• 0

Acquisitiebedrijf starten

Goedemiddag HL'ers. Ik wil een acquisitie bedrijf gaan starten waarbij de nadruk ligt op nieuwe afspraken/Business (B2B) voor MKB-bedrijven en start-ups. Concreet gezegd: ik zorg dat ondernemers bij (potentiële) klanten aan tafel komen. Tevens wil ik services gaan aanbieden m.b.t met het opzetten van een goed acquisitiebeleid, en e.v.t relatiebeheer. Ik heb persoonlijk een ruime achtergrond in zowel accountmanagement als fysieke verkoop

 

Nu zou ik erg graag wat input van jullie willen hebben:

Hoe kijken jullie als ondernemers aan tegen het uitbesteden van (koude) acquisitie? Hoe kijken jullie aan tegen het (anti cyclisch) investeren in acquisitie, in deze tijden van economische tegenspoed? Ook andere input is uiteraard van harte welkom!

 

Alvast hartelijk dank!

 

Met vriendelijke groet,

 

Right

 

[verwarrende spatie verwijderd - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Mag ik vragen wat jij een redelijke prijsstelling zou vinden? Houdt er rekening mee dat de oplossingen die ik bied de kosten van een interne acquisiteur buiten de deur houdt, met een gegarandeerd resultaat. Ben erg benieuwd hoe jij het ziet! :)

Het zal in elk geval niet uitsluitend aan de omzet gerelateerd moeten zijn. Per branche / bedrijf zal de marge op een opdracht anders liggen en als opdrachtgever zou ik het niet leuk vinden als die marge volledig door jou wordt opgegeten ...

Link naar reactie
  • 0

Ik was dat inderdaad niet van plan ;D

Hoi Dennis, ik ben ook erg benieuwd hoe jij het ziet. Weeg daarbij even het ontbreken van de (overhead) kosten van een interne verkoper/acquisiteur mee. Een gegarandeerd resultaat, waarbij iedere ondernemer met een marge boven de 15/20% er winst aan overhoudt. :)
Link naar reactie
  • 0

Mag ik vragen wat jij een redelijke prijsstelling zou vinden? Houdt er rekening mee dat de oplossingen die ik bied de kosten van een interne acquisiteur buiten de deur houdt, met een gegarandeerd resultaat. Ben erg benieuwd hoe jij het ziet! :)

Het zal in elk geval niet uitsluitend aan de omzet gerelateerd moeten zijn. Per branche / bedrijf zal de marge op een opdracht anders liggen en als opdrachtgever zou ik het niet leuk vinden als die marge volledig door jou wordt opgegeten ...

Dat is logisch, want dan kun je net zo goed niet gaan ondernemen. Maar even simpel gesteld: een interne accountmanager kost jou als ondernemer een behoorlijke smak aan onkosten/lasten/tijd, waarbij je geen garantie krijgt op daadwerkelijk resultaat/rendement. Volgens mij liggen de meeste marges (vooral binnen de dienstensector) ruim boven de 15%. Ik bied ondernemers dus een gegarandeerd rendement, zonder de lasten en kosten van vast personeel. Ben erg benieuwd naar je input! :)
Link naar reactie
  • 0

 

Ik zit te denken aan een percentage tussen de 17 en 20% van de omzet, voortkomend uit een door mij geacquireerde klant. Lijkt mij een goed gemiddelde. :)

 

Je praat over een percentage tussen de 17 en 20% van de omzet van een aangebrachte klant, dus als jij met een klant aankom die een opdracht brengt met een waarde van 3000 euro zal ik jou een kleine 500 euro moeten betalen. Maar als die klant tevreden is over mijn diensten en hij komt later dit jaar direct naar mij toe (dus niet via jouw) met een opdracht van 15000 euro moet ik jou dan weer opnieuw dat percentage geven? En wat als die klant een paar jaar later weer met een opdracht kom?

