Hallo allen, graag zou ik jullie advies willen over het volgende.
Wear2work.nl bestaat ruim 2 jaar en wij verkopen werkkleding en alles wat daar verder bij hoort.
We zijn begonnen als webwinkel met een showroom en een mogelijkheid tot het afhalen of bekijken van deze producten.
Er is behoorlijk geinvesteerd in een gebruiksvriendelijke website en internet marketing zoals adwords, marktplaats, SEO, etc.
Omdat steeds meer (lokale' zakelijke klanten ons weten te vinden willen wij ons hier op gaan focussen.
Het is naar mijn mening lastig om particuliere klanten te binden met onze producten omdat deze hooguit 1 a 2 keer per jaar besteld zullen worden, en dan je positie in Google doorslaggevend is.
Tot zover de inleiding, nu de vragen waar we mee zitten.
Gezien de lage marges kunnen wij zakelijke klanten weinig extra voordeel meer bieden.
Moeten we wellicht de prijzen voor particulieren omhoog bijstellen?
Met het risico dat we daar flink aan omzet zullen verliezen.
We hebben ook overwogen om een apart bedrijf op te zetten voor de zakelijke markt omdat Wear2work wellicht iets teveel als internetwinkel klinkt.
Maar juist de gebruiksvriendelijke website kan een weer groot voordeel zijn voor zakelijke klanten.
Zo kunnen wij bijvoorbeeld codes genereren waar mee het personeel zelf kan kopen, en wij factureren aan het bedrijf.
Hoe staan jullie tegenover de bedrijfsnaam en zou dit een reden kunnen zijn om geen interesse te tonen.
Hoe kunnen we betalingsproblemen zoveel mogelijk uitsluiten, en is 21 dagen een redelijke betalingstermijn?
Zo'n jaar of 5 geleden was het heel normaal om telefonisch je bedrijf voor te stellen en vanuit hier een afspraak voor te stellen. Op dit forum zie ik hier veel negatieve reacties op.
Bij ons komen vaak mensen zomaar binnen lopen om hun bedrijf voor te stellen maar daar neem ik vrijwel nooit tijd voor.
Wat vinden jullie de meest succesvolle wijze. Of is dit voor iedereen anders.
Tot zover mijn vragen.
Ik waardeer het zeer wanneer iemand de moeite neemt om ons hierin te adviseren.
Ook als jullie kritiek hebben op de website of hierin verbeter punten zien hoor ik het graag.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
RDV70
RDV70
Hallo allen, graag zou ik jullie advies willen over het volgende.
Wear2work.nl bestaat ruim 2 jaar en wij verkopen werkkleding en alles wat daar verder bij hoort.
We zijn begonnen als webwinkel met een showroom en een mogelijkheid tot het afhalen of bekijken van deze producten.
Er is behoorlijk geinvesteerd in een gebruiksvriendelijke website en internet marketing zoals adwords, marktplaats, SEO, etc.
Omdat steeds meer (lokale' zakelijke klanten ons weten te vinden willen wij ons hier op gaan focussen.
Het is naar mijn mening lastig om particuliere klanten te binden met onze producten omdat deze hooguit 1 a 2 keer per jaar besteld zullen worden, en dan je positie in Google doorslaggevend is.
Tot zover de inleiding, nu de vragen waar we mee zitten.
Gezien de lage marges kunnen wij zakelijke klanten weinig extra voordeel meer bieden.
Moeten we wellicht de prijzen voor particulieren omhoog bijstellen?
Met het risico dat we daar flink aan omzet zullen verliezen.
We hebben ook overwogen om een apart bedrijf op te zetten voor de zakelijke markt omdat Wear2work wellicht iets teveel als internetwinkel klinkt.
Maar juist de gebruiksvriendelijke website kan een weer groot voordeel zijn voor zakelijke klanten.
Zo kunnen wij bijvoorbeeld codes genereren waar mee het personeel zelf kan kopen, en wij factureren aan het bedrijf.
Hoe staan jullie tegenover de bedrijfsnaam en zou dit een reden kunnen zijn om geen interesse te tonen.
Hoe kunnen we betalingsproblemen zoveel mogelijk uitsluiten, en is 21 dagen een redelijke betalingstermijn?
Zo'n jaar of 5 geleden was het heel normaal om telefonisch je bedrijf voor te stellen en vanuit hier een afspraak voor te stellen. Op dit forum zie ik hier veel negatieve reacties op.
Bij ons komen vaak mensen zomaar binnen lopen om hun bedrijf voor te stellen maar daar neem ik vrijwel nooit tijd voor.
Wat vinden jullie de meest succesvolle wijze. Of is dit voor iedereen anders.
Tot zover mijn vragen.
Ik waardeer het zeer wanneer iemand de moeite neemt om ons hierin te adviseren.
Ook als jullie kritiek hebben op de website of hierin verbeter punten zien hoor ik het graag.
Websiteadres: www.wear2work.nl
Vriendelijke groeten,
RDV.
Klaar voor de toekomst!
http://www.wear2work.nl/
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37633-advies-over-marketing-strategie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag