• 0

Een boete of een goede oplossing?

Vanwege de druk vanuit de overheid zijn er veel kleinere bedrijven (veel zzp'ers) die een hulpmiddel voor tillen moeten aanschaffen. Als ze dit niet doen riskeren ze boeten die vergelijkbaar zijn met de aanschafprijs van onze apparaten. Nu is voor veel bedrijven het probleem dat het geld er niet is.

Ze hebben vaak maar een beperkte reserve. Echter als ze niet investeren in dergelijke hulpmiddelen, dan staan ze eerdaags wel voor dezelfde uitgaven vanwege de boeten, maar hebben ze nog steeds geen hulpmiddel.

 

Om hier de helpende hand in te bieden zijn we op zoek naar een lease of financieringsconstructie, waarbij onze hulpmiddelen wel in gebruik genomen kunnen worden, maar er niet in een keer betaald hoeft te worden, maar bijvoorbeeld via een maandelijks abonnement, afbetalingregeling oid.

Dit zou aangeboden moeten kunnen worden door onze dealers, of door een aparte organisatie die het financiering of betalingsgedeelte afhandelt.

Uiteraard zal dit gefinancierd moeten worden, maar daar zijn wel mogelijkheden voor.

 

Mijn vraag is, hoe dit het beste op te zetten is. Intern met eigen middelen en inzet of zijn er partijen waar dit onder te brengen is en wat zijn de risico's die aan zowel het eerste als aan het laatste kleven?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet niet wat zo'n tiller moet kosten en welke aantallen afgezet kunnen worden, maar wellicht is het interessant voor jouw huisbankier of een dochter daarvan om afspraken te maken waardoor jij Tillers kunt leveren met daaraan een financiering die dan via die bank/dochter geadministreerd worden.

 

Een constructie/afspraak als deze is zeker niet ongebruikelijk en kan ervoor zorgen, dat jij het voor potentiele afnemers makkelijker maakt om een dergelijk apparaat bij je af te nemen.

 

En verder: heeeel veeeel reuring maken.

Link naar reactie
  • 0

Heel kort antwoord want mijn vrouw is even broodjes halen bij de plaatselijke bakker en als ze merkt dat ik weer op HL zit op vakantie kan ik alvast naar huis :)

 

 

In het verleden via via te maken gehad met het waterscootermerk Bombardier. Zij maakten voor de financieringen voor hun dealers en hun klanten gebruik van GE capital. Wellicht kan je ze eens bellen,zitten ook in NL.

 

http://www.gecapital.nl/nl/our_solutions/distribution_finance.html

 

Groet,

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet wat zo'n tiller moet kosten en welke aantallen afgezet kunnen worden,

 

Dat is het probleem ondermeer. De prijs inklusief een voor die branche toegepast hulpstuk ligt rond de vijf a zesduizend euro.

De dochter van mijn huisbank wil pas praten bij bedragen per geval van boven de 10.000 euro.

Ik snap dat wel, want ze moeten wel een beetje marge kunnen halen.

 

Maar de ZZPer in de bouw heeft er maar eentje nodig. En juist hier zoek ik een oplossing. Voor bedrijven die er meerdere nodig hebben is mijn plan niet nodig. Die hebben financieringmogelijkheden. Alhoewel MAN er deze week ook om vroeg. en dat is toch geen kleintje.

 

Link naar reactie
  • 0

Die 10/m is inderdaad de bodem voor een dergelijke constructie (wist de kostprijs nog niet).

 

Maar je kunt toch altijd praten om te zien of je een deal kunt maken ? Weet niet hoeveel jij van die dingen per jaar kunt afzetten, waardoor het wellicht toch interessant is voor een leasepartij.

 

 

Ga maandag ook met hen praten. Thanks Marco.

 

Het aantal dat we kunnen gaan verkopen is nog niet helemaal helder.

Echter de regels in de bouw zijn enorm aangescherpt: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=31;action=display;threadid=42501;start=msg400439#msg400439

 

Elke ZZPer of werknemer moet met hulpmiddelen werken als hij of zij meer moet tillen dan 25 kg. Dus er liggen zeker kansen op grotere aantallen maar hoeveel? Zeg het maar.

