Mijn vraag gaat over de (fiscale) gevolgen bij het fungeren als tussenpersoon van een opdrachtgever.
De vraag is eigenlijk heel simpel: Mijn opdrachtgever wil een bepaalde klus laten uitvoeren. Hiervoor moet hij gebruik maken van mijn dienst én de dienst van een ander bureau. Om deze diensten uit te laten voeren, schakelt hij mij in als "de persoon die alles moet regelen". De facturen lopen dus allemaal via mij. Hij wilt als het ware slechts 1 opdrachtgever hebben die alles regelt: ik.
Zijn er fiscale gevolgen aan zo'n situatie verbonden? Ik begrijp dat ik de Var verklaring moet hebben van de dienstverleners die ik inschakel, om er zeker van te zijn dat ik geen premies moet afdragen. Moet ik verder nog ergens anders rekening mee houden?
Geven mijn jaarcijfers aan het eind van het jaar niet een compleet vertekend beeld? Ikzelf investeer op papier dus enorm veel geld, terwijl in de realiteit dat niet het geval is.
Waar moet ik op letten zodat ik niet in de problemen kom?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
PatrickBosduin
PatrickBosduin
Geen antwoord kunnen vinden, vandaar deze vraag.
Hallo allemaal,
Mijn vraag gaat over de (fiscale) gevolgen bij het fungeren als tussenpersoon van een opdrachtgever.
De vraag is eigenlijk heel simpel: Mijn opdrachtgever wil een bepaalde klus laten uitvoeren. Hiervoor moet hij gebruik maken van mijn dienst én de dienst van een ander bureau. Om deze diensten uit te laten voeren, schakelt hij mij in als "de persoon die alles moet regelen". De facturen lopen dus allemaal via mij. Hij wilt als het ware slechts 1 opdrachtgever hebben die alles regelt: ik.
Zijn er fiscale gevolgen aan zo'n situatie verbonden? Ik begrijp dat ik de Var verklaring moet hebben van de dienstverleners die ik inschakel, om er zeker van te zijn dat ik geen premies moet afdragen. Moet ik verder nog ergens anders rekening mee houden?
Geven mijn jaarcijfers aan het eind van het jaar niet een compleet vertekend beeld? Ikzelf investeer op papier dus enorm veel geld, terwijl in de realiteit dat niet het geval is.
Waar moet ik op letten zodat ik niet in de problemen kom?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39878-opdrachtgever-schakelt-mij-in-als-hoofd-aannemer/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag