• 0

Rechtsbijstands voor deeltijds zzp'er - iemand een suggestie ?

Ik ben zowel in loondienst als zelfstandig ondernemer.

 

Mijn onderneming drijf ik in Nederland onder Nederlands recht echter ben ik in loondienst buiten Nederland.

 

Nu wil ik al geruime tijd een rechtsbijstandsverzekering voor als ik onverhoopt toch eens in een juridische discussie kom met een leverancier of afnemer. Maar nu is mij ook geadviseerd om voor mijn huidige baan een rechtsbijstandsverzekering te nemen in geval ik voor de gevolgen van mijn handelen aansprakelijk gesteld word.

 

Daarnaast heb ik nog wat onroerend goed in de verhuur wat ook nog wel eens een probleem kan opleveren.

 

Nu is dit alles afzonderlijk wel in te dekken, daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan en ook kan dit conflicten opleveren. Ik zou dit dus graag bij één maatschappij onder willen brengen tegen een acceptabel tarief.

 

Kan iemand mij een maatschappij aanbevelen die dit in z'n pakket heeft?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0
Maar nu is mij ook geadviseerd om voor mijn huidige baan een rechtsbijstandsverzekering te nemen in geval ik voor de gevolgen van mijn handelen aansprakelijk gesteld word

Loondienst is loondienst, ook in het buitenland. Niet jij, maar het bedrijf is aansprakelijk voor jouw (onopopzettelijke) handelen. Een combinatie dekking tussen jou als ondernemer en het (buitenlandse) bedrijf waar je in loondienst bent gaat niet lukken: dat zijn 2 totaal verschillende verzekeringnemers, en je moet het naar mijn mening ook niet willen: jouw belang hoeft niet het belang van werkgever te zijn en vice versa.

 

Kortom: rechtsbijstand voor de buitenlandse werkgever moet je apart verzekeren, bij voorkeur in het land van vestiging van de werkgever en naar dat recht