziet dat steeds meer webshops regelmatig nieuwe producten in hun assortiment daarop promoten en dat redelijk veel mensen de social media pages volgen. Uiteraard moet je dan wel op je website/in je nieuwsbrieven mensen attenderen op het bestaan van de social media pagina.

Snel je reports drukken bij bizzreports.com - one click printing

Link naar reactie
  • 0

Is dat ook niet afhankelijk van je producten? Basketbalschoenen (of andere accessoires) kopen de meeste mensen eens in het jaar.. In jouw geval speelt nieuwe producten, kortingen, en spaarpunten een rol om klanten terug te keren naar je shop.

 

Daarnaast spelen trends ook misschien een rol. Ik zit toevallig wel op een basketbalclub :) maar je hebt wel eens dat bepaalde merken wat populairder worden en meer gedragen worden.

 

Ik denk het probleem van terugkerende bezoekers een ander rol speelt als je bijv. voedselproducten koopt of navul producten (inkt patronen).

| IT-student | interesse in startups and e-commerce

Link naar reactie
  • 0

Wat zie jij als terugkerende bezoeker en hoe meet je dat? Cookies of ip dat kan nogal een verschil maken. In theorie zal je afhankelijk van de aankoopfrequentie een stijging in de eerste periode moeten merken. Pas daarna kun je evt. meten of je acties invloed hebben.

 

Maar zoals ook al is genoemd is de conversatie belangrijker.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.