• 0

Mijn webwinkel babykleding is eindelijk online! Wie kijkt mee?

Omschrijving van je concept:

Eindelijk is hij online! Mijn webwinkel in babykleding. Ik heb zelf kleding laten maken in het

buitenland en wil deze met mijn webwinkel verkopen.

 

In mijn zoektocht naar leveranciers heb ik er uiteindelijk voor gekozen om materialen te

gebruiken die het milieu enigzins ontlasten. Biologisch katoen en verpakkingsmaterialen

die gerecycled of FSC zijn.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Het idee voor de winkel bedacht

Leveranciers gezocht en daarmee onderhandelt

Teksten voor de website geschreven

De winkel gebouwd (mijn vriend heeft 90% gedaan)

De foto's gemaakt

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Uiteraard is kleding verkopen mijn eerste doel. Daarnaast voelt het voor

mij goed om een productlijn (naast kleding wil ik andere producten ontwikkelen)

neer te zetten waarbij ik zoveel mogelijk rekening houdt met het milieu. Ik hoop

dat ook over te brengen op anderen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn al vele winkels met babykleding. Ik hoop met mijn merk onderscheid te maken

door biologisch katoen te combineren met felle hippe kleuren.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat jullie van de winkel vinden. Of het overzichtelijk genoeg is.

 

Zie onderstaande handtekening voor het internetadres van mijn webshop in babykleding.

 

 

Bedankt alvast!

 

 

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- ik zou bij de productinformatie van de romper de kleur-keuze in dezelfde volgorde doen als de links afgebeelde rompers; de kleur van het oranje vakje komt op mijn scherm trouwens heel anders over dan de kleur van het rompertje

 

- je gebruikt nog de standaard onduidelijke terminologie bij het schrijven van een beoordeling; vraag eens aan een paar mensen in je omgeving wat ze logischerwijs in zouden vullen bij "schermnaam" ...

 

- bij die beoordeling gebruik je rode sterretjes voor de verplichte velden (zonder dat overigens op die pagina ergens uit te leggen) en bij de productinformatie zijn die sterretjes dan weer blauw (met daar dan weer een rode uitleg), dat zou ik consistent maken

 

- ik zou bij de maat-keuze niet alleen de leeftijd vermelden, maar ook de echte maten (56, 62, 68, etc.)

 

- je verzendkeuze vind ik niet logisch; je vinkt standaard "pakketpost" aan, terwijl de andere keuze "beste methode" heet; bovendien staat in je voorwaarden dat verzending van 0 (?) tot 4 stuks € 1,95 kost, dus als ik dan 1 stuks bestel komt het standaard aanvinken van pakketpost voor € 4,95 helemaal vreemd over

 

- ik heb nergens accoord hoeven gaan met je algemene voorwaarden?

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het in ieder geval erg leuk dat je iets met kleuren gaat doen!!! Ik ook namelijk :)

 

 

My 2 cents over je site...

 

 

- Ik zou persoonlijk de header wat kleiner maken. Nu gaat al mijn aandacht daar naartoe.

 

- in het afrekenscherm staat het postcode veld op een vreemde plaats.

 

- in het afrekenscherm vind ik ook geen BTW specifikatie

 

- voor internationale bestellingen geef je 4,95 korting ???

 

- bij de producten staat : geimporteerd. wat wil je daarmee zeggen? staat wat vreemd.

 

 

 

Verder vind ik de website en het idee goed geslaagd!!!

 

Succes!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou jij het Btw nr eruit halen? Is dit niet verplicht?

 

Volgens mij dus wel. Maar wat nog véél belangrijker is:

Volgens de Consumentenautoriteit ook (heb ik al gepost, maar ja…).

 

Ik ben overigens geen jurist, maar wel ondernemer. Ik zie niet in (maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten) waarom je het risico zou lopen om verplichte vermeldingen weg te laten door nogal vage redenen (dat zou ik zelf nooit doen).

 

Overigens mankeert het wel het nodige (schoonheidsfoutjes) aan de html codering, want je krijgt 12 fouten bij een w3c validatie. Dat is geen ramp, maar volgens mij werkt dat niet in je voordeel bij de zoekmachines (Google en Co.).

Misschien kan de bouwer van de site dit repareren.

 

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- ik zou bij de productinformatie van de romper de kleur-keuze in dezelfde volgorde doen als de links afgebeelde rompers; de kleur van het oranje vakje komt op mijn scherm trouwens heel anders over dan de kleur van het rompertje

 

- je gebruikt nog de standaard onduidelijke terminologie bij het schrijven van een beoordeling; vraag eens aan een paar mensen in je omgeving wat ze logischerwijs in zouden vullen bij "schermnaam" ...

 

- bij die beoordeling gebruik je rode sterretjes voor de verplichte velden (zonder dat overigens op die pagina ergens uit te leggen) en bij de productinformatie zijn die sterretjes dan weer blauw (met daar dan weer een rode uitleg), dat zou ik consistent maken

 

- ik zou bij de maat-keuze niet alleen de leeftijd vermelden, maar ook de echte maten (56, 62, 68, etc.)

 

- je verzendkeuze vind ik niet logisch; je vinkt standaard "pakketpost" aan, terwijl de andere keuze "beste methode" heet; bovendien staat in je voorwaarden dat verzending van 0 (?) tot 4 stuks € 1,95 kost, dus als ik dan 1 stuks bestel komt het standaard aanvinken van pakketpost voor € 4,95 helemaal vreemd over

 

- ik heb nergens accoord hoeven gaan met je algemene voorwaarden?

 

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

 

Wat betreft de kleurvolgorde; in Magento met de betreffende plugin moet je een volgorde aangeven voor

de kleuren. Ik kan deze dus wel zo instellen dat het overeenkomt met bijv de romper, maar dan klopt

het bij andere producten weer niet. Het lijkt mij ook mooier en ga er nog wel even naar (laten) kijken.

 

Bij het schrijven van een beoordeling; helemaal gelijk en het ziet er ook vreemd uit zo.

Moet toegeven dat ik daar amper naar gekeken heb. Ik ga dit aanpassen. Er zijn sowieso op de site nog wel wat standaardtermen waar ook in de u-vorm wordt gesproken. Zal dat allemaal nog aanpassen naar de je/jou-vorm.

 

Wat betreft de sterretjes; kan even niet vinden wat je precies bedoelt met de blauwe sterretjes bij de productinformatie?

 

Over de maten; de maatvoering in de kleding is ook op deze wijze. Maar wellicht dat ik de NL maten nog wel even

kan noemen in de productbeschrijving.

 

Wat betreft de verzendkosten; idd moet dat 1 t/m 4 zijn. Ik heb gekeken hoeveel stuks er nog in 1 of 2 enveloppen

passen. Twee enveloppen voor 4 stuks is goedkoper qua verzending. Vanaf 5 gaat het per pakket. Als je 1 stuks

besteld zou je de 1,95 optie moeten hebben? Is dit bij jou uberhaupt te zien?

 

Over de algemene voorwaarden, ik weet dat ze verplicht zijn, maar moet je er ook echt mee akkoord gegaan zijn

voor bestellen?

 

 

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou jij het Btw nr eruit halen? Is dit niet verplicht?

 

Volgens mij dus wel. Maar wat nog véél belangrijker is:

Volgens de Consumentenautoriteit ook (heb ik al gepost, maar ja…).

 

Ik ben overigens geen jurist, maar wel ondernemer. Ik zie niet in (maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten) waarom je het risico zou lopen om verplichte vermeldingen weg te laten door nogal vage redenen (dat zou ik zelf nooit doen).

 

Overigens mankeert het wel het nodige (schoonheidsfoutjes) aan de html codering, want je krijgt 12 fouten bij een w3c validatie. Dat is geen ramp, maar volgens mij werkt dat niet in je voordeel bij de zoekmachines (Google en Co.).

Misschien kan de bouwer van de site dit repareren.

 

 

Het btw verhaal ga ik nog even uitzoeken.

 

De w3c validatie is bekend. Dit komt helaas door de gekochte plugins voor Magento. Die 12 fouten die je noemt komt door de fotoslider. Vervelend, maar voor mij is de slider te belangrijk om eruit te gooien.

 

 

 

 

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het in ieder geval erg leuk dat je iets met kleuren gaat doen!!! Ik ook namelijk :)

 

 

My 2 cents over je site...

 

 

- Ik zou persoonlijk de header wat kleiner maken. Nu gaat al mijn aandacht daar naartoe.

 

- in het afrekenscherm staat het postcode veld op een vreemde plaats.

 

- in het afrekenscherm vind ik ook geen BTW specifikatie

 

- voor internationale bestellingen geef je 4,95 korting ???

 

- bij de producten staat : geimporteerd. wat wil je daarmee zeggen? staat wat vreemd.

 

 

 

Verder vind ik de website en het idee goed geslaagd!!!

 

Succes!

 

Danny

 

Bedankt voor je reactie!

 

De header is inderdaad erg groot. Kleiner maken is voorlopig niet aan de orde. Hij is niet door ons ontworpen en

we hebben eerder geexperimenteerd met een kleinere header, maar die gaf toch niet het beeld weer wat ik

wilde hebben.

 

Postcode plek is inderdaad niet logisch, ga hier even naar kijken.

 

Btw specificatie bij het afrekenscherm, is dit nodig? De producten zijn incl btw, moet daar nog een aparte

spec bij?

 

Bestellingen binnen NL krijgen vanaf 75,- gratis verzending, dus ik neem dan de 4,95 op mij. Maar voor

internationale verzendingen is dit gewoon niet haalbaar. Vandaar dat ik datzelfde bedrag als korting

geef. Heb ik overigens van een paar internationale sites afgekeken haha.

 

Geimporteerd als in; niet in NL gemaakt............ik zou daar ook made in Peru van kunnen maken.

 

 

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie
  • 0

Mooie site waar op veel punten duidelijk aandacht aan is besteed, maar deze verschijnt niet lekker op mijn scherm.

 

Voeg een handtekening toe aan je HL-account en de Twitter en Facebook-buttons mogen best wat groter op je website.

 

Header, slideshow en 'New products' nemen wel erg veel beeldschermhoogte in beslag. Ga maar eens na hoe jouw bezoekers gemiddeld landen a.d.h.v. Google Analytics en beeldschermresoluties. Producten zitten altijd onder de vouw.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft de sterretjes; kan even niet vinden wat je precies bedoelt met de blauwe sterretjes bij de productinformatie?

Sorry, ze zijn waarschijnlijk zwart ... ik bedoel de sterretjes in "*Maat" en "*Kleur".

 

 

Als je 1 stuks besteld zou je de 1,95 optie moeten hebben? Is dit bij jou uberhaupt te zien?

Nee, ik heb 1 stuks besteld en krijg dan in eerste instantie alleen de 4,95 optie te zien. Als ik vervolgens de plaatsnaam invul verschijnt daarboven de 1,95 optie, maar de 4,95 optie blijft dan aangevinkt.

 

 

Over de algemene voorwaarden, ik weet dat ze verplicht zijn, maar moet je er ook echt mee akkoord gegaan zijn

voor bestellen?

Volgens mij is het niet verplicht, maar het is wel gebruikelijk en ik vind het persoonlijk wel professioneel overkomen.

Link naar reactie
  • 0

Kopers moeten expliciet accoord gaat met AV om deze van toepassing te laten zijn.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Prachtige site met prettig geschreven en duidelijke informatie! :)

 

Misschien zinvol iemand nog het Nederlands te laten controleren, ik kwam bijvoorbeeld deze foutjes tegen:

Wij gebruik Everzol verf, wat -> Wij gebruiken Everzol verf, die

chemicalien -> chemicaliën

syntetische -> synthetische

Katoenzaad en restafval wordt -> worden

De verzendkosten die bij iedere bestelling in rekening wordt gebracht -> worden

wordt je doorgestuurd -> word je doorgestuurd

wat je voor 13.00 besteld -> bestelt

welke vervaardigt zijn -> vervaardigd

ten alle tijden -> te allen tijde

garantie aanvraag -> garantieaanvraag

In jouw aanvraag vermeldt je -> vermeld

geinformeerd -> geïnformeerd

 

Link naar reactie
  • 0

Maar zelfs deze autoriteit (?) zegt:

“Zo’n aankruisvak kan wel praktisch voordeel hebben”, doelend op zo’n aankruisvak waarbij de bezoeker/bestseller aanvinkt dat hij/zij met de voorwaarden akkoord gaat.

 

Waarom zou je als ondernemer niet zo’n aankruisvak hanteren, om (mogelijke) problemen te vermijden?

 

Link naar reactie
  • 0

Laten we er een welles nietes spelletje van maken. ;)

 

Ik meen dat de verschillende web/thuiswinkelkeurmerken dit in praktische zin wél als technische voorwaarde stellen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Nou ja, de meningen verschillen dus.

 

Maar ik moet zeggen dat ik overal waar ik online shop (en dat is behoorlijk vaak) ik eerst

de AV moet goedkeuren voordat ik kan bestellen.

 

Het lastige is dat we een aantal plugins hebben gekocht die soms lastig of helemaal niet

aan te passen zijn.

 

Maar dat het aanvinken van de AV er moet komen is me wel duidelijk.

 

 

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie
  • 0

ik vind hem wel mooi, maar erg zoetsappig (ik ben ook geen moeder)

 

naar mijn smaak is de header overbodig aangezien je er ook al een slider onder hebt, alle producten vallen nu onder de vouw.

 

button voor de kortingscode is wel erg groot, als ik er voor het eerst kwam zou ik dus eerst ff gaan googelen voor een kortingscode... naar mijn mening niet gelijk met korting gaan gooien.

 

in de openingspost staat je site in de klikbare url, als ik me niet vergis is het hier eerder genoemd dat HL er goed scoort bij Google, voor je het weet vinden klanten niet eerst je webwinkel maar je vragen alhier... ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Mooie site waar op veel punten duidelijk aandacht aan is besteed, maar deze verschijnt niet lekker op mijn scherm.

 

Voeg een handtekening toe aan je HL-account en de Twitter en Facebook-buttons mogen best wat groter op je website.

 

Header, slideshow en 'New products' nemen wel erg veel beeldschermhoogte in beslag. Ga maar eens na hoe jouw bezoekers gemiddeld landen a.d.h.v. Google Analytics en beeldschermresoluties. Producten zitten altijd onder de vouw.

 

Groet,

 

Highio

 

Had jouw reactie even gemist. Hoeveel inch is jouw beeldscherm?

 

Google Analytics is aangesloten, moet nog even bekijken hoe het e.e.a. werkt. Maar neem jouw punt zeker even mee.

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie
  • 0

Prachtige site met prettig geschreven en duidelijke informatie! :)

 

Misschien zinvol iemand nog het Nederlands te laten controleren, ik kwam bijvoorbeeld deze foutjes tegen:

Wij gebruik Everzol verf, wat -> Wij gebruiken Everzol verf, die

chemicalien -> chemicaliën

syntetische -> synthetische

Katoenzaad en restafval wordt -> worden

De verzendkosten die bij iedere bestelling in rekening wordt gebracht -> worden

wordt je doorgestuurd -> word je doorgestuurd

wat je voor 13.00 besteld -> bestelt

welke vervaardigt zijn -> vervaardigd

ten alle tijden -> te allen tijde

garantie aanvraag -> garantieaanvraag

In jouw aanvraag vermeldt je -> vermeld

geinformeerd -> geïnformeerd

 

 

Ja helemaal gelijk, ik ben wat slordig. Soms ben ik zoveel in het Engels bezig met lezen en schrijven dat

mijn NL er onder lijdt.

Bedankt voor het lijstje :)

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.