Link naar reactie
  • 0

 

Ik zit te denken aan een percentage tussen de 17 en 20% van de omzet, voortkomend uit een door mij geacquireerde klant. Lijkt mij een goed gemiddelde. :)

 

Je praat over een percentage tussen de 17 en 20% van de omzet van een aangebrachte klant, dus als jij met een klant aankom die een opdracht brengt met een waarde van 3000 euro zal ik jou een kleine 500 euro moeten betalen. Maar als die klant tevreden is over mijn diensten en hij komt later dit jaar direct naar mij toe (dus niet via jouw) met een opdracht van 15000 euro moet ik jou dan weer opnieuw dat percentage geven? En wat als die klant een paar jaar later weer met een opdracht kom?

Tja, Peter, das een punt van aandacht/zorg voor mij. Wat vindt jij?
Link naar reactie
  • 0

Volgens mij bewijs je je propositie geen dienst met zulke grappen. ::)

 

Het was dus geen grap. Dan gaat de algemene regel voor verkopers op. Eerst luisteren, dan nadenken (en rekenen) en daarna pas praten. Dus echt in die volgorde. Dan krijgt je potentiële opdrachtgever niet de indruk dat hij het denken voor jou moet doen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Houdt er rekening mee dat de oplossingen die ik bied de kosten van een interne acquisiteur buiten de deur houdt, met een gegarandeerd resultaat. Ben erg benieuwd hoe jij het ziet! :)

 

Wow, mag ik me bij deze aanbieden als administratiekantoor. Normaal heb ik een schappelijk tarief, maar voor jou denk ik het tegen een speciaal prijs van € 12.000,- te kunnen. Tenslotte, waar kun je een interne administrateur vinden en een compleet administratief pakket voor zo'n prijs.

 

Wat een vergelijking maak je.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Heel simpel gezegd zal het heel branchespecifiek zijn wat je tarieven kan zijn. Maar inmiddels zijn er vele online mogelijkheden die tegen een redelijk tarief offerte aanvragen genereren. Daar kun je (mijns inziens) niet erg hoog boven zitten.

 

Voorbeelden? Om een zakelijke klant te krijgen zal iemand toch wel de telefoon moeten pakken en bij klanten langsgaan... afhankelijk van in welke branche je zit.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik zit te denken aan een percentage tussen de 17 en 20% van de omzet, voortkomend uit een door mij geacquireerde klant. Lijkt mij een goed gemiddelde. :)

 

Je praat over een percentage tussen de 17 en 20% van de omzet van een aangebrachte klant, dus als jij met een klant aankom die een opdracht brengt met een waarde van 3000 euro zal ik jou een kleine 500 euro moeten betalen. Maar als die klant tevreden is over mijn diensten en hij komt later dit jaar direct naar mij toe (dus niet via jouw) met een opdracht van 15000 euro moet ik jou dan weer opnieuw dat percentage geven? En wat als die klant een paar jaar later weer met een opdracht kom?

Tja, Peter, das een punt van aandacht/zorg voor mij. Wat vindt jij?

 

Hallo Right,

 

Als je het mij vraagt vindt ik ten eerste die 17 tot 20 procent te hoog.. Eerder maximaal 10 procent van elke opdracht die je binnen brengt, verder zou ik het wel eerlijk vinden als je bij vervolg opdrachten van deze klant buiten jou om ook een percentage ontvang maar dan natuurlijk al geen 10 procent meer. Dan lijkt mij een 2 - 5 procent van de omzet van deze aangebrachte klant voor een periode van maximaal een jaar of 2 genoeg... Je hoeft hier immers niets meer aan te doen. (meer zou ik trouwens ook echt niet kunnen/willen geven)

 

Maar goed ik zie het nu misschien meer als "klant" dus praat ik misschien teveel naar mijzelf toe ;D

Link naar reactie
  • 0

Heel simpel gezegd zal het heel branchespecifiek zijn wat je tarieven kan zijn. Maar inmiddels zijn er vele online mogelijkheden die tegen een redelijk tarief offerte aanvragen genereren. Daar kun je (mijns inziens) niet erg hoog boven zitten.

 

Maar ik kan het mis hebben.

Waarschijnlijk doel je op Lead-generaties? Ik vind dat persoonlijk niet echt een vergelijk. Een volwassen B2B-relatie komt meestal niet tot stand door zoiets simpels als een vage (ingekochte) offerte-aanvraag. Het verschaft weinig informatie over de behoeftes van een potentiële klant en het risico is levens groot dat je er als ondernemer daardoor naast zit met je offerte. Daarbij is het vaak weinig concreet. Bovendien: je zult bij een dergelijke lead als ondernemer zelf weer veel tijd (van je mensen) moeten investeren om te trachten de klant binnen te halen. Ik lever de klanten panklaar aan, met een rapport van de belangrijke DMU"s en hun wensen.
Link naar reactie
  • 0

 

Ik zit te denken aan een percentage tussen de 17 en 20% van de omzet, voortkomend uit een door mij geacquireerde klant. Lijkt mij een goed gemiddelde. :)

 

Je praat over een percentage tussen de 17 en 20% van de omzet van een aangebrachte klant, dus als jij met een klant aankom die een opdracht brengt met een waarde van 3000 euro zal ik jou een kleine 500 euro moeten betalen. Maar als die klant tevreden is over mijn diensten en hij komt later dit jaar direct naar mij toe (dus niet via jouw) met een opdracht van 15000 euro moet ik jou dan weer opnieuw dat percentage geven? En wat als die klant een paar jaar later weer met een opdracht kom?

Tja, Peter, das een punt van aandacht/zorg voor mij. Wat vindt jij?

 

Hallo Right,

 

Als je het mij vraagt vindt ik ten eerste die 17 tot 20 procent te hoog.. Eerder maximaal 10 procent van elke opdracht die je binnen brengt, verder zou ik het wel eerlijk vinden als je bij vervolg opdrachten van deze klant buiten jou om ook een percentage ontvang maar dan natuurlijk al geen 10 procent meer. Dan lijkt mij een 2 - 5 procent van de omzet van deze aangebrachte klant voor een periode van maximaal een jaar of 2 genoeg... Je hoeft hier immers niets meer aan te doen. (meer zou ik trouwens ook echt niet kunnen/willen geven)

 

Maar goed ik zie het nu misschien meer als "klant" dus praat ik misschien teveel naar mijzelf toe ;D

Hoi Peter, dank voor je reactie. Ik ben het ten eerste met je eens dat het percentage van de "fee" die ik ontvang na de eerste deal wat omlaag kan. Ik zit te denken aan een percentage van 7%. Niet duur, voor een nieuwe Key-account. De uitzendbranche werkt eigenlijk exact hetzelfde: geen risico"s voor de werkgever, en na de gedane inspanning blijft men (gedurende de looptijd) een klein percentage ontvangen. Een andere mogelijkheid is bijvoorbeeld een afkoopsom van (eenmalig) 2500 euro. Minder dan een maandsalaris van een vaste accountmanager. Wat betreft die 10% die jij redelijk acht: de kosten van een intern acquisitie-traject omvatten voor veel bedrijven minimaal 20% van de bedrijfskosten, met daarbij geen enkele garantie op resultaat.
Link naar reactie
  • 0

Ik was dat inderdaad niet van plan ;D

Hoi Dennis, ik ben ook erg benieuwd hoe jij het ziet. Weeg daarbij even het ontbreken van de (overhead) kosten van een interne verkoper/acquisiteur mee. Een gegarandeerd resultaat, waarbij iedere ondernemer met een marge boven de 15/20% er winst aan overhoudt. :)

 

 

Als ik zo'n dienst a afnemen zou ik alleen maar werken op basis van een vast nominaal tarief. Het binnenhalen van een klant is een prestatie die absoluut beloond moet worden. Dat is de rol die jij als acquisiteur hebt.

Het behouden van de klant en het vergroten van de omzet is een prestatie waar jij als acquisiteur niets mee van doen hebt. Dat is geheel gelegen aan de kwaliteit en het dienstenpakket van de ondernemer waar de klant is aangedragen. Een klant krijgen is een ding, een klant behouden is een heel ander metier. Ik zie niet in waarom jij voor deze prestatie van de ondernemer beloond dent te worden. Daarom ben ik niet genegen om jou een percentage van de omzet te betalen.

 

Mijn advies: maak een tariefstructuur met heldere en transparante prijzen zodat jouw klant weet waar hij aan toe is en wat de "pijn" zal zijn als ze met jou in zee gaan. Voor iedere succesvol aangedragen klant binnen een categorie een vast bedrag waarmee je jouw dienst afkoopt. Zo weet de klant dat jij een continue drive hebt om nieuwe klanten aan te leveren en niet op je lauweren gaat rusten omdat jouw klant als ondernemer goed omzet weet te realiseren bij één klant.

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Waarom ga je geen workshops geven als je expert bent op dit gebied?

 

Hoe denk je ooit de 17-20% omzetgerelateerde vergoeding die jij waard meent te zijn hier, laat staan naar opdrachtgevers te kunnen verdedigen voor alleen new business development? Hoe denk jij dat kosten verdeeld zijn over een totaal proces van inkoop tot verkoop en nazorg?

 

Toppunt is om de 'vervolgfee' nu opeens te laten zakken naar zegge 7%. Voor mij heb je een ongeloofwaardig verhaal.

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik was dat inderdaad niet van plan ;D

Hoi Dennis, ik ben ook erg benieuwd hoe jij het ziet. Weeg daarbij even het ontbreken van de (overhead) kosten van een interne verkoper/acquisiteur mee. Een gegarandeerd resultaat, waarbij iedere ondernemer met een marge boven de 15/20% er winst aan overhoudt. :)

 

 

Als ik zo'n dienst a afnemen zou ik alleen maar werken op basis van een vast nominaal tarief. Het binnenhalen van een klant is een prestatie die absoluut beloond moet worden. Dat is de rol die jij als acquisiteur hebt.

Het behouden van de klant en het vergroten van de omzet is een prestatie waar jij als acquisiteur niets mee van doen hebt. Dat is geheel gelegen aan de kwaliteit en het dienstenpakket van de ondernemer waar de klant is aangedragen. Een klant krijgen is een ding, een klant behouden is een heel ander metier. Ik zie niet in waarom jij voor deze prestatie van de ondernemer beloond dent te worden. Daarom ben ik niet genegen om jou een percentage van de omzet te betalen.

 

Mijn advies: maak een tariefstructuur met heldere en transparante prijzen zodat jouw klant weet waar hij aan toe is en wat de "pijn" zal zijn als ze met jou in zee gaan. Voor iedere succesvol aangedragen klant binnen een categorie een vast bedrag waarmee je jouw dienst afkoopt. Zo weet de klant dat jij een continue drive hebt om nieuwe klanten aan te leveren en niet op je lauweren gaat rusten omdat jouw klant als ondernemer goed omzet weet te realiseren bij één klant.

 

Succes!

Hoi Dennis, nogmaals dank voor je input. Een vast tarief, dat is een mogelijkheid. Maar hoe stem je zo"n tarief redelijk af? Een vaste "fee" doet geen recht aan de verschillen in ordergrote. Voor de ene klant sleep je een relatief kleine klus binnen van 6000 euro, in een ander geval bedraagt deze ordergrote het tienvoudige. Een percentage-marge is in dat geval het meest overzichtelijke en faire systeem.
Link naar reactie
  • 0

Waarom ga je geen workshops geven als je expert bent op dit gebied?

 

Hoe denk je ooit de 17-20% omzetgerelateerde vergoeding die jij waard meent te zijn hier, laat staan naar opdrachtgevers te kunnen verdedigen voor alleen new business development? Hoe denk jij dat kosten verdeeld zijn over een totaal proces van inkoop tot verkoop en nazorg?

 

Toppunt is om de 'vervolgfee' nu opeens te laten zakken naar zegge 7%. Voor mij heb je een ongeloofwaardig verhaal.

 

Weekendgroet,

 

Highio

Hoi, Highio, zoals reeds eerder vermeld: voor een ondernemer is het een relatief eenvoudig rekensommetje. Een nieuwe klant met een bepaalde order-grote, is een bepaald winst-percentage. Mijn verdienmodel zit hem in het feit dat ik daar een graantje van mee pik. Ondernemer blij, ik blij. En nogmaals: in de (steeds groter wordende) uitzendbranche werkt het exqct hetzelfde. Percentages moeten uiteraard wel in verhouding zijn, en zoals je in dit topic kunt lezen ben ik nu in de fase aanbeland waarin ik daarin nog een beetje aan het wikken, wegen en zoeken ben. Juist daarom haal ik veel uit de hier gegeven reacties van diverse ondernemers. :)
Link naar reactie
  • 0

Je wordt iemand die in opdracht op zoek gaat naar potentiele klanten en de deal rondmaakt namens je opdrachtgever, zonder dat je er zelf met je bedrijf tussenzit.

