Ik zit al enige tijd op het forum te lezen en dit keer wilde ik eens jullie mening.
Mijn plan is om een website op te zetten waarbij ik kapsalons en hun klanten bij elkaar breng. Dit zal ik doen op www.KapperGemak.nl. De site was bijna af, maar mijn programmeur is helaas gestopt met programmeren en nu zit ik vast. Ik zal nu over moeten stappen naar een nieuwe programmeur en daar zal ik opnieuw moeten investeren. Voordat ik dit opnieuw ga doen, was ik benieuwd wat jullie mening over mijn idee is.
Wie zijn mijn klanten?
Particulieren die geknipt willen worden. Dit zijn vrijwel alle particulieren en ik zal hier niet in segmenteren.
Kleine kapsalons die maximaal 2 man personeel hebben. Ik kies hiervoor omdat deze kapsalons vaak nog geen systeem hebben m.b.t. administratie, agenda, etc.
Één groothandel.
Programmeurs
Wat biedt ik mijn klanten?
Kapsalons
Ik bied kapsalons de mogelijkheid om gratis een webpagina op onze site te maken. Hierdoor zijn ze online zichtbaar. Daarnaast bied ik ze tegen een vergoeding de mogelijkheid om een online agenda te hebben, een webshop, statistieken, promotiemogelijkheden en een klantenloyaliteitssysteem.
Kortom: zichtbaarheid, gemak, overzicht en duidelijkheid.
Particulieren
Ik bied particulieren een transparant overzicht van alle kapsalons. Het is dan natuurlijk belangrijk vele kapsalons te hebben. Gemak bij het maken van afspraken en bestellingen. En overzicht over bestellingen en afspraken. Ook krijgen klanten reminders voor afspraken.
Kortom: transparantie van de kappersmarkt, overzicht, gemak en duidelijkheid.
Groothandels
Ik bied één groothandel de mogelijkheid om zijn bestelsysteem bij ons te integreren. Kapsalons die bij ons aangemeld zijn, kunnen dan eenvoudig bij de groothandel bestellen.
Kortom: extra zichtbaarheid, extra verkoopkanaal
Programmeurs
Naast de standaardwebpagina kan ik kapsalons aanbieden een uitgebreidere website te laten maken. Ik kan hierbij programmeurs aanbevelen.
Waarom mijn systeem?
Wij bieden een compleet systeem aan. Wij zijn de enige die zo uitgebreid zijn. Klanten zijn aanwezig op ons systeem waardoor het interessant voor kapsalons is om zich ook op het systeem te bevinden. Vice versa geldt dat ook.
Voor programmeurs is het een makkelijke manier om extra opdrachten binnen te slepen.
Voor de groothandel is het een goede manier om extra verkopen en meer klantenbinding te genereren.
Tot slot, gaan wij in gesprek met de kapsalons en de klanten daarvan om het systeem steeds dichter bij de wensen en behoeften van de kapsalon en diens klant te brengen.
Wat is het verdienmodel?
1. Inkomsten door verschillende pakketten. De pakketten bevatten verschillende functies.
2. Commissie per afspraak.
3. Commissie bij bestellingen van de groothandel
4. Commissie bij de smsreminders.
5. Commissie bij de bestellingen bij programmeurs
6. Inkomsten door een Adwordssysteem in de zoekresultaten
Hoe krijg ik de klanten?
Door middel van persoonlijke verkoop gaan we regio voor regio bij kapsalons langs. We vertellen ze over het systeem en maken ze enthousiast. De vele functies tegen de lage prijzen, maakt het aantrekkelijk om alleen al gebruik te gaan maken van de administratieve functies.
Daarnaast maken we gebruik van de groothandel. In ruil voor de extra exposure en het extra aankoopkanaal gaan zij ons aanbevelen bij de kapsalons.
Particulieren worden door de kapsalons zelf aangetrokken, omdat ze op die manier de administratieve functies kunnen benutten.
Daarnaast krijg je het effect dat als je concurrent kapsalon op het systeem is, jij als kapsalon er ook op moet gaan staan.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jos IJntema
Jos IJntema
Goedendag,
Ik zit al enige tijd op het forum te lezen en dit keer wilde ik eens jullie mening.
Mijn plan is om een website op te zetten waarbij ik kapsalons en hun klanten bij elkaar breng. Dit zal ik doen op www.KapperGemak.nl. De site was bijna af, maar mijn programmeur is helaas gestopt met programmeren en nu zit ik vast. Ik zal nu over moeten stappen naar een nieuwe programmeur en daar zal ik opnieuw moeten investeren. Voordat ik dit opnieuw ga doen, was ik benieuwd wat jullie mening over mijn idee is.
Wie zijn mijn klanten?
Particulieren die geknipt willen worden. Dit zijn vrijwel alle particulieren en ik zal hier niet in segmenteren.
Kleine kapsalons die maximaal 2 man personeel hebben. Ik kies hiervoor omdat deze kapsalons vaak nog geen systeem hebben m.b.t. administratie, agenda, etc.
Één groothandel.
Programmeurs
Wat biedt ik mijn klanten?
Kapsalons
Ik bied kapsalons de mogelijkheid om gratis een webpagina op onze site te maken. Hierdoor zijn ze online zichtbaar. Daarnaast bied ik ze tegen een vergoeding de mogelijkheid om een online agenda te hebben, een webshop, statistieken, promotiemogelijkheden en een klantenloyaliteitssysteem.
Kortom: zichtbaarheid, gemak, overzicht en duidelijkheid.
Particulieren
Ik bied particulieren een transparant overzicht van alle kapsalons. Het is dan natuurlijk belangrijk vele kapsalons te hebben. Gemak bij het maken van afspraken en bestellingen. En overzicht over bestellingen en afspraken. Ook krijgen klanten reminders voor afspraken.
Kortom: transparantie van de kappersmarkt, overzicht, gemak en duidelijkheid.
Groothandels
Ik bied één groothandel de mogelijkheid om zijn bestelsysteem bij ons te integreren. Kapsalons die bij ons aangemeld zijn, kunnen dan eenvoudig bij de groothandel bestellen.
Kortom: extra zichtbaarheid, extra verkoopkanaal
Programmeurs
Naast de standaardwebpagina kan ik kapsalons aanbieden een uitgebreidere website te laten maken. Ik kan hierbij programmeurs aanbevelen.
Waarom mijn systeem?
Wij bieden een compleet systeem aan. Wij zijn de enige die zo uitgebreid zijn. Klanten zijn aanwezig op ons systeem waardoor het interessant voor kapsalons is om zich ook op het systeem te bevinden. Vice versa geldt dat ook.
Voor programmeurs is het een makkelijke manier om extra opdrachten binnen te slepen.
Voor de groothandel is het een goede manier om extra verkopen en meer klantenbinding te genereren.
Tot slot, gaan wij in gesprek met de kapsalons en de klanten daarvan om het systeem steeds dichter bij de wensen en behoeften van de kapsalon en diens klant te brengen.
Wat is het verdienmodel?
1. Inkomsten door verschillende pakketten. De pakketten bevatten verschillende functies.
2. Commissie per afspraak.
3. Commissie bij bestellingen van de groothandel
4. Commissie bij de smsreminders.
5. Commissie bij de bestellingen bij programmeurs
6. Inkomsten door een Adwordssysteem in de zoekresultaten
Hoe krijg ik de klanten?
Door middel van persoonlijke verkoop gaan we regio voor regio bij kapsalons langs. We vertellen ze over het systeem en maken ze enthousiast. De vele functies tegen de lage prijzen, maakt het aantrekkelijk om alleen al gebruik te gaan maken van de administratieve functies.
Daarnaast maken we gebruik van de groothandel. In ruil voor de extra exposure en het extra aankoopkanaal gaan zij ons aanbevelen bij de kapsalons.
Particulieren worden door de kapsalons zelf aangetrokken, omdat ze op die manier de administratieve functies kunnen benutten.
Daarnaast krijg je het effect dat als je concurrent kapsalon op het systeem is, jij als kapsalon er ook op moet gaan staan.
Ik ben benieuwd wat jullie feedback is.
Groet,
Jos IJntema
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39940-start-ontmoetingsplatform-kapsalons-en-klanten-van-kapsalons/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag