• 0

Bevoegd tot een bedrag in de VOF

Stel 2 vennooten zijn ieder bevoegd tot een bedrag van 10.000,- in een cv.

 

Er wordt door leveranciers een faillisement aangevraagt voor een veel hoger bedrag aan geleverde goederen die niet betaald kunnen worden, maar waar ook niet specifiek door de vennoten opdracht voor is gegeven en waarvoor ook geen leverings overeenkomst is gesloten.

 

Vraag kan dan toch een faillisement volgen ??

 

Mvgr.

bart

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gezien de vele onduidelijkheden lijkt het mij dat bij protest op de faillissementszitting de rechter het verzoek zal moeten afwijzen, gezien het ontbreken van een gerechtelijk vonnis waarin de vordering is toegewezen.

Ook is het zo dat een faill. aanvraag een steunvordering moet hebben. Is deze er in deze casus?

Link naar reactie
  • 0

Stel 2 vennooten zijn ieder bevoegd tot een bedrag van 10.000,- in een cv.

 

Er wordt door leveranciers een faillisement aangevraagt voor een veel hoger bedrag aan geleverde goederen die niet betaald kunnen worden, maar waar ook niet specifiek door de vennoten opdracht voor is gegeven en waarvoor ook geen leverings overeenkomst is gesloten.

 

Vraag kan dan toch een faillisement volgen ??

 

Mvgr.

bart

Vaag. Was er sprake van een of andere stilzwijgende verlenging? Verder lijkt het mij logisch (pin me er niet op vast) dat indien je gebruik maakt van geleverde goederen en diensten, je hier gewoon aansprakelijk voor bent omdat in zo"n geval aan mag worden genomen dat er sprake is van een wederzijdse overeenkomst.
Link naar reactie
  • 0

Een levering van meer dan € 10.000,-

waarvoor niet specifiek opdracht is verleend

zonder leveringsovereenkomst

en de bevoegdheden van de vennoten zijn kennelijk niet vooraf getoetst.

 

Klinkt als een bedrijf waar debiteuren/credit management eens serieus aangepakt moet worden. Zijn er al maatregelen getroffen om herhaling te voorkomen. Zo ja, welke?

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.