Ga naar inhoud
Geplaatst:

ouassim95

Ik heb een domein gevonden die heel veel op mijn geregistreerde merk lijkt (mijn domein: www.naam.nl en dat van hun www.na-am.nl) en nu heb ik vernomen dat ik dit soort domeinen kan vorderen zonder betaling, kunnen jullie mij hier meer informatie over geven en weten jullie waar ik een voorbeeld brief kan vinden die ik naar de eigenaar van dat domein stuur.

[Mod edit: typefout in titel hersteld+ titel verduidelijkt]

Featured Replies

Geplaatst:

Wouter Hol

Streep zonder betaling weg en vul daar advocaat- en proceskosten in.

Geplaatst:

TwaBla

Ik heb een domein gevonden die heel veel op mijn geregistreerde merk lijkt.

Al de data van merkregistratie en domeinregistratie vergeleken? Is het domein actief in de sector waarvoor jouw merk geregistreerd is? Enig risico op verwarring? Al gezocht naar relevante jurisprudentie?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

ouassim95

• Auteur

De website levert een service aan voor mijn product dus ja het werkt in de sector waar ik in zit.

Geplaatst:

TwaBla

Jouw woordmerk staat geregistreerd bij de BOIP? En je hebt Domjur al doorgespit op vergelijkbare gevallen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Maarten Stevens

Volgens mij moet jou merknaam ook eerdere geregistreerd staan dan dat hun de domeinnaam geregt hebben...

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Geplaatst:

Nico Schouten

Volgens mij moet jou merknaam ook eerdere geregistreerd staan dan dat hun de domeinnaam geregt hebben...

Nee hoor, zoals Twa al aangeeft is het van belang of je in hetzelfde domein actief bent.

Iemand die schoensmeer verkoopt onder dezelfde naam als waaronder een ander fietsen repareert, daar kan geen verwarring over ontstaan.

Geplaatst:

StevenK

Voor NL namen kun je ervoor kiezen zelf, zonder bijstand, een arbitrage aanhangig te maken.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Geplaatst:

TwaBla

SIDN publiceert op de site www.domjur.nl uitspraken en artikelen over domeinnamen. De inhoud van deze site is met name bedoeld voor juristen, maar bevat ook informatie voor bezoekers die minder bekend zijn met de juridische aspecten van domeinnamen.

Zie uitspraken over conflicten mbt merk- en domeinregistraties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.