loading
Ga naar inhoud
Student Accountancy
Verberg

Identificatieplicht werknemers

vraag

Goedemiddag,

Hierbij een vraag mbt identificatieplicht van werknemers..

Eén van onze werknemer heeft bij indiensttreding een geldig legitimatiebewijs opgegeven.

Nu blijkt dat onze werknemer na het verlopen van de ID drie jaar geleden, deze niet heeft laten verlengen. Zij denkt dat een rijbewijs volstaat.

Ik probeer nu uit te zoeken of wij als werkgever

A: een boete riskeren

B: deze werknemer de werkvloer op mogen laten

Wij hebben voldaan aan de verificatieplicht bij indiensttreding, en aan de bewaarplicht.

Als werkgever hebben we dan nog de zorgplicht, maar voor zover ik terug kan vinden is voor controle op de werkvloer een rijbewijs voldoende. De nationalitieit hebben wij immers al vastgesteld bij indiensttreding en deze kopie ID bewaren wij in het dossier.

Klopt het dat alleen onze werknemer een boete riskeert?

Alvast bedankt!

Link naar bericht
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
  • Waardeer dit antwoord

Ben jij ondernemer en is dit een concrete case van een werknemer van jou, of ben je student en is dit een theoretische casus? De post en de profielnaam geven wat tegenstrijdige signalen af, vandaar mijn vraag.

Ik help ondernemers aan betaalbare en betrouwbare verzekeringen voor aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en pensioen. Vragen of offerte? ☛  contact

Werkgever en op zoek naar een goede en betaalbare verzuimverzekering voor je personeel ? ☛ www.verzuimverzekerd.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

• Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis