• 0

spamvrij.nl

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Die projectorboer spamd mij op mijn HL account, dus die hebben weer lekker lopen harvesten >:(

 

Return-Path:

X-Original-To: nils@higherlevel.nl

Delivered-To: hlevel17@s01.higherlevel.nl

Received: from mail.xeptormail.nl (unknown [62.100.54.117])

   by s01.higherlevel.nl (Postfix) with ESMTP id 1C758B4271

   for ; Thu, 25 Nov 2004 12:34:10 +0100 (CET)

Received: from PC-OVERRIJN-01 [10.10.100.59] by mail.xeptormail.nl with ESMTP

(SMTPD32-8.00) id AFC927B70096; Thu, 25 Nov 2004 12:19:37 +0100

Reply-To: "Xeptor - Eduardo Meijer"

From: "Xeptor - Eduardo Meijer"

To:

Subject: =?Windows-1252?B?TmlldXcgSFAgUHJvamVjdG9yZW4gdmEggCA3MzkuMDA=?=

Date: Thu, 25 Nov 2004 12:20:14 +0100

Importance: Normal

X-Priority: 3 (Normal)

MIME-Version: 1.0

Content-Type: multipart/alternative;

   boundary="Mach5MailerMsgPart123X456_000_00210D9B"

X-Mailer: Mach5 Mailer-3.00 PID{49b3a5b5-20be-426a-8a05-7a2e7db4e0ca}

   RI{a8ce3-4b710}

Message-Id: <200411251219540.SM01596@PC-OVERRIJN-01>

X-SpamPal: PASS

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

@tothepoint: dat voorkom je niet. Het enige wat je kunt doen om de overlast te beperken is geen catch-all gebruiken. Misschien dat spammers ook controleren of de adressen geaccepteerd worden en je, als dat niet zo is, links laten liggen maar dat lijkt me sterk.

 

Niet helemaal goed gelezen: het misbruik voorkom je niet. Maar je komt niet op een blacklist. Blacklists zijn gebaseerd op ip-adressen niet op e-mail adressen (degene die ik ken en gebruik in ieder geval, mail adressen zou gewoonweg niet werken) Je kunt wel op zo'n blacklist komen te staan door virusbesmetting of een slecht in elkaar geknutselde mailserver te draaien.

 

Heb er zelf trouwens last van en bij een klant is er een virus dat dagelijks batches van 50-100 copietjes rondstuurde. Catch-all is nu weg met als nadeel dat mail met een valse afzender en een valse adres bij mijn klant nu bounced naar de valse afzender....

Link naar reactie
  • 0

Overigens blijf ik erbij dat wat Spamvrij doet niet helemaal netjes is. Dit ging namelijk om een aanbieding die van bedrijf naar bedrijf ging en dat is helemaal wettelijk niets mis mee.

 

Dus je kunt het best vervelend vinden, maar ze doen niets illegaals. (wil niet weer een hele discussie over spam gaan houden, dat hebben we hier al redelijk vaak gedaan, wil alleen maar aanhalen dat wat dit bedrijf deed gewoon mag)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Xeptor is dus geen uitzondering als het om spammen gaat, maar wat spamvrij.nl doet is inderdaad ook niet helemaal correct.

 

De bedrijven die hier opgenoemd staan zullen zeer zeker niet alleemaal heilige boontjes zijn, maar soms wordt er vergeten dat deze bedrijven te goeder trouw een mailinglist bestellen of een DM actie uitbesteden aan derden.

 

Als een dergelijke list niet up tot date is of gewoon van het net geplukt kan het inderdaad gebeuren dat er veel boze reacties als feedback terugkomen in plaat van de bedoelde positieve reacties.

 

En laten we eerlijk zijn, vaak is deze inboxtroep te danken aan het niet lezen van de kleine lettertjes.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.