Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marieke G
Marieke G
Mijn man en ik zijn in gemeenschap van goederen getrouwd.
Ik ben de enige aandeelhouder in "onze" BV. Mijn man is de enige werknemer.
Reden hiervoor is dat, toen we de BV oprichtten, het financieel aantrekkelijker was om het zo te doen (lagere oprichtingskosten).
Op dit moment verricht ik nauwelijks werkzaamheden voor de BV en, met toestemming van de Belastingdienst, is mijn salaris navenant (€ 5.000 per jaar).
Mijn man verricht wel veel werkzaamheden voor de BV. Zijn salaris bedraagt zo'n € 60.000 per jaar bruto (incl. bijtelling auto vd zaak).
Wij willen per 1 januari 2014 de aandelen anders verdelen. Vraag is alleen wat is fiscaal het meest interessant?
100% aandelen voor mijn man, 50%-50%, enz.?
PS Het zou kunnen dat ik in de komende jaren wel weer meer werkzaamheden voor de BV ga doen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43920-fiscaal-gunstig-verdelen-bv-tussen-echtelieden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
30 antwoorden op deze vraag