Zoals reeds eerder vermeld ben ik in loondienst. Daarnaast heb ik een eenvoudige eenmanszaak.
Nou ben ik deze week aan het rekenen gegaan of het uit kan om een auto op naam van de eenmanszaak te kopen, het gaat dan om een auto van 15 jaar oud (i.v.m. lagere bijtelling). Dit pakt voor mij zeer voordelig uit.
Echter; mag ik alle kosten boeken ten laste van de eenmanszaak (en BTW verrekenen) als er eigenlijk alleen maar privé KM's met de auto wordt gereden? (voor de zaak eigenlijk geen auto nodig)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bakfiets17
Bakfiets17
Zoals reeds eerder vermeld ben ik in loondienst. Daarnaast heb ik een eenvoudige eenmanszaak.
Nou ben ik deze week aan het rekenen gegaan of het uit kan om een auto op naam van de eenmanszaak te kopen, het gaat dan om een auto van 15 jaar oud (i.v.m. lagere bijtelling). Dit pakt voor mij zeer voordelig uit.
Echter; mag ik alle kosten boeken ten laste van de eenmanszaak (en BTW verrekenen) als er eigenlijk alleen maar privé KM's met de auto wordt gereden? (voor de zaak eigenlijk geen auto nodig)
Zonee, hoe gaat dit dan?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41916-auto-op-ez-terwijl-95-100-prive-kms-zijn/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
22 antwoorden op deze vraag