• 0

tips en ideeen om Vpb te besparen

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0
Hebben jullie tips/ideeen om zo weinig mogelijk Vpb te betalen?

 

Ja, stop met doe het zelven en schakel een fiscalist in. Dat geld verdien je dubbel en dwars terug. De Fiscalist helpt je om verder te kijken dan alleen VPB, bijvoorbeeld door eerst/ook het salaris en de pensioentoezegging te optimaliseren

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Zonder (uitgebreide) kennis van de situatie is daar weinig over te zeggen. Achteraf is het toch al lastig om nog iets te wijzigen, dan kun je alleen nog kijken of je toevallig in 2011 iets hebt gedaan wat op een fiscaal gunstiger manier kan worden verwerkt. Of je moet zorgen dat je in 2012 zoveel kosten maakt dat je op een verlies van 60k uitkomt. Dat kun je dan verrekenen met 2011...

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Of je moet zorgen dat je in 2012 zoveel kosten maakt dat je op een verlies van 60k uitkomt. Dat kun je dan verrekenen met 2011...

 

Dit laatste is geen probleem. Als TS zijn n.a.w.-gegevens doorgeeft, stuur ik wel een dikke nota ;)

Link naar reactie
  • 0

Beste Collegae,Ik heb een beheer BV en een werk BV (consultancy). Nu heb in 2011 een winst van 60 KE

Hebben jullie tips/ideeen om zo weinig mogelijk Vpb te betalen? vriendelijke groet! Peter

Regeren is vooruitzien peter. Als je in 2011 weinig belasting wil betalen dan begin je daar als goed ondernemer in 2010 mee.

Niet in juni 2012.

 

Het voelt een beetje als iemand wiens huis in de fik staat en die nu op Independer brandverzekeringetjes gaat vergelijken.

 

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Tips zijn o.m.:

 

- vormen van voorzieningen;

- pensioen in eigen beheer;

- willekeurig afschrijven (indien mogelijk);

- kosten naar voren halen;

- optimaliseren DGA-salaris

 

Realiseer je je wel dat de meeste tips slechts leiden tot uitstel van belastingheffing, niet afstel.

 

Succes,

 

Odeon

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Klok en klepel?

 

1 tja je moet wel wat te verrekenen hebben, ok.

2 in 2012 wel onder afm met 20.000 al mee doen,

3 middels carryback kan dan 2009 2010en 2011 meegepakt worden.

4 latente ib claim na omzetting.

Maar informeer jezelf gerust over 2012

De vraag was hoe verlaag ik vpb , zonder info over winst nivo en salaris....!

Kan het vanuit bv en vanuit prive investeren. Of beiden!

 

Abraham weet het , sara weet het beter.

Link naar reactie
  • 0

De vraag was hoe verlaag ik vpb , zonder info over winst nivo en salaris....!

Kan het vanuit bv en vanuit prive investeren. Of beiden!

 

 

Dat blijft niet te zeggen zo. Zonder inzage in jouw cijfers kunnen we hier wel van alles gaan roepen, maar als jij vervolgens alleen denkt "heb ik het geld niet voor" is onze inzet voor niets. En als je het geld wel hebt, dan moet je nog goed opletten of dat geld al niet een bestemming heeft zoals pensioen.

 

Investeren drukt doorgaans de winst niet, tenzij je op die investeringen versneld kunt afschrijven en investeringsaftrek krijgt. De reguliere afschrijving op investeringen helpt doorgaans niet zoveel. Investeer ook niet om fiscaal voordeel te krijgen, maar investeer omdat je de investering nodig hebt.

 

Schuiven en transacties met privé zullen doorgaans ook geen invloed hebben op de fiscale winst.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.