Er zijn 3 dingen die een man/ondernemer kapot kan maken.

Aanbevolen berichten

1. Vrouwen

2. Drugs

3. Gokken

 

 

Als je deze 3 in controle kunt houden , zal de weg voor grote deel al open zijn voor jou als ondernemer. Ik heb gisteren een collega ondernemer gesproken die had in 2010 en paar jaar ervoor genoeg een bedrijf die goed verdiende. In 2011 is die failliet gegaan vanwege de crisis. En in 2012 heeft die weer een bedrijf die nog geen winst draait.

 

En omdat hij gescheiden is met zijn ex vrouw , heeft zij een rechtszaak geopend waarbij zij die heeft gewonnen. En die collega ondernemer moet nu de komende 12 jaar , iedere maand 2600 euro netto aan zijn ex vrouw betalen. Dus kortom , het is game over met hem.

 

Daarom dacht ik van dat het misschien goed zou zijn dat mensen dit kunnen lezen. Die 3 dingen blijven , volgens mij , de gevaarlijkste dingen voor een man/ondernemer.

 

Ik heb dit topic bij de gedeelte off topic gezet omdat het volgens mij , redelijk off-topic is.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Vrouwen is wel erg algemeen :) Als jij goede afspraken maakt in je huwelijk (huwelijkse voorwaarden) dan heb je later ook geen vervelende rechtszaken.

 

Drugs, gokken, drank is niet alleen voor ondernemers een probleem maar voor een heleboel mensen (niet alleen mannen en ondernemers).

 

Probeer eens een positieve draai te geven aan dit topic ipv alleen maar ellende te spuien. Wat denk je hiermee te bereiken? Dat mannen/ondernemers niet meer met vrouwen omgaan en niet meer met ze gaan trouwen?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Vrouwen is wel erg algemeen :) Als jij goede afspraken maakt in je huwelijk (huwelijkse voorwaarden) dan heb je later ook geen vervelende rechtszaken.

 

Drugs, gokken, drank is niet alleen voor ondernemers een probleem maar voor een heleboel mensen (niet alleen mannen en ondernemers).

 

Probeer eens een positieve draai te geven aan dit topic ipv alleen maar ellende te spuien. Wat denk je hiermee te bereiken? Dat mannen/ondernemers niet meer met vrouwen omgaan en niet meer met ze gaan trouwen?

 

Vrouwen zijn gewoon erg. Dat is feit. Hele boel zakenlui zijn daardoor failliet gegaan. En die huwelijks voorwaarden is best ingewikkeld. Er zit vast wel iets waardoor je gewoon een hele boel geld moet aftikken.

 

Dat klopt , alleen als je veel risico heb genomen door veel geld te investeren etc , dan kun je beter al helemaal niets met drugs/gokken etc te maken hebben. Doe je het wel , dan kan dat je einde betekenen.

 

Dit is de negatieve kant , klopt. De positieve kant is dat als je deze 3 in controle hebt , dat de weg voor jou vrij zal zijn om een hele boel dingen te bereiken. In ieder geval , je zal dan minder risico's lopen. Die 3 dingen zijn in ieder geval de basis dingen. Trouwen in Nederland is sowieso gekkenwerk. Ik ken teveel mensen die daardoor in grote problemen zijn gekomen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Met drugs- of gokverslaafde ondernemers heb ik (gelukkig) nog niet echt van doen gehad, maar echtscheiding is inderdaad een serieus probleem. Zeker omdat nog steeds veel ondernemers in gemeenschap van goederen gehuwd zijn. En wat denk je van het afstorten van pensioenrechten. Daar gaat menige BV aan ten onder. Afgezien van alle sociale en emotionele ellende, waardoor er (tijdelijk) minder kan worden ondernomen. Gelukkig ligt er nu een wetsvoorstel om de partneralimentatie te beperken tot 5 jaar. Dat is voor de meeste gescheiden ondernemers nog wel te overzien.

 

Odeon

Link naar reactie

Ik denk dat er hier een heleboel ondernemers op HL zitten die het niet hadden rond kunnen breien zonder hun partner...

