Logo voor onderneming

Aanbevolen berichten

 

Een potentiële klant, projectpartner en zelfs leverancier zet je bij de eerste kennismaking op zijn weegschaal. Leggen die twee mannen wat gewicht in de schaal? Zijn ze slim, zijn ze deskundig, zijn ze betrouwbaar, is er prettig mee te werken? Wanneer je je met je naam en je missie en je klantenlijst groter probeert voor te doen dan je bent, neemt je betrouwbaarheid af en wordt prettig samenwerken minder waarschijnlijk.

 

De remedie? Lighten Up!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Of is jullie gedachte dat we de missie gelijk moeten gaan trechteren en spitsen op onze taken die we nu gaan uitvoeren?

 

toespitsen vind ik een goed idee, maar niet perse op de opdrachten die je nu gaat doen. dat laatste zou ik alleen doen als dat inderdaad de gekozen richting voor de toekomst is. overigens, een toespitsing weerhoudt je niet om andere opdrachten uit te voeren. maar het dwingt je wel om een focus te leggen op een (aantal) speerpunten. dat maakt het duidelijker wat je doet, en dat is handig in je marketing en communicatie.

 

wat mij ook opvalt in de missie is dat je twee maal het onderwijs noemt (hoger onderwijs en studenten) maar niet wie je klanten zijn. zijn dat ondernemingen of de overheid? probeer eens vanuit die kant te redeneren, wat is daar de behoefte die je wilt vervullen?

 

zomaar een schot voor de boeg voor de beroemde one-liner op basis van wat ik heb gelezen in deze draad: wij bieden organisaties door middel van het uitlenen van studenten state-of-the-art kennis en goedkope mankracht om complexe, innovatieve projecten tot succes te maken.

Link naar reactie

Een wat merkwaardige tafereel: twee studenten (die ik persoonlijk ken) lokken discussie uit over hun ongetwijfeld flitsende bedrijf, en krijgen vervolgens vrij stevige reacties naar hun hoofd omdat hun missie volgens sommigen nogal algemeen en vaag is.

 

Nou snap IK direct wat ze met 'maatwerk' bedoelen, simpelweg omdat ik enkele van hun vroegere projecten wel ken. Maar de ander lezers snappen hier geen fluit van, natuurlijk. En dat geldt ook voor andere elementen uit hun missie. IK snap wel wat ze bedoelen, omdat ik voorbeelden ken van wat ze kunnen. Maar dat geldt natuurlijk niet voor andere lezers!

 

Arend! Lucas! Als jullie nou even wat van jullie volprachtige ideeën en projecten laten zien! Diezelfde projecten waarmee jullie mij en anderen (ja, OOK figuren 'buiten school') hebben verblijd! DAN snapt iedereen tenminste waar jullie voor staan!

 

Nico van der Sijde (jazeker: ooit docent van de twee heren, en begeleider bij hun SIFE-projecten).

Link naar reactie

Arend! Lucas!

 

Toch opmerkelijk dat jullie de eigen berichten ondertekenen met een verwijzing naar SIFE en een opmerking over het kampioenschap van Nederland, ZONDER dat jullie daar ff expliciet op scoren.

 

Tsja, IK weet het toevallig: jullie hadden een duidelijke bijdrage aan ME-SIFE (alweer kampioen van Nederland), een grote inbreng in Leerbedrijven en wat niet al... En jullie nieuwe bedrijf bouwt duidelijk op de SIFE/Leerbedrijfgedachte voort.

 

Maar ja, ook DIT zegt de gemiddelde lezer geen barst, omdat hij niet weet wat 'SIFE' is en wat 'Leerbedrijven' zijn.

 

Is een link naar relevante websites misschien een idee? Of een verwijzing naar het door jullie zelf geopende forum over Me-SIFE?

 

Nico van der Sijde

Link naar reactie

Hallo,

 

klopt, we zijn er net weer en dus weer aan de slag.

De eerste dagen vallen altijd tegen, maar wij zullen jullie hopelijk deze week nog weer verblijden met wat nieuws. Tevens enige info over de voortgang van het logo. Op dit moment zijn we bij de bijgevoegde logo's uitgekomen.

 

icd_logos3.thumb.jpg.2a143e7526a1f2a2b6150ea35b934d52.jpg

Uw werk, ons werk!

Arend Hofsink namens:

www.avedis.nl

Link naar reactie

LOL! Dat hele logo nog nooit gezien :-*. Wel grappig dat ze de omgekeerde C echt als C gebruiken (company), maar dat in mijn ontwerp de functie van de omgekeerde c eigenlijk een d is.

 

Wie helpt zoeken naar bedrijven met een gebogen pijltje in hun logo ;)?

http://www.mediabattery.com | http://www.startupidentity.nl

visual identity, webdesign & -development, tv consultancy and music artists support

Link naar reactie

Hallo mensen,

 

bedankt voor het meedenken. We hebben de reacties meegenomen en onze ontwerpster is weer aan de slag gegaan. We gaan toch verder bouwen op het ontwerp en de kleur van logo 5. Het voorste gedeelte van het logo zal terug te vinden zijn in de huisstijl als hulp van bijvoorbeeld de facturen (tenminste, dat is de bedoeling). Een website is nog niet gerealiseerd, deze zal ook aan de hand van het uiteindelijke logo gevormd moeten gaan worden.

 

We houden jullie op de hoogte van de voortgang, vanuit ons warme kantoor (waar geen airco is :'()

Uw werk, ons werk!

Arend Hofsink namens:

www.avedis.nl

Link naar reactie

Het logo van een bedrijf is essentieel voor het profileren van de identiteit van het bedrijf naar de buitenwereld toe en bepalend voor de relatie tussen het bedrijf en de klant. Het moet professionaliteit uitstralen, pakkend en origineel zijn en liefst ook nog humor en/of intelligentie bevatten en bovenal moet het de essentie van het bedrijf vertalen.

Ik snap dat je hierdoor het idee hebt dat je logo eigenlijk nooit goed genoeg is.

Schrijf daarom eens alles (en dan ook echt alles) op waaraan jouw ideale logo voldoet en streep vervolgens weg wat niet essentieel is voor jouw bedrijf en logo. Hierdoor houd je over wat echt belangrijk is en waar jouw logo niet zonder kan.

Ga daarna nog eens terug naar je logo en voeg toe/verwijder wat er nog aan mankeert. Zo doen onze logomakers dat ook.

Succes.

 

Floris

 

Mod edit: bedrijfsnaam mag in de handtekening, niet in de ondertekening van elk bericht

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.