• 0

Rechtsbijstands voor deeltijds zzp'er - iemand een suggestie ?

Ik ben zowel in loondienst als zelfstandig ondernemer.

 

Mijn onderneming drijf ik in Nederland onder Nederlands recht echter ben ik in loondienst buiten Nederland.

 

Nu wil ik al geruime tijd een rechtsbijstandsverzekering voor als ik onverhoopt toch eens in een juridische discussie kom met een leverancier of afnemer. Maar nu is mij ook geadviseerd om voor mijn huidige baan een rechtsbijstandsverzekering te nemen in geval ik voor de gevolgen van mijn handelen aansprakelijk gesteld word.

 

Daarnaast heb ik nog wat onroerend goed in de verhuur wat ook nog wel eens een probleem kan opleveren.

 

Nu is dit alles afzonderlijk wel in te dekken, daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan en ook kan dit conflicten opleveren. Ik zou dit dus graag bij één maatschappij onder willen brengen tegen een acceptabel tarief.

 

Kan iemand mij een maatschappij aanbevelen die dit in z'n pakket heeft?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0
Maar nu is mij ook geadviseerd om voor mijn huidige baan een rechtsbijstandsverzekering te nemen in geval ik voor de gevolgen van mijn handelen aansprakelijk gesteld word

Loondienst is loondienst, ook in het buitenland. Niet jij, maar het bedrijf is aansprakelijk voor jouw (onopopzettelijke) handelen. Een combinatie dekking tussen jou als ondernemer en het (buitenlandse) bedrijf waar je in loondienst bent gaat niet lukken: dat zijn 2 totaal verschillende verzekeringnemers, en je moet het naar mijn mening ook niet willen: jouw belang hoeft niet het belang van werkgever te zijn en vice versa.

 

Kortom: rechtsbijstand voor de buitenlandse werkgever moet je apart verzekeren, bij voorkeur in het land van vestiging van de werkgever en naar dat recht

 

Een rechtsbijstandsdekking in Nederland voor je zakelijke activiteiten inclusief verhuur (in Nederland) behoort wel tot de mogelijkheden, lijkt me een kwestie van een goede onafhankelijke MKB adviseur zoeken, die doet zaken met meerdere rechtsbijstandverzekeraars en kan ook beoordelen bij welke maatschappij dit risico het beste past.

 

Bovendien zal een goede adviseur nog even checken of (alleen) rechtsbijstand wel de verstandigste optie is: denk daarbij o.a. aan verhuurdersaansprakelijkheid en contractuele/beroepsaansprakelijkheid

 

Ik zou zeggen, stuur een berichtje naar Norbert Bakker, die kan je ongetwijfeld een passend advies geven.

Dank Romano, ik was al bezig met deze reactie ;)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

ik zal eens rondkijken in mijn regio voor een goede adviseur.

Als Axel niet te ver uit de buurt is, zou ik eens contact opnemen met Saman

 

Daar heb ik al mijn verzekeringen lopen en wel eens heel vaag over een rechtsbijstand gehad maar nadat ik daar vorig jaar een akkefietje had met een reisverzekering eigenlijk niet verder meer op in gegaan.

 

Mag ik uit jouw suggestie concluderen dat zij kennis van mkb-zaken hebben?

Link naar reactie
  • 0

Ik kan alleen maar aangeven dat ik nietvoor DAS zou gaan. Het communiceren is echt een ramp. Je moet constant achter hen aanzitten ongeacht of het een grote of kleine zaak is.

Kleine zaken hebben ook niet echt prioriteit. Vooral kleine incasso zaken (lager dan 300 euro), zijn niet echt interessant en doet men niet echt veel moeite voor.

 

Ik heb na heel veel klachten te hebben ingedient eindelijk 1 contactpersoon, zij is ook meteen de leiding gevende van de diverse afdelingen. Dit heeft wel wat verschil gemaakt, maar dat heeft wel 4,5 jaar ellende gekost.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan alleen maar aangeven dat ik nietvoor DAS zou gaan. Het communiceren is echt een ramp. Je moet constant achter hen aanzitten ongeacht of het een grote of kleine zaak is.

Kleine zaken hebben ook niet echt prioriteit. Vooral kleine incasso zaken (lager dan 300 euro), zijn niet echt interessant en doet men niet echt veel moeite voor.

 

Ik heb na heel veel klachten te hebben ingedient eindelijk 1 contactpersoon, zij is ook meteen de leiding gevende van de diverse afdelingen. Dit heeft wel wat verschil gemaakt, maar dat heeft wel 4,5 jaar ellende gekost.

 

Ik ben, nou ja , eigenlijk mijn werkgever in de persoon van ondergetekende, reeds meerdere malen in aanraking gekomen met DAS. Tot nu toe heb ik een score van 100% tegen DAS omdat ze nooit hun zaken op orde hebben en nooit binnen de gestelde termijnen reageren ;D

 

 

Edit: Als aanvulling. Wij hadden ons gelijk sowieso wel gehaald. Echter is het jammer dat er personen/bedrijven zijn die voor Jan met de korte achternaam betalen aan DAS. Als je denkt gebruik van ze te kunnen maken laten ze het afweten.

 

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben lid van FNV ZZP, bij het lidmaatschap is o.a. rechtsbijstand inbegrepen. Heb hier ook een keer gebruik van gemaakt en ben zeer tevreden. Niet alleen over de afloop maar ook over de adequate en correcte manier van communiceren.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 1

Nu ik bij das zit krijgen klanten als ze niet betalen met DAS te maken. Zodra aanmaningen niet werken zijn zij ook verantwoordelijk voor de rechtzaak die er op volgt.

Omdat dit veel geld kost, zouden ze meer hun best moeten doen in dit traject.

De combinatie leek mij ideaal, helaas was dit dus niet zo.

 

Als ik op hun site kiijk dan bieden ze dat wel: http://www.fnvzzp.nl/contact-en-faq/ (selecteer aan de rechterkant via het dropdown menu incasso problemen)

 

Als ik zo vrij mag zijn: kijk wel of het bureau bij je past. De openingstijden zijn.. opmerkelijk. Passen deze tijden bij jouw doelgroep is al een eerste belangrijke vraag die in me op komt. Bellen hun ook of sturen ze alleen brieven? Wat zijn hun algemene voorwaarden? Let daar goed op, voor je het weet betaal je provisies van je eigen geld.

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Hoe ze met incassozaken omgaan weet ik niet. Aanmaantraject doe ik altijd zelf, eventueel tref ik een betalingsregeling. Blijft betaling na drie aanmaningen uit dan gaat het dossier naar een deurwaarder. Die kan eventueel, als met de debiteur geen regeling wordt getroffen, via een gerechtelijke procedure (loon) beslag leggen. Deze combi bevalt mij goed, vandaar dat ik geen gebruik maak van de incassoservice van FNV zzp.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.