• 0

Tips gevraagd voor het starten van een blog

Zoals sommige van jullie weten ben ik een paar maanden geleden begonnen met het schrijven van stukjes voor een nog op te richten blog.

Mijn idee is om met enige regelmaat een stukje te gaan schrijven, omdat ik het niet wilde laten verwateren heb ik eerst een aantal stukjes geschreven zodat ik nooit een moment heb waardoor ik door drukte niets zou kunnen plaatsen.

 

Nu heb ik drie vragen waarvan eentje al eerder beantwoord is, maar kan het antwoord nergens meer vinden op het forum:

 

- welk blog is het meest betrouwbare en waarvan heb ik software matig de minste omkijk naar heb ?

- Is het beter om hem zelf te hosten of juist bij het blog bedrijf zelf of maakt dat niets uit?

- Hoe vaak zouden mensen iets willen lezen zonder dat het teveel wordt of juist te weinig zodat mensen nooit meer de website bekijken om te kijken of er iets gepost is? Het blog zou in het eerste geval alleen over podia en vooral de bouw ervan zijn.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Jasper,

 

Wat mij betreft absoluut zelf een domein regelen en daar WordPress op zetten.

 

Maar eh, waar wil je over gaan bloggen? Vanuit marketingoogpunt is mijn advies voor de meeste ondernemers namelijk om niet zelf een blog op te zetten, maar om te kijken of er een blog is waar al bezoekers komen en waar jij met jouw blogs een leuke aanvulling kunt bieden. Dan hoef jij ook geen tijd te stoppen in bloggen omdat je nu eenmaal een blog bent begonnen.

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0
welk blog is het meest betrouwbare en waarvan heb ik software matig de minste omkijk naar heb ?

Ik zou gaan voor het meest gebruikelijke: Wordpress, Joomla, Drupal, etc. Het is allemaal prima om te werken al heeft Wordpress mijn eigen voorkeur.

 

s het beter om hem zelf te hosten of juist bij het blog bedrijf zelf of maakt dat niets uit?

Wat bedoel je met het blog bedrijf? Iets als Blogger.com? Ik zou gewoon zelf een CMS kiezen en een hoster zoeken. Kost tegenwoordig amper nog wat. Voordeel van Blogger.com is dat het helemaal gratis is.

 

Hoe vaak zouden mensen iets willen lezen zonder dat het teveel wordt of juist te weinig zodat mensen nooit meer de website bekijken om te kijken of er iets gepost is?

Ik heb zelf een webwinkel. Ik heb zelf de indruk dat de meeste blogs worden geschreven om beter bij Google te ranken, links op te bouwen en eigen produkten te promoten.

 

Je doelgroep is in ieder geval heel specifiek. Als jij echt interessante dingen over podia weet te schrijven dan moet dat wel lezers trekken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor wat betreft software en hosting zou ik zeker ook Wordpress icm. een eigen gehost domein aanraden. Op deze manier heb je zelf de meeste flexibiliteit en controle.

 

Verder is het goed om jezelf eerst de vraag te stellen waarom je nu eigenlijk het blog op wilt zetten. Is het puur als extra (marketing) kanaal voor eigen producten of diensten of wil je het breder inzetten? Wanneer het vooral dient als kanaal voor je eigen marketing dan zou ik het blog integreren in je bestaande website. Wanneer je kiest voor het opzetten van een blog met meer onafhankelijk karakter dan zou je kunnen overwegen om het los op te zetten (je kunt het dan nog steeds subtiel gebruiken voor marketing en sales funneling).

 

Voor wat betreft de frequentie van het aantal blogartikelen: ook dat hangt samen met je insteek. Bij een geïntegreerd blog zou ik gaan voor minimaal 1 blog per week, bij een breder opgezet niche blog ga je toch al gauw naar dagelijks (bijv. 2 blogs per dag).

 

Bloggen voor een reeds bestaand blog met bezoekers is zeker aan te raden, maar ik zou eerder gaan voor een combinatie. Gastbloggen kan je helpen op de korte termijn en ondersteunen om meer autoriteit op te bouwen (ook op SEO gebied), terwijl een eigen blog je op de lange termijn erg veel extra waarde kan opleveren in de vorm van autoriteit, meer sales, betere positie in de zoekmachines, enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Sorry kon niet eerder reageren, wilde mijn profielfoto aanpassen en blokkeerde daarmee mijn toegang tot het forum.

Inmiddels weer opgelost.

 

Ik heb inmiddels, mede dankzij jullie berichten, gekozen voor wordpress, welke ik zelf zal hosten.

 

Ik heb heel lang gezocht naar een Nederlandse website of een weblog waar men podia bespreekt. Er is 1 forum waar men een heel klein beetje spreekt over het onderwerp, maar de sfeer is daar heel slecht en daardoor ook heel hoogdrempelig om mee doen. De arrogantie van een aantal mensen zorgt er ook voor er een hoop onzin op staat en de echte kenners ook geen zin hebben om mee te doen.

 

Dus vandaar een eigen weblog, enerzijds als informatiebron, maar er ik zal er ook zeker wel reclame maken voor mijn bedrijf. Een kleine prijs voor de moeite vind ik.

Ik ben nog heel erg aan het stoeien met de indeling en de categorieën. Dus wellicht dat de huidige opzet helemaal niet logisch is.

Ook ben ik nog bezig om te kijken wat de werkwijze is. Moet ik discussies uitlokken of juist alleen info geven. Ga ik zelf reageren op mijn berichten voor aanvullingen of pas ik het hoofdbericht aan.

Ik had voor vandaag nog nooit een weblog gelezen of bekeken, maar ik heb er vandaag een hoop voorbij zien komen. Hopelijk ben ik nu op de goede weg.

Link naar reactie
  • 0

Of het echt een meerwaarde heeft voor mijn bedrijf weet ik niet, maar dat is ook niet echt het hoofddoel

 

Het doel is vooral om mijn kennis te delen en te laten zien welke kennis er in het bedrijf aanwezig is.

 

Door de jaren heen zijn we er met z'n alle ook wel achter gekomen dat mijn doelgroep niet op dit forum aanwezig is. ;-) Gelukkig wel een hoop kennis en ervaring.

Toch is er wel een hoop onwetendheid en onduidelijkheid over de mogelijkheden, veiligheid en richtlijnen.

Vooral bij evenementen bureaus. Dikwijls krijgen wij vanuit deze hoek veel vragen. Vooral over belastbaarheid, wetgeving en vergunningen.

 

Uiteraard is het ook niet vervelend dat we ook weer wat aan linkbuilding doen.

 

Mocht dit medium uiteindelijk niet werken, dan is dat ook niet zo'n ramp.

Link naar reactie
  • 0

Ik raad aan om je blog in je eigen site te integreren.

 

Het hoofddoel is toch om klanten te werven en je contacten base uit te breiden. Daarnaast is je eigen site reeds aanwezig in google en heb je reeds een ranking.

 

Een blog kan de ranking van je eigen site verbeteren. Bezoekers van je blog zien direct wie je bent.

 

Op technisch vlak kan je wordpress heel gemakkelijk installeren op je reeds bestaande website.

 

Je surft via een ftp programma naar de root van je website. Aldaar maak je een folder aan. bvb 'blog'.

In deze folder installeer je vervolgens je wordpress.

Vervolgens maak je op je huidige site een menu-item aan dit linkt naar je blog. (simpel: mijnsite/blog/index.php)

 

Het enige minpunt dat ik zie is de layout. De meeste wordpress themes hebben een uitgesproken wp layout en zien er dus compleet anders uit dan je eigen site. Indien je een beetje kennis hebt van css en html kan je zelf je wp theme ombouwen en branden zoals je zelf wilt.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 78 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.