 

Huwelijkse voorwaarden zijn volgens mij helemaal niet ingewikkeld :) Dit is van mij, dat is van jou dit is van ons beide.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Met drugs- of gokverslaafde ondernemers heb ik (gelukkig) nog niet echt van doen gehad, maar echtscheiding is inderdaad een serieus probleem. Zeker omdat nog steeds veel ondernemers in gemeenschap van goederen gehuwd zijn. En wat denk je van het afstorten van pensioenrechten. Daar gaat menige BV aan ten onder. Afgezien van alle sociale en emotionele ellende, waardoor er (tijdelijk) minder kan worden ondernomen. Gelukkig ligt er nu een wetsvoorstel om de partneralimentatie te beperken tot 5 jaar. Dat is voor de meeste gescheiden ondernemers nog wel te overzien.

 

Odeon

 

Klopt dat heb ik ook gehoord. Die collega ondernemer moet 12 jaar blijven betalen. Hij is sowieso de sjaak. Maar in de toekomst kan dat (misschien) terug naar 5 jaar.

 

Mja als je bijv 2600 euro netto per maand moet aftikken , dan is dat 2600x12x5 = 156,000 euro. Als ik alleen die bedrag al hoor , dan word je gewoon gek. Dat moetje gewoon afdragen aan iemand die allang al een andere man heeft gevonden.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Vrouwen zijn gewoon erg. Dat is feit.

 

;D

 

Denk dat ik het ondernemen dan maar moet opgeven als vrouwelijke ondernemer die wel eens een gokje neemt ;)

 

Ik mis alcohol in het rijtje, of zorgt dat sinds de populaire vrimibo alleen nog maar voor meer omzet?

 

Marketing & Communicatie

Link naar reactie

Heerlijke en vooral mooie motivatie om te werken/ondernemen; vrouwen! Ik neem graag wat extra drugs (lees koffie en roken) voor, yes! En het hele ondernemerschap is naast een beetje verstand natuurlijk gewoon Gokken

 

Sorry dat ik je advies niet opvolg, straks kom ik nog in een zwart gat!

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Ik denk dat er hier een heleboel ondernemers op HL zitten die het niet hadden rond kunnen breien zonder hun partner...

 

Huwelijkse voorwaarden zijn volgens mij helemaal niet ingewikkeld :) Dit is van mij, dat is van jou dit is van ons beide.

 

Je wel , er zitten gewoon een hele boel haken en boobytraps aan die voorwaarde. Vooral als je naar de rechter wordt gesleept door je ex vrouw.

 

Ik zeg jullie 1 ding '' Ik vertrouw mijn eigen schaduw niet eens ''. En ik zal hopelijk, nooit zoeen grote fout maken waarbij ik zoveel geld moet aftikken aan een persoon die het niet verdiend.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Vrouwen zijn gewoon erg. Dat is feit.

 

;D

 

Denk dat ik het ondernemen dan maar moet opgeven als vrouwelijke ondernemer die wel eens een gokje neemt ;)

 

Ik mis alcohol in het rijtje, of zorgt dat sinds de populaire vrimibo alleen nog maar voor meer omzet?

 

 

Als je maar geen rechtzaak begint is het goed. ;D

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Vrouwen is wel erg algemeen :) Als jij goede afspraken maakt in je huwelijk (huwelijkse voorwaarden) dan heb je later ook geen vervelende rechtszaken.

 

En dat die afspraken dan ook goed nagekomen worden, anders ga je bij echtscheiding alsnog de mist in. Denk aan het nakomen van verrekenbedingen. Met HV kun je ook het betalen van partneralimentatie en afstorten van (eventuele) pensioenrechten niet voorkomen.

Link naar reactie

Vrouwen is wel erg algemeen :) Als jij goede afspraken maakt in je huwelijk (huwelijkse voorwaarden) dan heb je later ook geen vervelende rechtszaken.

 

En dat die afspraken dan ook goed nagekomen worden, anders ga je bij echtscheiding alsnog de mist in. Denk aan het nakomen van verrekenbedingen. Met HV kun je ook het betalen van partneralimentatie en afstorten van (eventuele) pensioenrechten niet voorkomen.

 

Dat klopt. En voor de ondernemer in het voorbeeld van TS lijkt het me handig om nog een keer langs de rechter te gaan :) Als hij failliet is gegaan en z'n nieuwe toko geen winst maakt/hij niet meer in zijn eigen brood kan voorzien, dan kan de rechter toch een nieuwe alimentatie vaststellen wegens gewijzigde situatie?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Je kan de schuld wel op andere dingen afschuiven, maar je kan ook zelf wat meer discipline hebben.

 

Zolang je die 3 dingen die ik heb opgeschreven in controle heb , is de rest bijzaak.

Die 3 dingen zijn bijzaak :)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Vrouwen is wel erg algemeen :) Als jij goede afspraken maakt in je huwelijk (huwelijkse voorwaarden) dan heb je later ook geen vervelende rechtszaken.

 

En dat die afspraken dan ook goed nagekomen worden, anders ga je bij echtscheiding alsnog de mist in. Denk aan het nakomen van verrekenbedingen. Met HV kun je ook het betalen van partneralimentatie en afstorten van (eventuele) pensioenrechten niet voorkomen.

 

Dat klopt. En voor de ondernemer in het voorbeeld van TS lijkt het me handig om nog een keer langs de rechter te gaan :) Als hij failliet is gegaan en z'n nieuwe toko geen winst maakt/hij niet meer in zijn eigen brood kan voorzien, dan kan de rechter toch een nieuwe alimentatie vaststellen wegens gewijzigde situatie?

 

Nee. Ze houden de jaar 2010 aan voor een of andere reden. Toen had deze man 70 medewerkers. 1 jaar erna is die onderuit gegaan.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Je kan de schuld wel op andere dingen afschuiven, maar je kan ook zelf wat meer discipline hebben.

 

Zolang je die 3 dingen die ik heb opgeschreven in controle heb , is de rest bijzaak.

Die 3 dingen zijn bijzaak :)

 

Wanneer jij de controle verliest over gokken/drugs cocaine herione etc ben jij binnen 2 dagen failliet. Neem dat maar van mij aan. Of als je door je ex hard wordt aangepakt ben je ook zo failliet. Die man moet 12 jaar lang iedere maand 2600 euro betalen.

 

Dat is intotaal; 2600x12x12= 374400 euro netto.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
Dat is intotaal; 2600x12x12= 374400 euro netto.

 

Alimentatie is in ons belastingsysteem een aftrekpost dus netto zal het een stuk minder zijn. Als hij dit soort bedragen op kan hoesten zit ie in het 52% tarief dus kost het hem netto eigenlijk 48%.

   

Link naar reactie

Vrouwen is wel erg algemeen :) Als jij goede afspraken maakt in je huwelijk (huwelijkse voorwaarden) dan heb je later ook geen vervelende rechtszaken.

 

En dat die afspraken dan ook goed nagekomen worden, anders ga je bij echtscheiding alsnog de mist in. Denk aan het nakomen van verrekenbedingen. Met HV kun je ook het betalen van partneralimentatie en afstorten van (eventuele) pensioenrechten niet voorkomen.

 

Dat klopt. En voor de ondernemer in het voorbeeld van TS lijkt het me handig om nog een keer langs de rechter te gaan :) Als hij failliet is gegaan en z'n nieuwe toko geen winst maakt/hij niet meer in zijn eigen brood kan voorzien, dan kan de rechter toch een nieuwe alimentatie vaststellen wegens gewijzigde situatie?

 

Nee. Ze houden de jaar 2010 aan voor een of andere reden. Toen had deze man 70 medewerkers. 1 jaar erna is die onderuit gegaan.

 

sorry kan wel degelijk opnieuw naar de rechter gaan! misschien moet die vriend van je een vrouwelijke advocaat nemen, die zijn vaak beter doordat vrouwen een bredere visie hebben....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.