Ik kan nergens het antwoord vinden op mijn vraag vandaar dat ik dit forum maar eens raadpleeg , hier moet toch iemand rondlopen die hier meer van weet.
Wij zijn sinds kort begonnen met onze zalen ook te verhuren aan externe groepen (voorheen alleen eigen gebruik)
Nu moet er natuurlijk ook gefactureerd worden waarbij verschillende BTW tarieven moeten worden gehanteerd.
Wij offreren onze arrangementen all-in , dus bijvoorbeeld €35,00 voor een dagarrangement inclusief lunch/koffie,zaalhuur, enz. maar exclusief BTW. Het makkelijkst is het om dat dus ook zo op de factuur te vermelden tegen 6% BTW. Maar mag dit? Ben ik verplicht om zaalhuur apart te rekenen? En moet ik die €35,00 dus eigenlijk splitsen op de factuur? Zaalhuur is 21% weet ik .
Ik heb hier enkele facturen van andere arrangementaanbieders die ook met een all-in prijs werken. Aan het eind van zo'n factuur staat dan een deel dat met 21% en een deel dat met 6% wordt belast, maar of dat dan alleen zaalhuur is is niet duidelijk.
iemand enig idee hoe dit zit? (ik werk overigens met Reeleezee, online factuurpakket, ben er nog niet uit of dit pakket zich hier nu wel voor leent.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
WillemW
WillemW
beste Forummensen,
Ik kan nergens het antwoord vinden op mijn vraag vandaar dat ik dit forum maar eens raadpleeg , hier moet toch iemand rondlopen die hier meer van weet.
Wij zijn sinds kort begonnen met onze zalen ook te verhuren aan externe groepen (voorheen alleen eigen gebruik)
Nu moet er natuurlijk ook gefactureerd worden waarbij verschillende BTW tarieven moeten worden gehanteerd.
Wij offreren onze arrangementen all-in , dus bijvoorbeeld €35,00 voor een dagarrangement inclusief lunch/koffie,zaalhuur, enz. maar exclusief BTW. Het makkelijkst is het om dat dus ook zo op de factuur te vermelden tegen 6% BTW. Maar mag dit? Ben ik verplicht om zaalhuur apart te rekenen? En moet ik die €35,00 dus eigenlijk splitsen op de factuur? Zaalhuur is 21% weet ik .
Ik heb hier enkele facturen van andere arrangementaanbieders die ook met een all-in prijs werken. Aan het eind van zo'n factuur staat dan een deel dat met 21% en een deel dat met 6% wordt belast, maar of dat dan alleen zaalhuur is is niet duidelijk.
iemand enig idee hoe dit zit? (ik werk overigens met Reeleezee, online factuurpakket, ben er nog niet uit of dit pakket zich hier nu wel voor leent.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39032-berekening-zaalhuur-en-btw-arrangementen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag