Met 4 personen zijn we een een tijdje geleden begonnen met een paar websites, eerst gewoon puur voor de lol maar aangezien hier nu inkomsten op binnenkomen en we vaak het verzoek krijgen om een factuur hebben we besloten een eenmanszaak op te richten waarbij 1 van de 4 zich in heeft geschreven bij de kvk.
We hebben niet gekozen voor VOF omdat we niet allemaal prive verantwoordelijk willen zijn voor andermans acties.
Maar nu vraag ik me af of de andere 3 personen wettelijk gezien nog wel net zoveel aanspraak kunnen maken op bijv. de domeinen/servers/websites en uiteraard inkomsten?
Of kan de eenmanszaak er in principe er vandoor gaan met alles?
Zou een contract opstellen waarin staat dat alles van ons vieren is een optie zijn? en zou dit rechtsgeldig zijn icm eenmanszaak?
Zo ja wat zou er in dit contract moeten staan?
(ps. de andere 3 staan ook niet als werknemers geregistreerd in de eenmanszaak, die doen het nu puur op vrijwillige basis)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
PokerFlock
PokerFlock
Hallo,
Met 4 personen zijn we een een tijdje geleden begonnen met een paar websites, eerst gewoon puur voor de lol maar aangezien hier nu inkomsten op binnenkomen en we vaak het verzoek krijgen om een factuur hebben we besloten een eenmanszaak op te richten waarbij 1 van de 4 zich in heeft geschreven bij de kvk.
We hebben niet gekozen voor VOF omdat we niet allemaal prive verantwoordelijk willen zijn voor andermans acties.
Maar nu vraag ik me af of de andere 3 personen wettelijk gezien nog wel net zoveel aanspraak kunnen maken op bijv. de domeinen/servers/websites en uiteraard inkomsten?
Of kan de eenmanszaak er in principe er vandoor gaan met alles?
Zou een contract opstellen waarin staat dat alles van ons vieren is een optie zijn? en zou dit rechtsgeldig zijn icm eenmanszaak?
Zo ja wat zou er in dit contract moeten staan?
(ps. de andere 3 staan ook niet als werknemers geregistreerd in de eenmanszaak, die doen het nu puur op vrijwillige basis)
Flock on !
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40735-eenmanszaak-gestart-met-meerdere-personen-contract-opstellen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag