• 0

Mail Overload!

 

Hoeveel emails krijgt een doorsnee ondernemer? Bij mij belanden er dagelijks een paar honderd in mijn mailbox. Als de spam uitgefilterd is, blijft er een lawine aan nieuwsbrieven over, eindeloos geouwehoer van LinkedIn Groups, allerlei alerts en een incidentele persoonlijke mail.

 

Mijn mailprogramma heeft wel filters, dus die ga ik maar eens wat beter instellen. Maar met name dat grijze gebied van newsletters en nieuwe topics in groups en fora is langzaamaan een lawine geworden. Al die verzenders denken dat ik een fan ben, een abonnee, een klant of een groepslid. Maar mijn interesse is lang geleden al naar een laag peil gezonken. Met ingrijpende gevolgen voor de marketing van al die berichtenleveranciers.

 

Zijn er cijfers van de doorsnee mailload van consumenten en ondernemers? Wat is het bereik van de gemiddelde nieuwsbrief? Hoeveel worden er geopend en hoeveel leiden tot kliks naar de website? Volgens mij moeten we dan aan promillages denken, geen procenten meer.

 

Wat is het energieiverbruik van al die loze mail?

 

Hoe kunnen ondernemers maatschappelijk verantwoord mailen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb zelf alle meldingen van facebook uitstaan. Alleen twitter & linkin mogen mij mailen als iemand vriendjes wil worden.

Nieuwsbrieven doe ik niet aan, heb 9 van de 10 keer toch geen tijd om ze te lezen.

 

Omdat ik met Microsoft Outlook werk komt mijn spam in een aparte map terecht. Dus over het algemeen zijn alle mailtjes die ik binnen krijg wel echt nuttig. Helaas zijn dat er nog geen honderde per dag.

Link naar reactie
  • 0

De spamfilter van gmail filtert 99% van de spam eruit; en ik doe niet aan nieuwsbrieven, alerts, of wat voor een type automatisch gegenereerde mails dan ook, dat scheelt een hele hoop. Email komt hier de hele dag door binnen op m'n smartphone, dus als ik een pling van m'n telefoon krijg wil ik ook dat er daadwerkelijk iets te melden is.

 

Voor alerts, nieuws, blog updates en dergelijke gebruik ik Google Reader (een RSS reader), dat werkt stukken beter dan het in m'n mailbox ontvangen.

Link naar reactie
  • 0

Kreeg laatst een mailtje van Linkedin. Dat ik al lang niet meer in een bepaalde groep was geweest en daarom de dagelijkse update werd vervangen door een wekelijkse. Top! :)

 

Verder zo'n 6 mailboxen in gebruik waarin sommige zo schoon mogelijk moeten blijven (klanten en leveranciers) en andere vollopen met rotzooi.

Link naar reactie
  • 0

Voor nieuwsbrieven heb ik een aparte e-mailadres bij gmail.com, die heb ik niet ingesteld in mailprogramma of mobiel zodat ik de mail alleen bekijk via internet als ik er zin in heb. En uiteraard gewoon op afmelden klikken of instellingen wijzigen bij linkedin/facebook als je het toch nooit leest. Zakelijke mailacounts waar alles netjes beantwoord moet worden probeer ik inbox leeg te houden zodat er geen mailtje over het hoofd wordt gezien.

Link naar reactie
  • 0

Even gmail-box gechecked die in principe de vergaarbak is van alle mailboxen die ik heb.

 

Totaal in 28 maanden 13980 mailtjes (ex spam) op binnengekomen = ca. 17 mailtjes per dag.

 

LinkedIN uitgezet qua updates, net zoals facebook en andere netwerken. Alleen op wat specifieke topics van HL een alert staan.

 

Nieuwsbriefdoorklikpercentage (voor de wordfeudliefhebbers) varieert per nieuwsbrief. 1 branchespecifieke nieuwsbrief ligt hij op minimaal 80%, twinkle ws zo'n 20% en andere lees ik alleen als ik ze onder ogen krijg zonder ze ge-autodelete te hebben

 

Algemene cijfers over het bereik van een nieuwsbrief zijn er volgens mij niet, of ze zijn zo gemiddeld en breed dat ze waardeloos zijn. Zolang spam nog winstgevend is, zullen nieuwsbrieven die beter getarget en beter vormgegeven zijn dat zeker ook nog wel zijn

 

Frans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.