 

 

We zijn aan onze bekendheid aan het werk. Gisteren is de man die Marlies Dekkers mede groot heeft gemaakt bij ons begonnen om onze marketingaanpak te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

Sorry voor een off-topic reactie (nadat ik je andere topic ook al gekaapt had): met een prijs hetzelfde als een goedkope nieuwe auto blijft je klantenkring natuurlijk beperkt voor een tilhulpmiddel. Leasen of verhuren is een redelijke oplossing. Innoveren om je apparaat goedkoper te krijgen nog beter.

 

Met deze nieuwe boetes zou ik als ik een handige jongen was jouw apparaat naar een Chinese fabrikant brengen en samen met hem een goedkopere versie maken. Misschien met katrollen in plaats van motors, en misschien met 3 wielen in plaats van 2.

Link naar reactie
  • 0

Sorry voor een off-topic reactie (nadat ik je andere topic ook al gekaapt had): met een prijs hetzelfde als een goedkope nieuwe auto blijft je klantenkring natuurlijk beperkt voor een tilhulpmiddel. Leasen of verhuren is een redelijke oplossing. Innoveren om je apparaat goedkoper te krijgen nog beter.

 

Met deze nieuwe boetes zou ik als ik een handige jongen was jouw apparaat naar een Chinese fabrikant brengen en samen met hem een goedkopere versie maken. Misschien met katrollen in plaats van motors, en misschien met 3 wielen in plaats van 2.

 

Die dingen zijn er al. Dat heet stapelaar. Die kun je op dit moment vanaf 300 euro kopen. Helaas heeft dat ding ook vele nadelen en is het werkgebied voor een geheel ander doel.

 

Goekoper maken, zonder in te boeten op kwaliteit is alleen mogelijk als de aantallen fiks omhoog gaan.

Innoveren naar een goedkoper apparaat is verder alleen mogelijk door in te boeten op de specs. De huidige tilt nu een volledige last in 10 seconden naar 1.10 meter hoogte. Dit wordt veroorzaakt door het duurste component : de hefcilinder.

Een goedkopere versie van andere merken tilt de last circa 30 tot 60 % langzamer onder belasting. De meeste mensen vinden die 10 seconde al lang laat staan als dit er 15 tot 30 worden. Dan wordt het apparaat in de hoek gezet en wordt weer met de hand getild. Om zo'n apparaat gemeengoed te krijgen moet je onder geen beding aan de kwaliteit gaan morrelen. Eerder zou je als er beter componten te verkrijgen of te ontwikkelen zouden zijn de specs naar een hoger niveau willen tillen. De prijs is dan ondergeschikt.

 

Wat betreft chinees en kopieeren. Ik zou het misschien wel spannend vinden als ze het gingen doen. Ten eerste betekent dat dat er een markt in gezien wordt die ze ook moeten zien te creeren net zoals wij dat nu moeten doen. en ten tweede zullen ze dan wel het patent moeten zien te omzeilen, of met ons samen gaan werken. Ik denk echter dat ze bijdehand genoeg zijn om ons eerst de kastanjes uit het vuur te laten halen alvorens ze er een hoop energie in gaan steken.

 

EXCUSES

Verder wil ik aan iedereen even melden dat de topictitel een beetje spammerig overkomt. Dit was niet mijn bedoeling. Ik bedoel met goede oplossing niet ons product. Ik bedoel hiermee de boete t.o.v. een andere financieele regeling. Dit verhaal geldt voor alle hulpmiddelen die er te koop zijn op veiligheidsgebied.

In ieder geval bedankt degene die dit aan mij meldden. Ik kan het helaas niet meer veranderen misschien een mod?

Link naar reactie
  • 0

Vanwege de druk vanuit de overheid zijn er veel kleinere bedrijven (veel zzp'ers) die een hulpmiddel voor tillen moeten aanschaffen. Als ze dit niet doen riskeren ze boeten die vergelijkbaar zijn met de aanschafprijs van onze apparaten. Nu is voor veel bedrijven het probleem dat het geld er niet is.

Ze hebben vaak maar een beperkte reserve. Echter als ze niet investeren in dergelijke hulpmiddelen, dan staan ze eerdaags wel voor dezelfde uitgaven vanwege de boeten, maar hebben ze nog steeds geen hulpmiddel.

