• 0

Advies over marketing strategie

Hallo allen, graag zou ik jullie advies willen over het volgende.

Wear2work.nl bestaat ruim 2 jaar en wij verkopen werkkleding en alles wat daar verder bij hoort.

We zijn begonnen als webwinkel met een showroom en een mogelijkheid tot het afhalen of bekijken van deze producten.

Er is behoorlijk geinvesteerd in een gebruiksvriendelijke website en internet marketing zoals adwords, marktplaats, SEO, etc.

Omdat steeds meer (lokale' zakelijke klanten ons weten te vinden willen wij ons hier op gaan focussen.

Het is naar mijn mening lastig om particuliere klanten te binden met onze producten omdat deze hooguit 1 a 2 keer per jaar besteld zullen worden, en dan je positie in Google doorslaggevend is.

Tot zover de inleiding, nu de vragen waar we mee zitten.

 

Gezien de lage marges kunnen wij zakelijke klanten weinig extra voordeel meer bieden.

Moeten we wellicht de prijzen voor particulieren omhoog bijstellen?

Met het risico dat we daar flink aan omzet zullen verliezen.

 

We hebben ook overwogen om een apart bedrijf op te zetten voor de zakelijke markt omdat Wear2work wellicht iets teveel als internetwinkel klinkt.

Maar juist de gebruiksvriendelijke website kan een weer groot voordeel zijn voor zakelijke klanten.

Zo kunnen wij bijvoorbeeld codes genereren waar mee het personeel zelf kan kopen, en wij factureren aan het bedrijf.

Hoe staan jullie tegenover de bedrijfsnaam en zou dit een reden kunnen zijn om geen interesse te tonen.

 

Hoe kunnen we betalingsproblemen zoveel mogelijk uitsluiten, en is 21 dagen een redelijke betalingstermijn?

 

Zo'n jaar of 5 geleden was het heel normaal om telefonisch je bedrijf voor te stellen en vanuit hier een afspraak voor te stellen. Op dit forum zie ik hier veel negatieve reacties op.

Bij ons komen vaak mensen zomaar binnen lopen om hun bedrijf voor te stellen maar daar neem ik vrijwel nooit tijd voor.

Wat vinden jullie de meest succesvolle wijze. Of is dit voor iedereen anders.

 

Tot zover mijn vragen.

Ik waardeer het zeer wanneer iemand de moeite neemt om ons hierin te adviseren.

Ook als jullie kritiek hebben op de website of hierin verbeter punten zien hoor ik het graag.

Websiteadres: www.wear2work.nl

 

Vriendelijke groeten,

RDV.

Klaar voor de toekomst!

 

http://www.wear2work.nl/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mooie site, als ervaringsdeskundige zijn je prijzen acceptabel.

En ook de tabel voor het bepalen van de juiste maat is een uitstekende aanvulling.

 

Ik hou je zeker bij de favorieten, net nieuwe schoenen gekocht, maar ben dringend toe aan paar nieuwe werkbroeken.

:)

 

Voor mij is 21 dagen een redelijke betalingstermijn.

Link naar reactie
  • 0

De lokale zakelijke klanten die jullie vinden. Vinden zij jullie online of offline?

 

Stel eens een duidelijke diagnose van het probleem of de uitdaging. Wat wil je nou precies? Af van verkoop naar particulieren vanwege de lage marge? Is mij nog niet helemaal duidelijk.

 

Is er geen verschil tussen wat particulieren en zakelijke klanten kopen? Kun je daar je winst niet in behalen? Afstoten wat de zakelijke klanten niet willen. Kleinere voorraad, hogere aantallen van minder producten kopen. Minder voorraadrisico, hogere marges door hogere afnamen?

 

wear2work is wat mij betreft prima. Je moet gewoon goede service en producten leveren en niet te veel over je naam dubben.

 

Over betalingsproblemen: 1e keer dat een klant besteld, meteen laten afrekenen. Of je laat ze de bestelling plaatsen, maar kiest vervolgens in de backend of je ze een factuur stuurt, of dat je ze een mail stuurt met een idealafreken-link erin omdat je de toko niet kent.

