• 0

idee, website en uitvoering... (zakelijk 'netwerk' gebruiken voor een goeddoel)

Omschrijving van je concept:

Het concept is vrij eenvoudig; Wij Nederlanders komen (zakelijk) veel in het Buitenland en mede door de aard van mijn ondernemingen (travel) word ik gevraagd om een goed doel in het buitenland te ondersteunen, dit doe ik dan soms ook maar dit project krijgt speciale aandacht; Het is een kleinschalig project waar directe hulp word geboden, 'eerstenood' en structureel.

 

Project is simpel; er is een weeshuis en er is groepje Nederlandse Airline Crew die met regelmaat het weeshuis bezoeken. Bedrijven en particulieren geven geheel belangeloos goederen (kleding, teken-schrijfspulletjes etc) voor de kindjes mee aan de stewardessen die het persoonlijk en dus ook zonder verdere (transport)kosten kunnen afgeven op de plek van bestemming.

 

Nu willen we een stapje verder gaan, het bestaande weeshuis is aan renovatie toe en met de kerst voor de deur willen we ook alvast iets extra's doen. Ook dit geld zal onder onze supervisie direct en zonder strijkstok ter plaatse aan de juiste persoon worden gegeven. http://www.i-aid.nl

 

 

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

- Opzetten website (wordpress)

- Fondsen geworven

- Zelf gedoneerd :-)

- Plan van aanpak

- Bestuur voor de nieuw op te zetten stichting (nu loopt het via een stichting waar ik bestuurder van ben maar een losse stichting is beter)

- Documenten ANBI

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Weeskindjes terplaatse ene betere toekomst bieden maar ook een prettige jeugd

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Dit is directe hulp! Directer kan niet, airline crew brengt het hoogstpersoonlijk naar de juiste plek en sponsoren ontvangen ook duidelijke 'afschriften' van hun donaties, heel simpel een foto of een video zegt meer dan wat dan ook.

 

Doordat de frequentie van het bezoek ook zo hoog is blijven de goederen en gelden ook niet eeuwig ergens opgeslagen

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- Wat kan er beter?

- Wie meld zich om mee te doen? (mag ook die paar euro via Paypal ;-) )

- De goudentip

 

Wel wil nog meegeven dat 1) het project al bestaat sinds 1999. Ik er al een tijdje zijdelings bij ben betrokken maar wij nu klaar zijn voor de grote vervolgstap. 2) wij dit project zakelijk benaderen, zowel voor donateurs als de mensen aldaar... dit ondanks het charitatieve karakter.

 

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Morning, goede mensen... Ik krijg net het het idee om op de site een overzicht te maken van Donaters, gewoon de naam. Is wel zo netjes..... Ga er vast mee beginnen en als 'jullie' zeggen nee, niet doen dan haal ik hem meteen weg... :-)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik zit zelf in een vergelijkbaar project. Wij hebben hiervoor een webshop opgezet om diverse spulletjes te verkopen om zo een constante geldstroom te creëren.

 

Heel goed.... kan niet anders zeggen... de vliegende dames zorgen ook voor zoiets, ze kopen locaal sieraden, tasjes etc en die verkopen ze dan weer hier in Nederland (laatst zelfs op uitnodiging in London) op van die verkoopfeestjes 'via via' en de 'winst' gaat dan weer terug naar de kindjes.

Waar alle duidelijkheid, geen kinderarbeid het zijn spulletjes die daar door volwassen gemaakt worden

 

(zo hebben 2 verschillende 'werelden' er voordeel bij)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Erg leuk idee, en goed uitgedacht. Lekker makkelijk doneren ook, met zo'n PayPal knop. :) Ik zou de website zeker wat meer aankleden, met meer info en verhalen. Misschien kan een van de stewardessen een keer een filmpje maken ofzo, of wat foto's. Dan krijgen de bezoekers wat meer een klik met het project.

 

Als laatste zou ik VEEL duidelijker vermelden op de website dat het hier gaat om kortelijns hulp. Mensen zijn vooral na die dramas in Haiti zo mogelijk nog skeptischer geworden tegenover hulporganisaties en projecten. Ik zou dit dus veel duidelijker naar voren laten komen, dat het geld direct aankomt op bestemming.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Erg leuk idee, en goed uitgedacht. Lekker makkelijk doneren ook, met zo'n PayPal knop. :) Ik zou de website zeker wat meer aankleden, met meer info en verhalen. Misschien kan een van de stewardessen een keer een filmpje maken ofzo, of wat foto's. Dan krijgen de bezoekers wat meer een klik met het project.

 

Als laatste zou ik VEEL duidelijker vermelden op de website dat het hier gaat om kortelijns hulp. Mensen zijn vooral na die dramas in Haiti zo mogelijk nog skeptischer geworden tegenover hulporganisaties en projecten. Ik zou dit dus veel duidelijker naar voren laten komen, dat het geld direct aankomt op bestemming.

 

Succes!

 

Dank voor de feedback! Er komen meer foto's aan inmiddels heb ik wel alvast een link naar een filmpje geplaatst (onder de foto's) en zal dit nog iets duidelijker maken

 

fijne avond!

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 1

Misschien kan een van de stewardessen een keer een filmpje maken ofzo, of wat foto's.

 

Ik dacht bij foto's en stewardessen direct aan een foto-shoot van de cabin-crew (misschien kan Sabra jou hierbij helpen ;)) voor een mooie kalender, verkoop na/tijdens een vlucht naar het land en alle winst gaat naar het project. Daarnaast een persbericht uitsturen dat je een dergelijke kalender gaat maken, hopelijk wordt het opgepikt door verschillende media en krijg je hier door meer aandacht voor het project/website (meer donaties)...

 

Niet de goudentip, meer een hersenspinsel zo vroeg in de ochtend :P

Ice76 - The Ice Cream Dealer

Rockin The World

www.ice76.com

Link naar reactie
  • 0

@ Astrid, dank dank! Aangepast (zonder je 'te kort' te willen doen, zo zie je maar hoe meer ogen hoe beter met deze kleine maar zeer bruikbaren tips)

 

@ Sabra, donaties 'in natura' gebeuren nu ook; grote voordeel is natuurlijk dat de vliegende dames dit kunnen meenemen. Daarbij word er nu ook op een manier gedoneerd wat misschien weer een tip voor andere is. Een manier die heel tastbaar is, geen extra moeite (ik heb dit zelf zo in z-afrika leren kennen) als ik bijvoorbeeld voor mijn dochter naar de Hema ga en ik koop wat hemdjes of een doos potloden is het natuurlijk heel makkelijk een extra 'setje' mee te nemen en te doneren

 

@ Sander Tja ieder zijn eigen gedachtes :P Ze zijn nu in de eerste fase, de Nederlandse vorm gaan formaliseren, website etc als dat allemaal goed staat (dus ook mede door jullie meedenken) kan er gedacht worden aan meer actie'marketing' Daarbij wil ik opmerken dat de Airllines niet heel happig zijn op dit soort acties; daar dat ze wel heel coulant zijn met het 'stil' ondersteunen van dit soort initiatieven en ook nog werkgever / zakenpartner zijn is het natuurlijk ook van belang hun mening te respecteren

 

Thanx!

 

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Zeker een goed initiatief!

 

Zelf gebruik ik niet veel PayPal, maar veel meer iDEAL. Misschien is het toevoegen van een iDEAL knop (gemakkelijk te regelen via sommige payment provides) een goede optie, zou doneren voor mij persoonlijk veel gemakkelijker maken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Joey Hiemstra

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.