Ik maak al jaar of 8 gebruik van frankeermachine om brievenbuspost te frankeren. Een enkele keer gebeurde het dat ik een correctie kreeg, meestal dat (zij vinden dat) de envelop niet door de brievenbus past en ze het als pakket leveren en ik dus daarvoor moet bijbetalen (kosten circa 5,- pakketkosten + 2,95 administratiekosten). Ok acceptabel. Kom ik net terug van leuke reis in China, ligt er een factuur van bijna 1000,- . Allemaal 'naheffing onderfrankering binnenland' en 'administratiekosten onderfrankering'. En ook nog 1 van 153,-, allemaal dus binnen 1 maand. ??? >:( Ik heb nog niet gebeld, ik kreeg wel van collega ondernemer te horen dat je tegenwoordig via www.mijnpost.nl meer info kan opvragen waaronder dan zelfs een foto van de ondergefrankeerde zending (mag ook wel voor 2,95 administratiekosten ;) ). Ik hoorde alleen ook dat er paar weken geleden nog wat in het nieuws is geweest dat ze veel strenger alles gaan aanpakken, alsof het hun manier is om extra inkomsten te genereren. Gegoogled op nu.nl maar niets kunnen vinden.
Heeft iemand van jullie al ineens extra veel correcties gekregen?
Ik verstuur kralen en onderdelen in bubbetlejsenvelop, het kan soms over elkaar heen schuiven waardoor het niet meteen past, door even te schudden past het alsnog, ik denk dat postnl kritischer zijn geworden en bij minste of geringste het al als pakket maakt. Ik zou kunnen overstappen op andere verpakking, bv van die kartonnen. Tegelijk vind ik het wel raar allemaal omdat ik al sinds 2005 op deze manier verstuur en nooit zoveel correcties heb gehad.
Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen en eventuele tips.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sandra.
Sandra.
Ik maak al jaar of 8 gebruik van frankeermachine om brievenbuspost te frankeren. Een enkele keer gebeurde het dat ik een correctie kreeg, meestal dat (zij vinden dat) de envelop niet door de brievenbus past en ze het als pakket leveren en ik dus daarvoor moet bijbetalen (kosten circa 5,- pakketkosten + 2,95 administratiekosten). Ok acceptabel. Kom ik net terug van leuke reis in China, ligt er een factuur van bijna 1000,- . Allemaal 'naheffing onderfrankering binnenland' en 'administratiekosten onderfrankering'. En ook nog 1 van 153,-, allemaal dus binnen 1 maand. ??? >:( Ik heb nog niet gebeld, ik kreeg wel van collega ondernemer te horen dat je tegenwoordig via www.mijnpost.nl meer info kan opvragen waaronder dan zelfs een foto van de ondergefrankeerde zending (mag ook wel voor 2,95 administratiekosten ;) ). Ik hoorde alleen ook dat er paar weken geleden nog wat in het nieuws is geweest dat ze veel strenger alles gaan aanpakken, alsof het hun manier is om extra inkomsten te genereren. Gegoogled op nu.nl maar niets kunnen vinden.
Heeft iemand van jullie al ineens extra veel correcties gekregen?
Ik verstuur kralen en onderdelen in bubbetlejsenvelop, het kan soms over elkaar heen schuiven waardoor het niet meteen past, door even te schudden past het alsnog, ik denk dat postnl kritischer zijn geworden en bij minste of geringste het al als pakket maakt. Ik zou kunnen overstappen op andere verpakking, bv van die kartonnen. Tegelijk vind ik het wel raar allemaal omdat ik al sinds 2005 op deze manier verstuur en nooit zoveel correcties heb gehad.
Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen en eventuele tips.
Miyukiwholesale.com -
CreaDream.nl - meer kralen voor minder geld - Inspiratie wissel je uit bij Kralen.com
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag