• 0

Nieuwe startup! Online webwinkel in olijfolie

Omschrijving van je concept:

Verkopen van kwalitatief hoogwaardige olijfolie via verschillende distributiekanalen. Het benaderen van de olijfolie markt op onze eigen manier door een traditioneel product als olijfolie een moderne twist te geven. Naast het aspect van goede olijfolie hebben wij ook nagedacht over de presentatie op de keuken tafel.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

* Fles is inmiddels uit productie;

* Verpakkingen en verzendmechanismen zijn in orde;

* Webwinkel is klaar en live;

* Marketingactiviteiten in kaart gebracht;

* Planning gemaakt voor voeding beurzen in Nederland.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging is het geprognotiseerde marktaandeel te behalen en verkoop en distributie hierop af te stemmen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het benaderen van de (online) olijfolie markt op een moderne, jonge en frisse manier. Afstappen van het traditionele imago van olijfolie.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Beste mede ondernemers!

 

Graag krijg ik van jullie feedback op mijn webwinkel en concept. Wees a.u.b kritisch, daar heb ik uiteindelijk het meeste aan ;-) Bedankt voor de feedback, dat stel ik erg op prijs.

 

Met vriendelijke groet,

 

Niels Pas

Vecuro

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ik doe niet zo lang met zo'n fles.

 

Je moet er je motor ook niet mee smeren, je moet het over de sla sprenkelen ;D

 

Ik bak dingen met olijfolie. Daar is deze olie veel te duur voor, dus heb ik extra vierge olijfolie van de supermarkt, dat is net betaalbaar. En een goede olie ernaast voor de sla, en een andere voor het brood. In de sla gaat het met kruiden, dan proef je de olie ook weer minder.

Link naar reactie
  • 0
Ik bak dingen met olijfolie. Daar is deze olie veel te duur voor, dus heb ik extra vierge olijfolie van de supermarkt, dat is net betaalbaar. En een goede olie ernaast voor de sla, en een andere voor het brood. In de sla gaat het met kruiden, dan proef je de olie ook weer minder.

Extra Vierge moet je niet gebruiken om te bakken. Los van de smaak heeft het daarvoor een (te) lage verbrandingstemperatuur en wordt snel te bitter.

 

Hoe meer toevoegingen je doet aan de olijfolie hoe slechte de uiteindelijke kwaliteit wordt. Het toevoegen van knoflook of rode peper moet je niet in de fles doen maar op het gerecht! Dat behoudt de kwaliteit van de olie en dus ook van je gerecht. Als ik in een kookstudio knoflookolie zie staan zou ik die niet gebruiken. Dat kan je veel beter zelf maken ;-)

Veruit de meeste varianten in in de studio waar ik kook zijn van eigen makelij en vers. Hierbij is het de bedoeling dar de smaak subtiel in de olie trekt, en de peper, truffel of knoflook uitdrukkelijk zelf niet in of op het gerecht komt.

 

Thuis heb ik een paar zelfgemaakte varianten ( o.a. Knoflook en prov. Kruiden) en prefab ( rode pepertjes en zwarte truffel). De prefabs zijn wellicht iets minder lekker, maaf wel veel langer houdbaar tbv sterk incidenteel gebruik thuis.

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

En ja, 1 product vind ik zelf wel een smalle basis voor een webshop. Kijk eens of je het met gerelateerde producten aan kan vullen.

 

Misschien is de webshop slechts bijzaak en dient de site om product en merk te ondersteunen. Dat is dan meer een groothandelsbenadering.

 

Tja, erover heen gelezen dat ze via verschillende distributiekanalen willen gaan leveren. Te snel doorgeklikt naar de website die op mij echt overkomt als een webwinkel waar ik dan 1 product zie.

 

Qua vormgeving ben ik een echte leek dus zal ik daar niet gauw op reageren. Maar vanuit mijn winkeltijd weet ik dat klanten keus willen maken. Om vervolgens allemaal toch hetzelfde te bestellen. Ik had 100 soorten fotolijsten waarvan er maar 10 soorten regelmatig verkocht werden.

 

Dan de fles. Prachtige fles en duidelijk gemikt op thuisgebruik, al speelt het element van authenticiteit op de verpakking niet meer mee. Het lijkt me meer een schapproduct dan een webshopproduct. En ik zou een extra impuls krijgen van testimonials. Op het product zelf en deze uitvoering in het bijzonder. En er mag ook een magnum bij: 5 liter verpakking in superfles. Of zelfs een prachtig blik.

 

Maar dan wel als schapproduct bij de speciaalzaken. En inderdaad meerdere verpakkingen die je met plezier in je keuken uitstalt. Of in een giftbox met gerelateerde producten of kookaccessoires.

 

@Norbert zijn die er eigenlijk voor olijfolie of olijven? of roep ik nu iets geks.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
@Norbert zijn die er eigenlijk voor olijfolie of olijven? of roep ik nu iets geks.

Zou het niet weten, ben niet zo thuis in de groothandel food markt. Oil & Vinager heeft cadeaupakketten met olijfolie; olijven haal ik liever vers op de markt, of bij de AH (die verse groene met knoflook en kruiden zijn erg lekker)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Extra Vierge moet je niet gebruiken om te bakken. Los van de smaak heeft het daarvoor een (te) lage verbrandingstemperatuur en wordt snel te bitter.

mee eens, extra vierge alleen koud gebruiken, bakken (en frituren) gaat wat dat betreft een stuk beter met kokosolie,

rookpunt ligt ruim boven de 200 graden.

 

bijkomend voordeel is de aanwezigheid van Laurinezuren, die zijn o.a. schimmel en bacteriedodend en schimmelwerend. ;)

wiki kokosolie

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Heb je nagedacht over het versturen van de flessen olijfolie. Aangezien ik zelf ook flessen verstuur, moest ik op zoek naar een transporteur die de flessen kon versturen en het transport kon verzekeren.

 

 

 

 

 

 

 

__

modedit: link verplaatst naar het profiel / de handtekening

 

Jajum.nl online shopping

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.