• 0

Hulp gezocht met marketingsteksten

Hallo,

 

Ik heb een kantoor en biedt dienstverlening aan. Om de zaak een beetje te promoten wil ik folders maken en laten verspreiden. Alleen ben ik niet zo goed met het schrijven van teksten voor de folders. Is er iemand of bestaat er een marketingskantoor waar ik die teksten kan laten schrijven? Teksten die de aandacht zou kunnen trekken van potentiele clienten.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoek in je eigen omgeving naar een reclamebureau, liefst eentje wiens werk je aanspreekt. Die kennen de weg. je kan eventueel ook bij een tekstschrijver of een grafisch ontwerper beginnen, want die hebben de benodigde contacten. Als je een goede vindt, is de eerste vraag: waar heb je eigenlijk een brochure voor nodig?

 

Misschien is iets anders veel slimmer....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een flyer of brochure is vaak leuk, maar is maar één van je marketingkanalen. Je zegt niet zo goed te zijn in het schrijven hiervan. Een tekstschrijver zou hierin ondersteuning kunnen bieden, maar waarom niet verder kijken dan deze ene flyer of brochure? Als het goed is, heb je in je ondernemersplan nagedacht over je doelgroep, hoe deze eruit ziet en op welke kanalen zij zitten. Zitten deze mensen echt op een flyer kanaal, of moet je ook andere kanalen aanspreken? Zijn jouw cliënten enkel alleen opzoek naar serieus werk, of kun je ook ludieke acties uithalen en daarmee free publicity verwerven, wat vele malen groter werkt bij je potentiële cliënt.

 

Wellicht kun je dus eerst nadenken; wat is de functie van de flyer, wat voor gevoel moet het bij iemand oproepen en wanneer is een flyeractie voor jouw geschikt. Hoe ga je flyers overigens verspreiden; werk je met de post of via huis-aan-huis reclame. Bij deze laatste: is in jouw wijk misschien veel brievenbussen met een ja/nee of nee/nee sticker, waardoor je deze mensen geen brievenbusreclame mag geven. Allemaal dingetjes om alvast over na te denken, misschien al voordat je de stap maakt om naar een marketeer of tekstschrijver te stappen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat wij jou wel kunnen helpen met het schrijven van marketing technische verhalen, mocht je na het punt van Romano hierin nog geïnteresseerd zijn.

 

Voordat je anderen met schrijven gaat helpen, misschien eerst je eigen site op taal- en spelfouten controleren?

Een greep:

Conversie betekend

Ons motto: Hoe

een uniek concept die

 

 

Die spatie volgt je ook overal ;D ;D

 

On-topic: In welke sector zit je en wat is je doelgroep? Informeer ook eens bij collega's of zij geen ervaring hebben met tekstschrijvers. Niet iedereen kan de juiste teksten schrijven voor een specifieke branche/doelgroep.

 

Link naar reactie
  • 0

Met een goede tekst voor een folder ben je er nog niet, de vormgeving ervan is minstens zo belangrijk.

 

Misschien zou je kunnen Googelen op reclamebureaus in je omgeving.

Vervolgens een oriëntatiegesprek voeren met de drie bureaus die het meest aanspreken.

Daarna beslissen welk bureau de beste marketingstrategie biedt en het meest thuis is in je branche.

 

Link naar reactie
  • 0

Een flyer of brochure is vaak leuk, maar is maar één van je marketingkanalen. Je zegt niet zo goed te zijn in het schrijven hiervan. Een tekstschrijver zou hierin ondersteuning kunnen bieden, maar waarom niet verder kijken dan deze ene flyer of brochure? Als het goed is, heb je in je ondernemersplan nagedacht over je doelgroep, hoe deze eruit ziet en op welke kanalen zij zitten. Zitten deze mensen echt op een flyer kanaal, of moet je ook andere kanalen aanspreken? Zijn jouw cliënten enkel alleen opzoek naar serieus werk, of kun je ook ludieke acties uithalen en daarmee free publicity verwerven, wat vele malen groter werkt bij je potentiële cliënt.

 

Wellicht kun je dus eerst nadenken; wat is de functie van de flyer, wat voor gevoel moet het bij iemand oproepen en wanneer is een flyeractie voor jouw geschikt. Hoe ga je flyers overigens verspreiden; werk je met de post of via huis-aan-huis reclame. Bij deze laatste: is in jouw wijk misschien veel brievenbussen met een ja/nee of nee/nee sticker, waardoor je deze mensen geen brievenbusreclame mag geven. Allemaal dingetjes om alvast over na te denken, misschien al voordat je de stap maakt om naar een marketeer of tekstschrijver te stappen.

 

Ik ben het met Romano eens, afhankelijk van de markt en kanalen is misschien de volgorde niet juist. Mits je in je eigen marketingplan al gespecificeerd hebt hoe je precies naar buiten wilt treden kan een grafisch vormgever hier best wat moois van maken, samen met tekstschrijvers uit zijn of haar netwerk. Echter zou ik hierbij wel opletten dat deze bedrijven ervaring hebben met jouw markt. Een stap eerder is eigenlijk goed nadenken wat je wilt vertellen, maar vooral hoe. Het verhaal van jouw bedrijf moet op de juiste manier naar voren worden gebracht, iets wat vormgevers in mijn ogen nog wel eens missen omdat ze meer voor design gaan dan de rode draad. Tekstschrijvers worden in deze situatie vaak 'meegetrokken' doordat ze de 'look & feel' af laten hangen door het ontwerp.

 

Wanneer je dit voor jezelf duidelijk hebt (evenals distributie kanalen etc. zoals eerder genoemd), zal je dit ongetwijfeld bij zo'n beetje alle bureau's onder kunnen brengen. Even naar Google gaan en zoeken op 'brochure ontwerpen' oid. Zelf heb ik goede ervaringen met SixSenses uit Hilversum

 

http://www.compasscourse.nl | Projectbegeleiding voor webdesign en marketing

Link naar reactie
  • 0

De beste manier om klanten te bereiken is door je aantesluiten op een bedrijvengids die daadwerkelijk rendement voor je uit de betaalde vermelding haalt. Investeren is het halve werk.

Ik heb mij een offerte laten opmaken voor 12 maanden op www.ikspam.nl en binnen 4 weken is het rendement omtrent mijn bedrijf met 325% gestegen.

Simpel maar toch. Het is drukker dan ooit en die investering in de vermelding heb ik er al heel wat keren weer uit door al mijn nieuwe klanten.

 

een aanrader: www.ikspam.nl

Dhr Daniel de Bruin heeft mij verzekerd uit deze advertentie meer rendement te halen en die belofte is hij meer dan na gekomen

 

contact opnemen, offerte laten opmaken voor 6, 12 of 24 maanden, en genieten van het rendement dat zij voor jou behalen.

 

mod edit: op deze manier "reclame" maken is niet toegestaan op HL

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.