• 0

LET OP!!! Spookfaktuur MKB Registratie Services

Ik wilde jullie wederom weer waarschuwen voor een Spookfaktuur. Deze vond ik vandaag tussen wat oudere post, het gaat om een aanbieding / offerte. Zie ook de bijlage. Weet dat er diverse sites zijn die hierover melden, maar het is misleidend en zonde van het geld als je hier in trapt of niet oplet. Uit eerdere waarschuwingen kreeg ik veel positieve feedback, reden te meer om alsnog een post hier op het forum te doen.

 

Niet iedere ondernemer betaald zijn eigen fakturen, dus een extra agendapunt voor diegene die de adminstratieve/financiële zaken afwikkelen. Doe er je voordeel mee.

 

MKB_registratie_services.thumb.jpg.ed72061c61d38e01409c8a1840abb24e.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit gaat al jaren zo door. Ik begrijp echt niet dat de wetgever hier niets aan doet. Ik had er gisteren 3. Ik ga ze maar eens verzamelen en dan in een bundel opsturen naar het ministerie van justitie.

Moet toch niet zo moeilijk zijn om het sturen van een offerte vermomd als rekening strafbaar te maken.

Link naar reactie
  • 0

JanDoeDel, ja je moet als ondernemer tegenwoordig scherp blijven bij dit soort zaken. En als je personeel in dienst hebt moet je de verantwoordelijke voor betalingen iedere keer op de hoogte houden. Uit automatisme/routine zou dan per ongeluk dit er toch door glippen. Is zonde van het geld.

 

Dit soort (ongevraagde) offertes is eigenlijk ook een soort SPAM. Maargoed, het wordt een grijs gebied als je dit zo gaat noemen, want folders e.d. worden vaak ook ongevraagd in de bus gestopt. Wellicht dat een forse straf hierop uitkomst zal bieden, want kennelijk is het nog een "lucratieve business". (wetende dat dit niet of nauwelijks word aangepakt).

Link naar reactie
  • 2
Ik ga ze maar eens verzamelen en dan in een bundel opsturen naar het ministerie van justitie.

Doe vooral ook melding bij het Steunpunt Acquisitiefraude . Alleen als er veel aanmeldingen komen kan er niet alleen privaatrechtelijke maar ook strafrechtelijke actie worden ondernomen

 

Moet toch niet zo moeilijk zijn om het sturen van een offerte vermomd als rekening strafbaar te maken.

Zou je denken, maar de praktijk is kennelijk heel anders. Zie de waslijst aan rechtzaken op de website van het SAF. Het lastige is dat we in Nederland niet zoiets kennen als een class act waarin je gezamenlijk of namens derden actie kunt ondernemen. het SAF blijft dus afhankelijk van de medewerking van ondernemers voor privaatrechtelijke zaken, en van justitie voor strafrechtelijk onderzoek: voor dat laatste zijn de meldingen heel belangrijk.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zal dat vanaf vandaag gaan doen. Had niet begrepen dat dat enig nut had.

 

Gisteren kreeg ik een rekening/offerte met daarop duidelijk de naam van Jaarbeurs / VNU exhibitions. Die heb ik vorig jaar gebeld (krijg het kreng elk jaar). Ze gewezen op het misbruik van de handels- cq merknaam. Maar ze doen er niets aan. Geen tijd voor dat soort dingen mijnheer. Gewoon niet betalen. Lekker makkelijk.

Link naar reactie
  • 0

Het is eenvoudig te achterhalen wie er achter die nepfacturen zit.

 

We doen dat soort onderzoekjes regelmatig, zeker wanneer er een cluster van verwante bedrijven actief is. De resultaten worden zo navolgbaar mogelijk op het forum gezet, maar de links verliezen na verloop van tijd hun bron omdat dit soort bedrijven proberen hun sporen te wissen. Ook HL krijgt blafbrieven van directeuren en advocaten die topics onzichtbaar willen maken. Daar wordt stevig over gediscussieerd en elke keer wordt gecheckt of de info wel correct was. Soms verdwijnt er wat, maar meestal blijven de topics gewoon online. Er is nog nooit iemand naar de rechter gestapt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.