Wij verkopen o.a. een telefoon case die waterbestendig is tot een aantal meters diepte.
Een klant retourneert het artikel, met als (telefonisch) argument dat de case niet goed sluit. Retourzending in gang gezet en de case wordt door de klant retour gezonden. Na ontvangst is er geen probleem met de case ontdekt, deze sluit perfect.
Omdat deze case waterdicht is, is het van belang dat men een duidelijke waarschuwing moet lezen voor het gebruik van de case. Namelijk om te voorkomen dat je aansprakelijk wordt gesteld door verkeerd gebruik van de case, waardoor de telefoon kapot zou kunnen gaan.
Nu mist deze felgekleurde 'CAUTION' sticker op de achterkant van de case, de klant heeft deze er blijkbaar al afgehaald.
Als bijzaak is tevens een plastic zakje waar een microfiber doekje in zit, niet aanwezig. Erg slordig.
De case kan niet verkocht worden zonder deze 'CAUTION' sticker. Het is namelijk een 'big deal' dat de sticker aanwezig is.
Daarnaast heb ik nog een aantal krassen op de achterkant van de case ontdekt. Een aantal vrij slordige krassen.
Ten eerste is er dus geen defect aanwezig (dus de klant zou zich op de zichttermijn beroepen) en ten tweede wordt de case niet in originele staat geretourneerd (sticker mist+plastic zakje en een aantal lichte krassen op de achterkant), wat een eis is voor de zichttermijn.
Zou er een defect aanwezig zijn geweest, dan had het ontbreken van de sticker e.d. natuurlijk niks uitgemaakt.
Ik vraag jullie advies. Bvd.
Dit is namelijk de eerste situatie die ik ooit meemaak waar ik twijfel om een retourzending te weigeren.
Enige argumenten die ik kan bedenken om het niet te accepteren:
- Artikel is incompleet, en dit is uitgesloten van de zichttermijn. De sticker is namelijk (naar mijn mening) onderdeel van de case.
- De algemene voorwaarden van ons melden dat de consument zorgvuldig met het product om zal gaan, dit is niet gebeurd. Die sticker kan er namelijk op blijven zitten om het hele geval te beoordelen.
- Lichte krassen op de achterkant die er naar mijn inziens niet op horen. Tevens een breuk op de algemene voorwaarden, niet zorgvuldig mee omgegaan.
Waar ik benieuwd naar ben:
- Mag ik de retourzending op grond van een missende sticker weigeren?
- Mag de retourzending op grond van de aangetroffen lichte krassen op de achterkant geweigerd worden? De klant kan eventueel zeggen dat wij er krassen op hebben gemaakt(?)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
RicardoV
RicardoV
Ik zit met het volgende dilemma:
Wij verkopen o.a. een telefoon case die waterbestendig is tot een aantal meters diepte.
Een klant retourneert het artikel, met als (telefonisch) argument dat de case niet goed sluit. Retourzending in gang gezet en de case wordt door de klant retour gezonden. Na ontvangst is er geen probleem met de case ontdekt, deze sluit perfect.
Omdat deze case waterdicht is, is het van belang dat men een duidelijke waarschuwing moet lezen voor het gebruik van de case. Namelijk om te voorkomen dat je aansprakelijk wordt gesteld door verkeerd gebruik van de case, waardoor de telefoon kapot zou kunnen gaan.
Nu mist deze felgekleurde 'CAUTION' sticker op de achterkant van de case, de klant heeft deze er blijkbaar al afgehaald.
Als bijzaak is tevens een plastic zakje waar een microfiber doekje in zit, niet aanwezig. Erg slordig.
De case kan niet verkocht worden zonder deze 'CAUTION' sticker. Het is namelijk een 'big deal' dat de sticker aanwezig is.
Daarnaast heb ik nog een aantal krassen op de achterkant van de case ontdekt. Een aantal vrij slordige krassen.
Ten eerste is er dus geen defect aanwezig (dus de klant zou zich op de zichttermijn beroepen) en ten tweede wordt de case niet in originele staat geretourneerd (sticker mist+plastic zakje en een aantal lichte krassen op de achterkant), wat een eis is voor de zichttermijn.
Zou er een defect aanwezig zijn geweest, dan had het ontbreken van de sticker e.d. natuurlijk niks uitgemaakt.
Ik vraag jullie advies. Bvd.
Dit is namelijk de eerste situatie die ik ooit meemaak waar ik twijfel om een retourzending te weigeren.
Enige argumenten die ik kan bedenken om het niet te accepteren:
- Artikel is incompleet, en dit is uitgesloten van de zichttermijn. De sticker is namelijk (naar mijn mening) onderdeel van de case.
- De algemene voorwaarden van ons melden dat de consument zorgvuldig met het product om zal gaan, dit is niet gebeurd. Die sticker kan er namelijk op blijven zitten om het hele geval te beoordelen.
- Lichte krassen op de achterkant die er naar mijn inziens niet op horen. Tevens een breuk op de algemene voorwaarden, niet zorgvuldig mee omgegaan.
Waar ik benieuwd naar ben:
- Mag ik de retourzending op grond van een missende sticker weigeren?
- Mag de retourzending op grond van de aangetroffen lichte krassen op de achterkant geweigerd worden? De klant kan eventueel zeggen dat wij er krassen op hebben gemaakt(?)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36838-belang-van-waarschuwingssticker-op-product-bij-retour/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
28 antwoorden op deze vraag