 

Ik snap jouw redenatie heel goed en denk ook dat dit de insteek moet zijn voor je campagne. Maar je gaat nog een hele kluif krijgen om dit binnen het kleinbedrijf aan de man te krijgen. Helaas wordt het belang van preventie door werkgevers én werknemers lang niet altijd ingezien en vooral als lastig ervaren. En dat zou natuurlijk de motvatie moeten zijn, en niet de boete. Een kleine werkgever zal veelal eerder kiezen voor een goedkope oplossing en er op de werkvloer wel een mouw aan passen - en zich op de lange termijn dus in de vingers snijden door hoog verzuim, maar ga dat maar eens uitleggen ("dit doe ik al dertig jaar zo, ik ga dat echt niet anders doen...").

 

Bovendien is er ook nog het loterij-effect. Met een investering in jouw apparaat wordt een boete van € 3.600,00 voorkomen. Maar het krijgen van de boete is onzeker (zeker bij bijvoorbeeld veel particuliere klanten), het aanschaffen van een hefmiddel - dat je nu ook niet nodig hebt om je productie te realiseren - kost gegarandeerd geld. Er zijn zat werkgevers die in de afgelopen decennia nog nooit bezoek hebben gehad van de arbeidsinpectie en dat maakt meer indruk dan het dreigen met boetes.

 

Daar ligt imho dus je uitdaging. Het zou ongelooflijk helpen als de arbeidsinspectie eens flink zou gaan controleren en beboeten - en dat goed communiceert in de media - maar met het huidige aantal inspecteurs zie ik dat nog niet echt gebeuren. Nogmaals, de realisatie bij werkgevers en werknemers dat de preventie veel meer profijt oplevert dan dat het kost, zowel in menselijk als financieel opzicht. Dat er dan ook nog eens flink beboet wordt helpt alleen maar.

 

Ik moest trouwens wel gniffelen om jullie nieuwe marketeer. Natuurlijk geweldig om zo'n kundig persoon bij je organisatie te betrekken. Maar vooral het feit dat het blijkbaar helemaal niets uitmaakt of je nu lingerie of hefmiddelen in de markt moet plaatsen werkte op mijn lachspieren. Echte generalisten die marketingjongens!

 

Succes!

 

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

kijk ook eens bij comfortcard lease, is meer op consumentenmarkt gericht maar qua prijs kan het zeker.. vanaf 250 euro

 

http://retailer.comfortcard.nl/onze-producten-retailer/standaard

 

maar ze bieden ook veel uitgestelde betalingsacties voor bijvoorbeeld caravans.. je weet wel.. nu kopen en in 2014 betalen. dus ze gaan niet schrikken van een paar duizend euro per transactie..

 

de lage landen waar Marco mee kwam zat ik ook meteen aan te denken, volgens mij is het best mogelijk afspraken met ze te maken over lagere bedragen als er enig vooruitzicht is op wat volume.. zonder naar de site gekeken te hebben is de 10.000 euro vooral een ondergrens als je je als ondernemer daar meld voor een eenmalige leaseconstructie.

Link naar reactie
  • 0

Die dingen zijn er al. Dat heet stapelaar. Die kun je op dit moment vanaf 300 euro kopen. Helaas heeft dat ding ook vele nadelen en is het werkgebied voor een geheel ander doel...

 

Nou... mijn idee was een beetje: neem een gewone steekkar, aan de voorkant zet je er 2 buizen op, om die buizen heen schuif je een extra drager, die je zo dus vrij omhoog en omlaag kunt bewegen, aan de bovenkant van die drager bevestig je weer een kabel, die door een katrol gaat, en de katrol is weer met een kabel verbonden met een wiel of hendel tussen de handvaten van de steekkar. Met deze hendel of wiel kun je dus de last omhoog of omlaag hijsen.

 

Hij blijft stabiel als de last op hoogte is doordat de originele drager van de steekkar op de grond blijft rusten, en je kunt er natuurlijk extra veiligheidsmechanismen in bouwen, zoals een automatische (mechanische) rem op de wielen als de last op hoogte is.

 

Het zou me niet verbazen als dit net zo snel is als jouw tiller, omdat je maar een kleine "advantage(sic?)" in het katrolsysteem in hoeft te bouwen omdat het om lichte lasten gaat. Als je zelf aan een hendel zit te draaien gaat de tijd bovendien sneller voorbij, je hebt niet het gevoel dat je niets zit te doen.

Link naar reactie
  • 0

Die dingen zijn er al. Dat heet stapelaar. Die kun je op dit moment vanaf 300 euro kopen. Helaas heeft dat ding ook vele nadelen en is het werkgebied voor een geheel ander doel...

