• 0

kan eenmanszaak management fee factureren?

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op een korte vraag ook maar een kort antwoord..

 

Vanuit een eenmanszaak kan in het algemeen geen arbeid worden geleverd door de persoon die ook DGA is van die bv. Deze arbeid valt onder de (bijzondere) arbeidsrelatie die voor de DGA's geld.

 

Als personeel van de eenmanszaak voor de bv werkt is facturatie geen probleem, evenals de levering van goederen onderling.

 

Link naar reactie
  • 0

Als aanvulling ben ik benieuwd wat de beste manier is om jezelf als DGA uit te betalen zonder personal holding.

Als het onmogelijk via de eenmanszaak te factureren is betekent dit dat het DGA salaris (met loonheffing als ik het goed begrijp) de enige methode is?

Ook benieuwd waarom het niet mogelijk is via een éénmanszaak management fee te factureren.

 

Groet,

Laurens

 

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie
  • 0
Als het onmogelijk via de eenmanszaak te factureren is betekent dit dat het DGA salaris (met loonheffing als ik het goed begrijp) de enige methode is?

Ja dat klopt

 

Ook benieuwd waarom het niet mogelijk is via een éénmanszaak management fee te factureren.

Omdat het onzakelijk is vanuit de BV waar je als DGA in loondienst bent. Waarom arbeid en/of kennis inkopen bij een derde partij (de eenmanszaak) als de DGA zelf in dienst van de BV is?

 

 

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.