Ik richt mij op het verhuren van artiesten voor feesten.
Mijn gemiddelde winst in de afgelopen 3 jaar is zo'n 40.000 per jaar.
Op dit moment loop ik vast en denk ik niet meer dan deze 40.000 per jaar te gaan verdienen. Om deze reden wil ik gaan samenwerken met een evenementbureau.
De situatie is zo; ik heb een eenmanszaak, hij een BV
Zijn voorstel is om voor onze samenwerking een aparte BV te gaan oprichten. Vanuit deze BV sturen wij onze facturen en betalen wij onze kosten.
Wij gaan niet op de loonlijst van de BV maar gaan naar de BV factureren. Ik vanuit mijn eenmanszaak, hij vanuit zijn BV. Omdat we grootaandeelhouders zijn hoeven we geen loon uit te keren.
Omdat ik hier totaal niks vanaf weet wil ik meer informatie inwinnen.
Omdat ik nu een eenmanszaak heb en altijd wel 1225 uur aan mijn onderneming werk heb ik al een aftrekpost. De ondernemersaftrek. De startersaftrek krijg ik niet meer. Daarnaast heb ik de MKB winst-vrijstelling.
Daarnaast las ik ergens dat het pas aantrekkelijk is om een BV te gaan beginnen wanneer je meer dan 150000 winst per jaar hebt. Dat betekent dus dat we 300000 winst moeten hebben per jaar?
Dit is het enige wat ik weet.
Wat ik me af vraag is of het wel aantrekkelijk is om deze constructie te gaan toepassen, mijn eenmanszaak hou ik dus om te gaan factureren. Nu kan ik nooit aantonen dat ik wel 1225 uur heb gemaakt voor de aftrekposten.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Appie20
Appie20
Hallo,
In 2010 ben ik begonnen met mijn eenmanszaak.
Ik richt mij op het verhuren van artiesten voor feesten.
Mijn gemiddelde winst in de afgelopen 3 jaar is zo'n 40.000 per jaar.
Op dit moment loop ik vast en denk ik niet meer dan deze 40.000 per jaar te gaan verdienen. Om deze reden wil ik gaan samenwerken met een evenementbureau.
De situatie is zo; ik heb een eenmanszaak, hij een BV
Zijn voorstel is om voor onze samenwerking een aparte BV te gaan oprichten. Vanuit deze BV sturen wij onze facturen en betalen wij onze kosten.
Wij gaan niet op de loonlijst van de BV maar gaan naar de BV factureren. Ik vanuit mijn eenmanszaak, hij vanuit zijn BV. Omdat we grootaandeelhouders zijn hoeven we geen loon uit te keren.
Omdat ik hier totaal niks vanaf weet wil ik meer informatie inwinnen.
Omdat ik nu een eenmanszaak heb en altijd wel 1225 uur aan mijn onderneming werk heb ik al een aftrekpost. De ondernemersaftrek. De startersaftrek krijg ik niet meer. Daarnaast heb ik de MKB winst-vrijstelling.
Daarnaast las ik ergens dat het pas aantrekkelijk is om een BV te gaan beginnen wanneer je meer dan 150000 winst per jaar hebt. Dat betekent dus dat we 300000 winst moeten hebben per jaar?
Dit is het enige wat ik weet.
Wat ik me af vraag is of het wel aantrekkelijk is om deze constructie te gaan toepassen, mijn eenmanszaak hou ik dus om te gaan factureren. Nu kan ik nooit aantonen dat ik wel 1225 uur heb gemaakt voor de aftrekposten.
Mag deze constructie wel?
Graag hoor ik van u.
Groeten Appie
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43753-slim-om-een-bv-te-beginnen-of-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag