Zoals zoveel van jullie ben ik de afgelopen tijd bezig geweest om te onderzoeken welke financieringsmogelijkheden er allemaal bestaan voor mijn/jullie onderneming.
Ik dacht daarom, laat ik alvast het één en ander hierover samenvatten en terugbrengen tot een post waar iedereen wat aan heeft. Er zijn natuurlijk enorm veel partijen in de markt die met name door de terughoudendheid van banken de mogelijkheid hebben gekregen uit te groeien tot volwaardige financiers. Hier even een opsomming:
1 Informal Investors / Business Angels
2 Seed fondsen (veelal door de overheid gesubsidieerd)
3 Participatiemaatschappijen (onder andere regionale ontwikkelingsmaatschappijen)
4 Venture Capitalists
5 Overige partijen
6 De grote banken
7 De beurs voor het MKB (Niet dé beurs maar een nieuw initiatief)
8 Ketenfinanciering / kredietunies
9 Crowdfunding
10 Familie & vrienden
In het onderstaande model zie je een indicatie van hoe de markt voor financiers er dan uit ziet. Hierbij is het gewenste risico van die partijen en de omvang van de financiering meegenomen.
Ik vraag me alleen af, welke weg volgen jullie het liefst? Uiteraard is er onderscheid te maken tussen starters, doorgroeiers en de reden waarom je financiering zoekt maar ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening. Hieronder een aantal vragen.
- Gaan jullie altijd eerst in gesprek met een boekhouder/ jurist?
- Hebben jullie ervaring met alternatieven zoals investeerdersnetwerken?
- Wie heeft de stap gewaagd om zijn plan te pitchen richting fondsen etc. ?
Kortom, ik hoor graag jullie mening over dit onderwerp :)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
DaanH
DaanH
Beste leden van het forum,
Zoals zoveel van jullie ben ik de afgelopen tijd bezig geweest om te onderzoeken welke financieringsmogelijkheden er allemaal bestaan voor mijn/jullie onderneming.
Ik dacht daarom, laat ik alvast het één en ander hierover samenvatten en terugbrengen tot een post waar iedereen wat aan heeft. Er zijn natuurlijk enorm veel partijen in de markt die met name door de terughoudendheid van banken de mogelijkheid hebben gekregen uit te groeien tot volwaardige financiers. Hier even een opsomming:
1 Informal Investors / Business Angels
2 Seed fondsen (veelal door de overheid gesubsidieerd)
3 Participatiemaatschappijen (onder andere regionale ontwikkelingsmaatschappijen)
4 Venture Capitalists
5 Overige partijen
6 De grote banken
7 De beurs voor het MKB (Niet dé beurs maar een nieuw initiatief)
8 Ketenfinanciering / kredietunies
9 Crowdfunding
10 Familie & vrienden
In het onderstaande model zie je een indicatie van hoe de markt voor financiers er dan uit ziet. Hierbij is het gewenste risico van die partijen en de omvang van de financiering meegenomen.
Ik vraag me alleen af, welke weg volgen jullie het liefst? Uiteraard is er onderscheid te maken tussen starters, doorgroeiers en de reden waarom je financiering zoekt maar ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening. Hieronder een aantal vragen.
- Gaan jullie altijd eerst in gesprek met een boekhouder/ jurist?
- Hebben jullie ervaring met alternatieven zoals investeerdersnetwerken?
- Wie heeft de stap gewaagd om zijn plan te pitchen richting fondsen etc. ?
Kortom, ik hoor graag jullie mening over dit onderwerp :)
Alle tips/opmerkingen/vragen zijn welkom!
Bedankt,
Daan
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag