• 0

Met welke boekhouding software kan je snel aan de slag?

Hallo,

 

Ik ga binnenkort voor paar klanten hun boekhouding doen. Op het gebied van boekhouding/administratie heb ik voldoende ervaring.

 

Vroeger heb ik met afas profit gewerkt maar nooit Exact online geprobeerd. Vond profit eigenlijk goed maar dat was een tijdje geleden. Ik ben op zoek naar boekhoudprogramma (online of lokaal) waar ik zo min mogelijk hoef te 'programmeren/koppelen’. Toen ik bij een administratiekantoor werkte, was profit lokaal en ik hoorde van een medewerker dat er veel voorbereiding werk moest gebeuren voordat de grootboeken/koppelingen klaar zijn en afas kan worden gebruikt.

 

Eisen zijn:

- minimaal 2 administraties aanwezig

- zo min mogelijk zelf hoef te 'programmeren/koppelen’

- met uitbreidingsmogelijkheden

- zo goedkoop mogelijk.

 

Iemand advies? Alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben altijd erg tevreden geweest met Snelstart, ik gebruik het nu 12 jaar.

Alleen de service kosten die elk jaar terug komen tikt wel aardig aan. Dit is namelijk 10% van de aanschafwaarde van het pakket per jaar.

 

Een groot nadeel is wel het factuur programma. Het script waarmee je facturen kan ontwerpen is erg verouderd en heel moeilijk aan netjes te maken. Heeft mij heel wat uren gekost.

 

De service is erg goed, alleen willen ze niet helpen met het ontwerp. Er zijn wel externe bedrijven, maar deze zijn veelal erg duur. Vroeger stonden ze nog online en mocht je ze zelf uitkiezen, nu bepaald Snelstart wel bedrijf aan jouw bedrijf gekoppeld wordt.

Wisselen mag wel, maar is erg moeizaam. Ik heb zelf erg negatieve ervaringen met de monopolische positie die deze bedrijven hebben. Erg slechte service en veel arogantie, je kan immers toch niet naar een ander.

Op dit grote minpunt na, is het wel een fijn programma en als je het bij een standaard layout houdt is er prima mee te werken.

Er bestaan ook een aantal koppeling met deze software. Zoals 2 soorten loonadministratie pakketten en wellicht ooit in de toekomst ook met een aantal webshop pakketten.

Link naar reactie
  • 0
-minimaal 2 administraties aanwezig

- zo min mogelijk zelf hoef te 'programmeren/koppelen’

- met uitbreidingsmogelijkheden

- zo goedkoop mogelijk.

 

het goedkoopste is altijd nog gewoon gratis ;) en hier kan je tot 31 december nog het gratis speedbalance downloaden. :)

 

Alleen zal het programma niet meer door ontwikkeld of ge-update worden.

 

Vorige week mijn boekhouding over het eerste halfjaar ingeklopt met zelfs verlegde btw. Programma werkt prima en met wat stoeien kan je het rekeningschema helemaal naar je eigen hand zetten. Je kan er ook meerdere administraties in voeren.

ook kan je er overzichtelijke rapportages voor balans V&W en BTW mee maken.

 

Voor mijn vof voldoet het prima maar of het iets is voor een administratiekantoor mee op te zetten kan je alleen zelf bepalen denk ik.

Link naar reactie
  • 0

Ik werk al vele jaren met Snelstart. Ik ben geen boekhouder, maar mijn boekhouder (die niet met Snelstart werkt) is altijd heel tevreden over wat ik hem aanlever.

Ik gebruik het voor de administratie van vijf bedrijven, doe uitgebreide inkoop administratie voor onze samen te stellen producten, faktureer ermee, en ga binnenkort werken met een koppeling aan het CRM programma Compenda.

Ik ben een zeer tevreden gebruiker van Snelstart.

Link naar reactie
  • 0

het goedkoopste is altijd nog gewoon gratis ;) en hier kan je tot 31 december nog het gratis speedbalance downloaden. :)

 

Volgens mij kan je met de gratis starters versie maar 70 boekingen doen, dat lijkt mij niet zo veel.

 

Zie:

Gratis Starter Edition voor boekhoudingen met maximaal 70 boekingen

Link naar reactie
  • 0

Als je zo goedkoop mogelijk uitwil, ook wat uitbreiding later betreft. Kijk naar: www.spammerdespam.nl. Het boekhoudprogramma, enterprise online is snel en makkelijk te begrijpen. Ook wordt je in het begin begeleid. Ben heel tevreden hierover.

 

Mod edit: link naar eigen website verwijderd

Link naar reactie
  • 0

Als je zo goedkoop mogelijk uitwil, ook wat uitbreiding later betreft. Kijk naar: www.spammerdespam.nl. Het boekhoudprogramma, enterprise online is snel en makkelijk te begrijpen. Ook wordt je in het begin begeleid. Ben heel tevreden hierover.

 

Shirley,

 

Het is niet zo vreemd dat je heel tevreden bent over dit product - je bent zelf actief voor deze leverancier.

Je bent akkoord gegaan met de voorwaarden van HigerLevel. In deze voorwaarden staat:

 

Spam en/of zelfpromotie: Advertenties, linkbuilding, kettingbrieven, piramidespelen en sollicitaties zijn ongepast en niet toegestaan. Het aanmaken van een account met als (enig) doel het plaatsen van backlinks of andere vormen van linkbuilding in het profiel of de signature is uitdrukkelijk niet toegestaan.

 

Spam wordt dus niet gewaardeerd en wordt verwijderd, zo ook uit jouw bericht.

 

Je bent vanzelfsprekend meer dan welkom om actief te participeren op het forum en jouw kennis en kunde te delen.

 

Modgroet,

 

Dennis

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0
Als je zo goedkoop mogelijk uitwil, ook wat uitbreiding later betreft. Kijk naar: www.spammerdespam.nl. Het boekhoudprogramma, enterprise online is snel en makkelijk te begrijpen. Ook wordt je in het begin begeleid. Ben heel tevreden hierover.

 

Regelmatig zie je dit soort berichten en uit nieuwsgierigheid ga ik altijd even op zoek en kijken hoe makkelijk het echt is.

jammer genoeg begrijp ik er nu niks van want ik krijg alleen maar de melding als ik inlog met de demogegevens:

 

Bezig met zoeken naar Visual Enteprise toepassingen... :-\ en verder gebeurt er niks. ???

 

Voor mij voldoende om gelijk al weer af te haken. :P

Link naar reactie
  • 0
We hebben nog steeds erg veel positieve ervaringen met WHMCS.

 

Misschien kan je vertellen waarom je er zelf zo positief over bent. Als ik op de website van whmcs kijk zie ik inderdaad dat er van alles mogelijk is maar of dat nou van toepassing is op de titel van het topic? :-\

 

Met welke boekhouding software kan je snel aan de slag?

 

 

Hier vind je een overzicht van 31 pakketten tegen betaling en Hier wat gratis oplossingen.

 

Mogelijkheden genoeg dus. een keus maken is lastig, pas als je er een tijdje mee gewerkt heb weet je of het je bevalt en wat je nog mist. ;)

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.