 

Klinkt als een (handels)agent.

Hoi, Frans, zo kun je het natuurlijk ook noemen. Verschil is wel dat een agent doorgaans een (of meerdere) bedrijven permanent vertegenwoordigd, en dat mijn onderneming zich vooral (vrij breed) zal gaan richten

op starters en het MKB. Waarbij natuurlijk de mogelijkheid bestaat om het gehele acquisitie-traject aan mij uit te besteden. Kortom: ik ben net iets breder als een agentuur.

Link naar reactie
  • 0

Waarom relateer je vergoedingen aan de gerelateerde (cumulatieve) omzet en niet aan de geleverde (eenmalige) prestatie? En komt daar ook een afkoopclausule in?

 

Denk je nog nieuwe vervolgopdrachten te krijgen met deze werkwijze? Het lijkt me juist dat je je verbindt aan een beperkt aantal ondernemers en dat je niet ontkomt aan verzorgen van relatiebeheer en after sales als je eenmaal het gezicht of aanspreekpunt bent.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Een bedrijf bevind zich in verschillende fases (marktintroductie/innovatie - weinig concurrentie - veel concurrentie etc.)

 

Ik ben van mening dat die fases ook verschillende typen verkopers vraagt.

 

Hoe kijk je daar tegenaan

 

Hoi Frans, zoals ik reeds eerder vermelde zal ik

mij voornamelijk op starters en het MKB gaan richten. Persoonlijk heb ik veel ervaring met large/key accountmanagement, maar zoals je zult begrijpen is het voor bedrijven die het MKB-segment ontgroeien, vaak logischer om een vaste sales-afdeling te installeren. Wel kan ik natuurlijk altijd optreden als externe sales-partner, of zoals jij dat noemt: agent.

Link naar reactie
  • 0

Waarom relateer je vergoedingen aan de gerelateerde (cumulatieve) omzet en niet aan de geleverde (eenmalige) prestatie? En komt daar ook een afkoopclausule in?

 

Denk je nog nieuwe vervolgopdrachten te krijgen met deze werkwijze? Het lijkt me juist dat je je verbindt aan een beperkt aantal ondernemers en dat je niet ontkomt aan verzorgen van relatiebeheer en after sales als je eenmaal het gezicht of aanspreekpunt bent.

 

Groet,

 

Highio

Hoi Highio, zoals je reeds eerder kon lezen behoort een afkoop-clausule (of een

lagere fee bij een vervolg-deal) uiteraard tot de mogelijkheden. Het blijven optreden als (zoals Frans dat noemt) "agent" hangt geheel af van de wensen van mijn klant. Wil hij een doorlopend traject met accountmanagement, of wil hij de opdrachtgever panklaar overnemen, inclusief een uitgebreid achtergrond-rapport over DMU"s en verkoopkansen. :)

Link naar reactie
  • 0

Ik was dat inderdaad niet van plan ;D

Hoi Dennis, ik ben ook erg benieuwd hoe jij het ziet. Weeg daarbij even het ontbreken van de (overhead) kosten van een interne verkoper/acquisiteur mee. Een gegarandeerd resultaat, waarbij iedere ondernemer met een marge boven de 15/20% er winst aan overhoudt. :)

 

 

Als ik zo'n dienst a afnemen zou ik alleen maar werken op basis van een vast nominaal tarief. Het binnenhalen van een klant is een prestatie die absoluut beloond moet worden. Dat is de rol die jij als acquisiteur hebt.

Het behouden van de klant en het vergroten van de omzet is een prestatie waar jij als acquisiteur niets mee van doen hebt. Dat is geheel gelegen aan de kwaliteit en het dienstenpakket van de ondernemer waar de klant is aangedragen. Een klant krijgen is een ding, een klant behouden is een heel ander metier. Ik zie niet in waarom jij voor deze prestatie van de ondernemer beloond dent te worden. Daarom ben ik niet genegen om jou een percentage van de omzet te betalen.

