• 0

Overgedragen aan afdeling "Bijzonder Beheer" van de bank wat kan ik verwachten?

Goedemiddag gewaardeerde forumleden,

 

Ik was benieuwd of iemand mij iets meer kan vertellen over het volgende. Ik ben door mijn bank geïnformeerd dat ze mij (zakelijk) intern hebben overgedragen naar "bijzonder beheer". Het staat er met mijn bedrijf door omstandigheden niet rooskleurig voor, dat is de oorzaak.

 

Kan iemand mij vertellen wat deze statusverandering inhoudt, en wat deze afdeling naar verwachting gaat doen? Betekent dit snel het einde, of kunnen ze dat niet zomaar doen zolang ik aan mijn verplichtingen voldoe? Ik heb van een oorspronkelijke lening € 200.000 nog €160.000 schuld bij ze staan. Het is een lening waar 80% staatsgarantie op zit. Dan weten jullie de orde van grootte, misschien dat dat nog van invloed is op hun gedrag.

 

 

modedit: titel verduidelijkt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat het geen heel goed teken is snap je zelf al denk ik.

 

Wat je minimaal kunt verwachten is dat je veel meer contact zult hebben met de bank. Denk dan aan zaken als

 

- Maandelijks cijfers rapporteren

- Aanvullende eisen aan het krediet

- opstellen van een herstelplan

 

Als het meezit zien ze toekomst en krijg je de tijd gecombineerd met intensievere aandacht die soms vrij dwingend kan zijn. Maar deze afdeling zal ook een eventuele beëindiging / opzegging van het krediet begeleiden.

 

Link naar reactie
  • 0

Bijzonder beheer kan je beschouwen als een couveuze.

Je verblijft daar een periode waarin men probeer je bedrijf weer op de been te brengen als men daar aanleiding voor ziet.

Nadat je weer in rustiger vaartwater bent gekomen komt het reguliere kantoor/contact weer aan bod.

 

Mocht het zo zijn dat er geen vertrouwen is of mogelijkheden zijn om een redelijke kans te maken vom te overleven en het ziet er naar uit dat de positie van de bank verslechtert, dan is de vervolgstap Afwikkeling.

 

De afdeling Afwikkeling, de naam zegt het al, zegt het krediet op en zal alle zekerheden gaan uitwinnen.

 

Zowel de bemensing van Bijzonder beheer als Afwikkeling is "speciaal geselecteerd". Communicatie gaat meestal stroef. Van belang (mijn ervaring) dat je als klant tracht de communicatie open te houden, actief te zijn en afspraken stipt te volgen.

 

Link naar reactie
  • 0

Oké dankjewel voor de reacties. Het betekent dus niet dat ze zo snel mogelijk de stekker eruit trekken. Dat is in ieder geval iets geruststellend. Natuurlijk besef ik ook dat het niet goed is, maar ik heb nog even tijd om te proberen zakelijk succes te boeken. Dat wilde ik graag weten.

Link naar reactie
  • 0

Oké dankjewel voor de reacties. Het betekent dus niet dat ze zo snel mogelijk de stekker eruit trekken. Dat is in ieder geval iets geruststellend. Natuurlijk besef ik ook dat het niet goed is, maar ik heb nog even tijd om te proberen zakelijk succes te boeken. Dat wilde ik graag weten.

 

let op. Afdeling Bijzonder Beheer kan de volgende stap zomaar zetten, afhankelijk van de huidige situatie!

Link naar reactie
  • 0

Oké dankjewel voor de reacties. Het betekent dus niet dat ze zo snel mogelijk de stekker eruit trekken. Dat is in ieder geval iets geruststellend. Natuurlijk besef ik ook dat het niet goed is, maar ik heb nog even tijd om te proberen zakelijk succes te boeken. Dat wilde ik graag weten.

 

Heb in mijn periode bij een bank intensief samengewerkt met de afdeling Bijzonder Beheer. (Zat het kantoor naast mij).

 

De afdeling bijzonder beheer heeft één taak: Het beperken van de verliespositie van de bank. Wat enorm belangrijk is in dit stadium: Ga de dialoog met de bank aan. Als je zeker weet dat je zakelijk succes gaat boeken laat ze dat dan weten. Doe dit met bewijs en niet enkel met mooie praatjes. De bank is alleen geinteresseerd in feiten.

 

Dat kan helpen om Marco's reactie hierboven te voorkomen.

 

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

eens met voorgaande reacties. je belangrijkste activiteiten:

- business overeind houden, uitbreiden, etc.

maar vooral:

- pro-actief communiceren met je bank.

 

zorg dat er geen nieuwe verrassingen ontstaan. Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.