 

Nou... mijn idee was een beetje: neem een gewone steekkar, aan de voorkant zet je er 2 buizen op, om die buizen heen schuif je een extra drager, die je zo dus vrij omhoog en omlaag kunt bewegen, aan de bovenkant van die drager bevestig je weer een kabel, die door een katrol gaat, en de katrol is weer met een kabel verbonden met een wiel of hendel tussen de handvaten van de steekkar. Met deze hendel of wiel kun je dus de last omhoog of omlaag hijsen.

 

Hij blijft stabiel als de last op hoogte is doordat de originele drager van de steekkar op de grond blijft rusten, en je kunt er natuurlijk extra veiligheidsmechanismen in bouwen, zoals een automatische (mechanische) rem op de wielen als de last op hoogte is.

 

Het zou me niet verbazen als dit net zo snel is als jouw tiller, omdat je maar een kleine "advantage(sic?)" in het katrolsysteem in hoeft te bouwen omdat het om lichte lasten gaat. Als je zelf aan een hendel zit te draaien gaat de tijd bovendien sneller voorbij, je hebt niet het gevoel dat je niets zit te doen.

 

Laat dat nu precies de Tiller zijn die ik in 1992 gebouwd heb. Gaandeweg is het apparaat geinnoveerd en is wat het nu is.

Deze versie zou ik aan niemand durven verkopen. Maar als de chinezen het willen. :)

Link naar reactie
  • 0

:)

 

Je hebt nu een duur product voor grote bedrijven gemaakt. Als je hem weer simpeler en goedkoper maakt, zie ik zzp'ers en particulieren hem wel kopen, als een iets duurdere en betere versie van een normale steekkar.

 

Die, zie je andere topic, veel beter voor het milieu is doordat hij veel langer mee kan gaan (katrollen en kabels kun je vervangen en staal vergaat niet), en geen bijzonder milieuvervuilende accu's hoeft te gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

:)

 

Je hebt nu een duur product voor grote bedrijven gemaakt. Als je hem weer simpeler en goedkoper maakt, zie ik zzp'ers en particulieren hem wel kopen, als een iets duurdere en betere versie van een normale steekkar.

 

Die, zie je andere topic, veel beter voor het milieu is doordat hij veel langer mee kan gaan (katrollen en kabels kun je vervangen en staal vergaat niet), en geen bijzonder milieuvervuilende accu's hoeft te gebruiken.

 

Kijk maar hier:

http://www.koopkeus.nl/a/lijst_product/idx/7040000/mot/Van_lier/lijst_product.htm

Is te koop voor rond de zeshonderd euro. Toch is het product qua gebruik totaal niet vergelijkbaar.

Daarom hebben ze zowel dit product alsook ons product in de verkoop:

http://www.overtoom.nl/tillerR_IGC.178527.html

 

Maar misschien zullen we weer een beetje ontopic gaan? Hoe kun je het voor elkaar krijgen dat beschermende maatregelen voor werknemers en zzpers door hen gebruikt kunnen worden. Met andere woorden: hoe krijg je het voor elkaar dat er enerzijds vraag is naar tilhulpmiddelen en dat ze beschikbaar zijn, maar er een hiaat gaapt in de financieen van degene die het nodig heeft.

Link naar reactie
  • 0

De mogelijkheid tot huren, zoek contact met de grotere verhuurbedrijven die een tiller in hun assortiment willen opnemen.

 

Met een landelijk werkende keten zal de aanschaf van 1 tiller niet zo'n groot probleem zijn, denk ik, en logistiek is het voor een keten een koud kunstje om een tiller van vestiging a naar vestiging b te transporteren, al naar gelang de vraag.

Wat posters in de vestigingen laten ophangen, brochures bij de balie.

 

Of deze, daar zijn meerdere verhuisbedrijven bij aangesloten.

 

Succes Herman. :)

Link naar reactie
  • 0

We hebben voor potentiele gebruikers nu een leaseconstructie geregeld. Dealers kunnen dit hun klant nu aanbieden. Het probleem wat ik schetste is dus opgelost. En een grotere verhuurketen (één van de drie van Rick) is er ook ver mee gevorderd om het apparaat te verhuren als je hem korter nodig hebt.

In ieder geval allemaal bedankt voor de tips.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.