 

Mijn advies: maak een tariefstructuur met heldere en transparante prijzen zodat jouw klant weet waar hij aan toe is en wat de "pijn" zal zijn als ze met jou in zee gaan. Voor iedere succesvol aangedragen klant binnen een categorie een vast bedrag waarmee je jouw dienst afkoopt. Zo weet de klant dat jij een continue drive hebt om nieuwe klanten aan te leveren en niet op je lauweren gaat rusten omdat jouw klant als ondernemer goed omzet weet te realiseren bij één klant.

 

Succes!

Hoi Dennis, nogmaals dank voor je input. Een vast tarief, dat is een mogelijkheid. Maar hoe stem je zo"n tarief redelijk af? Een vaste "fee" doet geen recht aan de verschillen in ordergrote. Voor de ene klant sleep je een relatief kleine klus binnen van 6000 euro, in een ander geval bedraagt deze ordergrote het tienvoudige. Een percentage-marge is in dat geval het meest overzichtelijke en faire systeem.

 

 

Een percentage-marge is fair als jij ook verantwoordelijk bent voor de omzet. Dat ben je niet, je draagt een klant aan en de ondernemer zorgt dat er omzet gegenereerd wordt. Ik zou je graag betalen voor het aanleveren van een (echte) klant, maar niet voor de omzet die ik genereer. Nogmaals, dat is in mijn ogen de prestatie van de ondernemer en niet jouw prestatie. Jouw prestatie is het om tafel krijgen van ondernemers en betalende klanten.

Ik geloof echt dat als je een poot aan de grond wilt krijgen in het kleinere MKB je jouw prestaties en die van je klanten moet scheiden. Ik zou niet willen werken voor jouw portemonnaie, ik zou niet eens dat idee willen hebben. Ik wil jou een faire vergoeding geven voor jouw werk, het aandragen van klanten. Als dat eenmaal loopt wil ik misschien wel een scala van aanvullende diensten afnemen. Maar puur psychologisch wil ik dus niet het idee hebben dat ik een fors percentage van mijn omzet moet afdragen aan een acquisiteur die zich verder niet bemoeit of inspant voor de prestatie die ik lever.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0
Een percentage-marge is fair als jij ook verantwoordelijk bent voor de omzet. Dat ben je niet, je draagt een klant aan en de ondernemer zorgt dat er omzet gegenereerd wordt. Ik zou je graag betalen voor het aanleveren van een (echte) klant, maar niet voor de omzet die ik genereer. Nogmaals, dat is in mijn ogen de prestatie van de ondernemer en niet jouw prestatie. Jouw prestatie is het om tafel krijgen van ondernemers en betalende klanten.

Ik geloof echt dat als je een poot aan de grond wilt krijgen in het kleinere MKB je jouw prestaties en die van je klanten moet scheiden. Ik zou niet willen werken voor jouw portemonnaie, ik zou niet eens dat idee willen hebben. Ik wil jou een faire vergoeding geven voor jouw werk, het aandragen van klanten. Als dat eenmaal loopt wil ik misschien wel een scala van aanvullende diensten afnemen. Maar puur psychologisch wil ik dus niet het idee hebben dat ik een fors percentage van mijn omzet moet afdragen aan een acquisiteur die zich verder niet bemoeit of inspant voor de prestatie die ik lever.

Hoi Dennis, feitelijk gezien betaal je altijd voor een dienst die jou geleverd wordt als ondernemer. Als jij een vaste acquisiteur/accountmanager in dienst hebt, betaal je net zo goed een percentage van jouw omzet voor een nieuwe klant. De "truc" zit hem er nou juist in, dat je dat ook daadwerkelijk onder ogen ziet. Vergis je niet: het percentage koaten wat je hebt bij vast sales-personeel bedraagt in eerste instantie vaak minimaal 20% van je omzet. Slechte resultaten/productiviteit/andere

kosten daarbij nog niet eens meegerekend. Een beetje ondernemer maakt mijns inziens gewoon een rekensom, en kijkt wat hij/zij eraan overhoudt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.