Nieuwe site/huisstijl voor Holland Innovation en StarTech

Aanbevolen berichten

Zelf nog site maken waag ik mij niet meer aan. De klant wordt kritisch en accepteerd geen broddelwerk. De Innozuid site zag er mijns inziens nogal professioneel uit. Is door Jelmer gemaakt (graphics door Erik Treure). Onze nieuwe StarTech site vind ik zelf erg mooi, maar die mening wordt niet door iedereen gedeeld. Hij is gemaakt door Kiril Nachev uit Bulgarije.

 

Nu de Holland Innovation site nog. Ik ben naarstig op zoek naar een fris design voor de site en de flyers. Voor ideen houd ik mij aanbevolen. Voor commentaar ook. Wie wil pitchen voor de designopdracht kan hier de briefing downloaden en vragen kunnen hier in dit topic gesteld worden.

 

intro_txt.gifintro.jpg

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Dag Nils,

 

het eindresultaat is zo goed als de kwaliteit van de briefing. Eén week tijd om die zaken weer te geven? Je vraagt een briefhoofd, je bedoelt het ontwerp van een logo + vormgeving. Tekst wordt aangeleverd, terwijl tekst en vorm hand-in-hand moeten gaan. Zet dan ook de concept-tekst online, dan valt er nog wat aan te herstellen misschien. En waarom A5? Waarom nu al advertentiestopper (dat is peanuts) en alleen maar een format voor een website terwijl dat veel wezenlijker is?

 

Ik ga niet pitchen, maar als ik dat van plan was, dan had ik nog bijzonder veel vragen gehad. Anders krijg je een leuk buitenkantje, maar geen goed communicatieconcept. Wat is het budget?

Toch niet zo laag dat alleen startende ondernemers happen?

 

Werk voor bezemploeg. :(

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie

Tja, het gaat niet altijd zoals je wenst. Ik probeer bij de events die organiseren (voor alles eigenlijk) zoveel mogelijk gebruik te maken van start-up bedrijven. Dat is niet altijd eenvoudig. Het vergt vaak nogal wat geduld en je krijgt niet altijd waar je op gehoopt had.

 

Voor toeleveranciers gebruik ik maar twee bronnen. Mijn eigen klanten en Higher Level. Ondanks dat het echt eenvoudiger is om even door de gouden gids te lopen, doe ik dat niet. Niemand "hoeft" te pitchen, het is slecht een opportunity.

 

Wat betreft de briefing: Surprise me! Het gaat primair om een idee voor het beeldmerk. Kleuren, graphics, logo etc. De rest komt later wel. Het is echt niet zo moeilijk.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Wat is het budget?

 

Ja idd. Dat kon ik ook niet vinden in de briefing.

 

Er is budget! Dit in tegenstelling tot de gebruikelijke situatie bij de NeBIB. We zijn echter geen budget denkers, maar kosten/baten denkers. Ik zou zeggen: Doe een voorstel! Houd daarmee in overweging dat wij "zunig" zijn met de centjes die onze klanten en opdrachtgevers ons toevertrouwen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ben geen grafisch ontwerper maar als het een oproep was op mijn gebied en ik had de tijd er voor zou ik er zeker op reageren. Lastig zat om nieuwe klanten binnen te krijgen dus als 'opportunity' zich aanbiedt gewoon doen zou ik zeggen. Die wirwar valt volgens mij ook wel mee gezien het beperkt aantal aktieve members en reacties op dit topic. Stuk beter dan zo'n publieke offerte site.

 

De Witte: als je nog eens een leuke web script opdracht hebt liggen ;D

Link naar reactie

Ik weet nog niet zeker of ik aan de pitch mee wil doen. Ik ben bang dat in dit topic een wirwar van bedrijfjes komt die allemaal mee willen doen.

 

???

Kom op joh.....

Er ligt een opdracht te wachten!! Grijpen die kans en gooi alles wat je hebt in de strijd!!

 

Niet twijfelen maar ondernemen!!

 

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie

Als jullie er prijs op stellen maken we er voor de Higherlevelaars een open competitie van. Dan gaat het niet om de prijzen, maar om de designs (voor ons het belangrijkste).

 

Is dat wat?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Die startech site blijft wat hij is, De Holland Innovation site lijkt inhoudelijk op de startech site, maar qua vormgeving gaan jullie dat natuurlijk helemaal anders doen ;D

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

OK, De pitches zijn binnen. 4 inzendingen waarvan 2 via HigherLevel (alle twee bekenden van me). De definitieve keuze valt vanmiddag (doe ik niet zelf). Het budget voor de design was zo'n 3.500 tot 4.000 euro.

 

Het verbaast me toch enigzinds hoeveel uitvluchten er gezocht (en klaarblijkelijk ook gevonden) worden om GEEN pitch te hoeven doen. Ik neem aan dat er wel meer dan twee "designers" op dit forum rondhangen. In dit geval kreeg iedereen een eerlijke kans. Er wordt bij de beoordeling zelfs vooral op inspiratie en creatieviteit gelet.

 

Alleen twee "ervaren" ondernemers hebben van die kans gebruik gemaakt. Jammer.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Dit is een hele oneerlijke redenering die je nu geeft. Een pitch uitschrijven doe je voor een klein aantal bedrijven. Als je al meer dan 3 bedrijven mee laat doen aan de pitch, is het gewoon niet serieus meer. Sterker nog; aan het eind heb je er een wedstrijd van gemaakt! Het idee pitch valt dan dus helemaal weg. Bedrijven voor een pitch zoek je uit op de expertise; wat heb ik nodig? Welke bedrijven kunnen dat bieden? Welke kunnen kwaliteit leveren? Dit zijn allemaal zaken die je in een vooronderzoek moet uitdenken. Vervolgens kom je uit op 2 hooguit 3 bedrijven, die je mee laat doen aan een pitch, na een uitgebreide briefing.

 

Dit is uiteindelijk de reden dat ik niet heb meegedaan. De pitch vond ik niet meer serieus, en het werd uiteindelijk een wedstrijd voor Higherlevel leden. Jammer dat je het dan ziet alsof iemand uitvluchten zoekt. Want dat was niet zo.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Misschien een suggestie om het fenomeen pitchen eens aan de orde te stellen bij Marketing en Sales, want blijkbaar is dat toch nieuw voor al die designers hier. Of misschien voor de inkopers. En verder wil ik voorstellen om dit soort Vraag & Aanbod-berichten voortaan in de daarvoor bestemde rubriek te plaatsen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 69 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.