 

Vanaf dag 1 na vervaldatum factuur, direct een herinnering. 7 dagen geven om te betalen. Nog niet betaald? Opbellen. Vragen wanneer het betaald wordt. Nog niet betaald na 5 dagen? Aanmaning sturen. Blijf bellen en bestoken :)

 

In de b2b markt is het denk ik nog wel gebruikelijk om te bellen. Waarom probeer je het niet gewoon en kijk je hoe de reacties zijn.

 

 

 

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Je zou je aanbod kunnen uitbreiden met een bedruk en borduur service en daardoor een grotere doelgroep aanspreken en, niet geheel onbelangrijk, een betere marge kunnen creëren.

 

Om als webwinkel te willen slagen zal je het aanbod moeten uitbreiden, ik weet dat Uniwear een goede kwaliteit levert maar als merk is Uniwear nog redelijk onbekend.

 

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen over je website na een eerste blik:

 

- het komt op mij een beetje vreemd over dat er 4 vakjes onder je header staan waarbij in sommige vakjes dan alleen een vinkje staat, alsof je niet meer voordelen kon verzinnen maar wel dat vakje wilde vullen

 

- als ik op de aanbieding voor die 3/4 broek klik, kom ik op een detailpagina met een andere (minder gunstige) aanbieding (homepage 2 voor 50 euro, detailpagina 2 voor 57,90)

 

- als ik op je klantenservice pagina op "contact" klik, kom ik op een pagina met de titel "Inschrijving"?

 

- op de pagina met klantbeoordelingen is rechts plaats ingeruimd voor je fax en kvk nummer, maar die zijn niet ingevuld

 

- ik zou verwachten dat de uitslag van de feedback verloting van mei 2012 inmiddels wel bekend is ... ;)

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag Yannick,

Allereerst bedankt voor je reactie en je tijd.

De meeste lokale klanten komen binnen via mond op mond en niet zozeer via de site.

Nu even over de strategie. We zijn tevreden over de groei alleen is deze voornamelijk ontstaan door veel te investeren op het gebied van adwords, google en SEO.

Op zich prima en ook hier kunnen we zeker nog doorgroeien, maar het is een risico voor de lange termijn.

Wanneer we stoppen met adwords of op Google ingehaald worden door bedrijven die nog meer investeren zal dit ten koste gaan van de omzet.

Een gezondere situatie zou 70% zakelijk en 30% particulier zijn.

Met zakelijke klanten heb je vaker contact en deze kan je met goed advies en betaalbare producten beter aan je binden dan een particuliere klant.

Verder kunnen we door persoonlijk advies te geven een ander type producten verkopen dan bij particulieren.

En niet iedereen heeft nog vertrouwen in kopen via internet, dus zullen we ook hier nieuwe klanten moeten kunnen binden.

Nogmaals bedankt voor jullie adviezen en tijd!

Klaar voor de toekomst!

 

http://www.wear2work.nl/

Link naar reactie
  • 0

 

Misschien moet je eens iets irrelevants doen. Werkkleding, banden, ladders: het is allemaal functioneel. Dus saai. Ik moet denken aan die Amerikaan die blenders verkoopt op Youtube door onder andere te demonstreren wat er met een iPod gebeurt. Nogal destructief, maar ineens is die saaie blender spannend.

 

Wat kun je nou met werkkleding doen?

 

Behalve blootkalenders....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Goed. Dus de diagnose is mijns inziens: risico is te groot om afhankelijk te zijn van veelal particulieren die via adwords/google binnenkomen op de site. Marges klein, veel investeren in adwords in de site en geen lange termijn klanten.

 

Ik zou je minder gaan focussen op de lage marges dingen dan. Stoot voorraad af die enkel door particulieren wordt gekocht. Stop ook met adverteren op die producten.

 

Maak beslissingen die de zakelijke klant op prijs stelt. Ga partnerships aan met zakelijke klanten. Zorg dat je op hun intranet komt. Misschien kun je wel kleine webshops op intranets krijgen. Die codes zijn inderdaad handig. Misschien is vervolgstap intranet. Of beter nog: zorg dat je daar over de vloer mag komen met je spullen. Even tijdens de schaft of voor of na de shift kun je uitleg geven. Baas blij, werknemer blij, jij blij.

 

 

 

 

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.