• 0

importeren uit China!

 

Ik ben nieuw op deze forum en kom veel onderwerpen tegen die mij aan gaan.

 

Nu heb ik zelf nog een vraag die denk hier wel op z'n goeie plek is!

 

Ik ben me aan het orienteren op import gebied! Ik heb een leverancier gevonden die ook geintresseerd is mijn bedrijf. Deze leverancier bevindt zich in Amerika. Ik doe dus alle zaken met het amerikaanse hoofdkantoor. Alleen worden de producten geleverd vanuit de fabriek uit China. Ik importeer dus eigenlijk uit China. Maar ik betaal weer gewoon in Amerikaanse dollars. De leverancier betaald de transportkosten tot aan binnenkomst in Nederland. Vanaf daar komt het voor mijn kosten.

 

De vraag: Is dit een normale situatie? Moet ik nog speciaal op dingen letten?

Uw Mening graag!

Groet,

Eddie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Tsja wat is normaal. Dit gebeurt wel vaker hoor. Let er wel op wie er op het moment van transport tot de grens aansprakelijkis. Dat amerika betaald hoeft nog niet te zeggen dat zei aansprakelijk zijn!

 

In hoeverre ben je met ze vertrouwd? Waarschijnlijk moet je voorruit betalen, en als er dan 2 partijen voor levering en zending zorgen kun je problemen krijgen als er iets fout is met de zending. Dan wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.

 

In wat voor soort branche moet ik denken? Misschien zijn er dan specifiekere zaken waarop je moet letten.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik mij afvraag is hoe je dat doet met de invoerrechten. Door de staaloorlog tussen de VS en EU wordt momenteel op een aantal producten uit de VS extra invoerrechten geheven. Als de eindproducten echter oorspronkelijk niet in de VS zijn gefabriceerd maar in een ander land dan zijn de percentages van dat oorspronkelijk land van toepassing en zou je, afhankelijk van het soort product, dus mogelijk minder invoerrechten hoeven te betalen danwel recht op gedeeltelijke teruggave hebben.

 

Gr, Niek

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

invoerrechten gelden voor het land waar het vandaan komt. Het komt uit china, dus daarvoor moeten de invoerrechten worden betaald. Maakt niet uit aan wie je het betaald.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Je hebt meerdere opties. De verzender, opdrachtgever of ontvanger kan de zending verzekeren. Bij TNT UPS e.d. kun je dit laten doen. Het makkelijkste is dat de opdrachtgever dit meteen doet.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

invoerrechten gelden voor het land waar het vandaan komt. Het komt uit china, dus daarvoor moeten de invoerrechten worden betaald. Maakt niet uit aan wie je het betaald.

 

Hallo, ik ben een "groentje" in dit forum en heb een vraag.

Onlangs heb ik 5 GPS navigators gekocht in China. Ik heb vervolgens aan de koerier de BTW betaald. Het pakket is als "Sample" verstuurd. Ben ik nu geen invoerrechten verschuldigd of krijg ik daar nog een rekening van?

Link naar reactie
  • 0

over samples hoef je over het algemeen geen invoerrechten te betalen.

 

Als je die kosten niet gelijk hebt hoeven te betalen, hoef je niet bang te zijn dat je hiervan een naheffing krijgt.

 

Nu is dit goed gegaan, de volgende zending wordt misschien onderzocht door de douane, en dan moet je wel betalen wat ervoor staat.

Of je moet bewijzen dat je ze als zijnde "samples" gaat gebruiken. Bijvoorbeeld door er een presentatie mee te geven, of ze op een beurs te gebruiken.

 

Groet,

 

Niels

www.playama.com

Link naar reactie
  • 0

Samples zijn onklaar gemaakt voor normaal gebruik. Als de navigators dus gewoon werken, zijn het gewoon navigators en geen samples (in de zin van de douane definitie). Als er invoerrechten op gezeten hadden, had je die ook gelijk aan de koerier moeten betalen, dus als het er toen niet bij zat, komt het niet meer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.