• 0

Google Nederland start Nederland Verdient Online samenwerking

Google Nederland, start nieuw initiatief in samenwerking met PostNL, ING, MKB-Nederland.

Mijn vraag is dan? Waarom betaald een SEA consultant voor een Google certificaat als Google deze service gratis zelf aanbied? Tevens waarom dan wel een samenwerking met Webby en Mijn Webwinkel maar niet met de kleine MKB webdesigner of programmeur op de hoek van de straat... (te klein wellicht)?

 

Deze website is natuurlijk niets meer dan een lead generator voor Google en de rest, laten wij wel eerlijk blijven... ja marktwerking is goed en hoort erbij om de drempel laag te houden en een wellicht een gat in de markt in te vullen. Maar al deze giganten samen?

 

Is toch niet de bedoeling van MKB Nederland zijn eigen MKB webdesigners, web programmeurs, webshop bouwers, website bouwers te vergeten in deze... Adverteer je binnen Google AdWords op "website laten maken" of wat andere mogelijkheden, wat heeft dat nog voor zin als Google dit zelf al bij de voordeur aanbied.

Nieuw! "Nederland Verdient Online" met Google!

 

Wat is jullie reactie op dit nieuwe initiatief...?

 

Tja mijn vraag is dan mag dit eigenlijk wel? Want anders wil ik als kleine ondernemer ook wel bij die club aangesloten zijn voor wat leuke opdrachten... Hoe kijken jullie hier tegen aan? Enig idee, of leuke reactie omtrent deze kwestie...

 

[titel gecorrigeerd - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom zou dit niet mogen? Het zijn toch alle drie gewoon bedrijven die zo proberen meer geld te verdienen door ook de middenstand aan een online winkel te helpen. Lijkt mij op zich niet zo veel mis mee. Jij als MKB webdesigner of programmeur op de hoek van de straat had ook met zo'n idee kunnen komen.

 

Of het ook een goed idee is om de middenstand (waarmee ik de stenen winkels bedoel) ook maar massaal aan een webwinkel te helpen is het tweede, maar het zorgt in elk geval weer voor wat reuring.

Link naar reactie
  • 0

Er hangt een "linkspam" geurtje aan deze post.

 

(Daarnaast is het inhoudelijk ook een onnozel verhaal. Mogen 6 bedrijven samen een nieuwe activiteit opstarten. Ja natuurlijk. Het is eigenlijk alsof je tegen Philips en DE had gezegd dat ze de senseo niet hadden mogen uitvinden omdat dat niet eerlijk was t.o.v. de andere koffiejongens.)

 

:) Of het is iemand van Proximedia die zijn markt in elkaar ziet donderen.

Link naar reactie
  • 0

Er hangt een "linkspam" geurtje aan deze post.

Ik mag hopen dat de samenwerking van deze orde van grootte betere manieren van marketing verzint en kan bezigen dan het spammen van forums. Ik vermoed dat 'internetmarketing' een zzp programmeur is die concurrentie van deze samenwerking vreest :)

 

Link naar reactie
  • 0

Er hangt een "linkspam" geurtje aan deze post.

Ik mag hopen dat de samenwerking van deze orde van grootte betere manieren van marketing verzint en kan bezigen dan het spammen van forums. Ik vermoed dat 'internetmarketing' een zzp programmeur is die concurrentie van deze samenwerking vreest :)

 

Waarom zet je dan een link van je concurrent op een veelbelezen forum en plaats je geen link van je eigen toko in je profiel of handtekening?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hé. Het is toch een harstikke interessant initiatief!?

 

MEER UIT HET WEB HALEN?

 

Het internet biedt ondernemers veel kansen om te groeien. Van bloemisten en groothandels tot zakelijke dienstverleners. Nederland Verdient Online biedt u tools waarmee u meer uit het web kunt halen:

 

Gratis website of webwinkel

€ 100 retour bij afrekenen via iDEAL

€ 100 gratis online advertentietegoed

Persoonlijke hulp bij uw volgende stap op het web.

 

En daar discussiëren we graag over. Ongeacht of de topicstarter anoniem is of bekend, met of zonder signatuur, voor- of tegenstander. De schrijfstijl suggereert spam, maar dat is waarschijnlijk beroepsdeformatie van een professionele SEOert.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wist nog niet van het bestaan af. Net even de aanbieding bekeken, gratis is niet helemaal gratis. Na een jaar kost een domeinnaam € 30,00 en na zes maanden mag je voor de webshop gaan betalen en kun je kiezen voor een betaalde versie van Weebly.

 

Ik zie dit niet echt als concurrentie, mijn klanten adviseer ik om onderscheidend te zijn. Volgens mij is dit meer concurrentie voor Visaprint, waar je ook een gratis website kunt laten maken. En potentiële klanten die aangeven dat zij een minimaal budget hebben, wijs ik al jaren door naar low budget initiatieven zoals deze.

Link naar reactie
  • 1
Want anders wil ik als kleine ondernemer ook wel bij die club aangesloten zijn voor wat leuke opdrachten...

 

Ik denk niet dat je hier bijzonder veel leuke opdrachten aan over gaat houden, in het hypothetische geval dat je opperlid wordt van dit toffe clubje. Tenzij je je als startende eenmanstoko wilt gaan richten op mensen die a) geen geld hebben, b) geen geld willen uitgeven en c) niet herkennen dat een gedegen investering in online marketing zichzelf moet terugbetalen.

 

Maar misschien dat je met een paar stapels adWord coupons als in de goede richting zit. ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen, bedankt voor de reacties...

 

Dit is geen spamberichtgeving... de naam was toevallig nog vrij, aangezien ik dacht dat de post het beste in dit forum paste dacht ik wellicht wel toepasselijk, vandaar...

 

En JA in ben het dan ook eens dat dit een goed initiatief is, laat dat voorop staan! Want het is inderdaad een goede opstartmogelijkheid om actief op het internet te worden. Met een "gratis" website, of webshop en advertentiemogelijkheden... een one-stop-shop d,m,v, samenwerking met PostNL en de ING Bank als je een webshop begint, helemaal geen verkeerde keuze. Begrijp mij goed.

 

Maar waarom ik het zo geplaatst heb is, om te weten te komen of MKB Nederland wel weet dat er ook een doelgroep is binnen hun ledenbestand is wat onder deze tak van sport valt... En ja als ze dan toch via enige vorm van concurrentie aan je brood komen, kan iedereen wel zeggen stelt allemaal niets voor, onderkant van de markt en andere adviezen qua had jezelf met Google moeten opstarten (die nemen een kleine MKBer toch niet erg serieus "is mijn aanname" kan het mis hebben hoor... Heb het inderdaad nog niet geprobeerd, maar bedankt voor de tip zal het eens proberen), denk er tot nu nog wel anders over.

 

Want adverteren kost geld, is de link weggehaald van de Google Nederland homepage en dan heb ik er verder geen problemen mee... Bedankt allemaal voor jullie reacties, keep up the good! That's all... Thanks

Link naar reactie
  • 0

Er hangt een "linkspam" geurtje aan deze post.

Ik mag hopen dat de samenwerking van deze orde van grootte betere manieren van marketing verzint en kan bezigen dan het spammen van forums. Ik vermoed dat 'internetmarketing' een zzp programmeur is die concurrentie van deze samenwerking vreest :)

 

Waarom zet je dan een link van je concurrent op een veelbelezen forum en plaats je geen link van je eigen toko in je profiel of handtekening?

 

 

 

Ik moet zeggen dat dit inderdaad op spam lijkt. SEO tekst (250 woorden) + link ongeveer naar 200 woorden met precies de tekst die je wilt hebben als link??

 

Tuurlijk gebruiken deze jongens linkspamming .. hoe krijgen ze anders snel een goede PR met een verkoop pagina??

 

Ik kan het weten, ik ben ook al eens terug gefloten in het begin.

 

Overigens is Weebly inderdaad een enorme partij die internationaal het goed voor elkaar heeft.. om bang van te worden! JA, wij wel als klein bedrijfje..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.