In een dorp met een groot verzorgingsgebied werk ik al weer een aantal jaren in een woon winkel. Omdat ik goed bevriend ben met de eigenaar en in principe aan het eind van de dag net zo afhankelijk ben van omzet als hij, help ik hem bij de bedrijfsvoering. Ik draag vooral tips aan hoe de winkel zo effectief mogelijk kan opereren om de klanten zo goed mogelijk te bedienen. Desalniettemin worden wij ook getroffen door de effecten van de crisis.
Hoewel de gehele branche al enige jaren flinke omzet dalingen laat zien hebben wij over de omzet vooralsnog weinig te klagen. Door professionalisering van de verkoop en een continue monitoring / focus op conversie en het verhogen van het bon bedrag weten wij ondanks sterk dalende bezoekers cijfers nog altijd ieder jaar licht te plussen. Alleen in 2009 hebben wij een flinke dip gehad toen de crisis echt in sloeg en men plots ging bezuinigen op duurzame consumptie goederen.
Uit angst dat de rek op een gegeven moment uit het optimaliseren van conversie en bon bedrag gaat en de bezoekers aantallen nog verder terug lopen, overwegen wij nu te investeren in een folder campagne. Dit omdat de website en social media niet verder verbeterd kunnen worden en wij denken dat we op deze manier mensen kunnen bereiken die nog niet bekend met ons zijn. Zoals dat gaat in een dorp moeten wij het voornamelijk hebben van vaste klanten of mensen die toevallig binnen komen lopen. Uit postcode onderzoek is gebleken dat er enkele gebieden zijn waar wij op dit moment aanzienlijk minder mensen bedienen als andere gebieden binnen dezelfde straal rondom de vestiging terwijl de inwoners-kenmerken van deze gebieden geen afwijkingen laten zien t.o.v. huidige klanten.
Nu ben ik heel benieuwd of er cijfers bekend zijn hoe effectief een folder campagne kan zijn? Ik wil de eigenaar kunnen verklaren waarom het verstandig is te gaan folder'en in deze specifieke postcode gebieden maar hoe weet ik dat ik op zijn minst quite speel? Wanneer het huidige patroon (minder bezoekers, hoger bonbedrag en conversie) zich voortzet hebben we zo'n 10% bezoekers per dag extra nodig om de huidige groei voort te kunnen zetten. Momenteel ontvangen wij zo'n 85 bezoekers per dag.
De folder zal aansluiten bij onze visie van het bedrijf: product leadership. Dus geen diepe prijs acties maar meer een folder om mensen die nog niet bekend met ons zijn te informeren over de USP's van de meubelzaak. Wij weten ons te onderscheiden door het bieden van maatwerk en de mogelijkheid meubels in verschillende kleuren en stoffen te kunnen leveren. We leveren minstens 4 weken sneller dan de concurrentie hier in de buurt en veel meubels kunnen wij binnen 10 dagen aan huis leveren. Daarnaast spreekt ons continu wisselende en zeer moderne assortiment een grote groep mensen aan.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
deHans
deHans
In een dorp met een groot verzorgingsgebied werk ik al weer een aantal jaren in een woon winkel. Omdat ik goed bevriend ben met de eigenaar en in principe aan het eind van de dag net zo afhankelijk ben van omzet als hij, help ik hem bij de bedrijfsvoering. Ik draag vooral tips aan hoe de winkel zo effectief mogelijk kan opereren om de klanten zo goed mogelijk te bedienen. Desalniettemin worden wij ook getroffen door de effecten van de crisis.
Hoewel de gehele branche al enige jaren flinke omzet dalingen laat zien hebben wij over de omzet vooralsnog weinig te klagen. Door professionalisering van de verkoop en een continue monitoring / focus op conversie en het verhogen van het bon bedrag weten wij ondanks sterk dalende bezoekers cijfers nog altijd ieder jaar licht te plussen. Alleen in 2009 hebben wij een flinke dip gehad toen de crisis echt in sloeg en men plots ging bezuinigen op duurzame consumptie goederen.
Uit angst dat de rek op een gegeven moment uit het optimaliseren van conversie en bon bedrag gaat en de bezoekers aantallen nog verder terug lopen, overwegen wij nu te investeren in een folder campagne. Dit omdat de website en social media niet verder verbeterd kunnen worden en wij denken dat we op deze manier mensen kunnen bereiken die nog niet bekend met ons zijn. Zoals dat gaat in een dorp moeten wij het voornamelijk hebben van vaste klanten of mensen die toevallig binnen komen lopen. Uit postcode onderzoek is gebleken dat er enkele gebieden zijn waar wij op dit moment aanzienlijk minder mensen bedienen als andere gebieden binnen dezelfde straal rondom de vestiging terwijl de inwoners-kenmerken van deze gebieden geen afwijkingen laten zien t.o.v. huidige klanten.
Nu ben ik heel benieuwd of er cijfers bekend zijn hoe effectief een folder campagne kan zijn? Ik wil de eigenaar kunnen verklaren waarom het verstandig is te gaan folder'en in deze specifieke postcode gebieden maar hoe weet ik dat ik op zijn minst quite speel? Wanneer het huidige patroon (minder bezoekers, hoger bonbedrag en conversie) zich voortzet hebben we zo'n 10% bezoekers per dag extra nodig om de huidige groei voort te kunnen zetten. Momenteel ontvangen wij zo'n 85 bezoekers per dag.
De folder zal aansluiten bij onze visie van het bedrijf: product leadership. Dus geen diepe prijs acties maar meer een folder om mensen die nog niet bekend met ons zijn te informeren over de USP's van de meubelzaak. Wij weten ons te onderscheiden door het bieden van maatwerk en de mogelijkheid meubels in verschillende kleuren en stoffen te kunnen leveren. We leveren minstens 4 weken sneller dan de concurrentie hier in de buurt en veel meubels kunnen wij binnen 10 dagen aan huis leveren. Daarnaast spreekt ons continu wisselende en zeer moderne assortiment een grote groep mensen aan.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40140-klanten-werven-door-folders-verspreiden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag