• 0

Folder versturen naar postbussen

We zijn een zakelijk bedrijf in de beveiligingsbranche, en zijn de mogelijkheid aan het onderzoeken voor het versturen van een informatiefolder naar postbussen.

 

Ik heb de volgende vragen hierover:

 

1- Heeft er hier iemand ervaring met het versturen van foldermateriaal naar postbussen?

 

2- Wat zijn jullie ervaringen met het ontvangen van foldermateriaal via de postbussen?

 

3- Hebben jullie tips voor me?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Sinds TPG post mijn postbus naar een afgelegen en moeilijk bereikbaar bedrijventerrein heeft verplaatst zit ie elke keer helemaal vol met troep. M.n. kantoorinrichters en dat soort bedrijven maken hier klaarblijkelijk gretig gebruik van.

 

Gelukkig staan er ook 2 tafels en een paar grote manden zodat je je bende niet mee hoeft te nemen naar kantoor. Die manden zitten over het algemeen redelijk vol.

 

Gezien het feit dat je voordat je weer in je auto stapt de stapel doorneemt en 'schift' denk ik dat het rendement in respons lager zal zijn dan als je het op het adres laat bezorgen. Natuurlijk is de vraag hoe zich dat verhoudt tot de kosten...

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu al een uur aan het zoeken op de tpg-site en op google maar ik kan geen informatie hierover vinden.

Want ik moet achter de adressen komen van de postbussen, ik vraag me af wat de respons is en wat de kosten hiervan zijn.

 

Weet iemand waar ik deze informatie, of gewoon algemene informatie kan vinden?

 

Ook zou ik graag nog enkele persoonlijke ervaringen horen.

 

JoostN

 

Link naar reactie
  • 0

Over versturen kan ik niets zeggen, ontvangen wel. Ik sluit mij bij Okidoki aan. Selectie geschiedt aan de bus, daar staat een mooi vat waar alle brochures e.d. zo weer in kunnen. Een uitzondering maak ik voor aanbiedingen die wellicht nog eens van pas komen, maar belanden vervolgens ergens onder in een kast op kantoor. Dit zijn meestal folders. Tip: Maak het persoonlijk en stop de boodschap in een briefvorm.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een keer een aanbieding gehad in m'n postbus van het bedrijf dat dat bezorgd. Volgens mij is dat een derde en niet TPG post.

 

Als iemand weet welk bedrijf de folders verstuurd zou ik het graag horen.

 

 

Maar ik heb intussen wel door dat het geen goede reputatie heeft, maar dat er toch wel degelijk even snel doorheen gebladerd wordt, dit biedt perspectief.

 

Het moet opvallen, maar waar selecteren jullie in een oogopslag op, wat wordt eruit gepikt en waarom?

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wat ik uit je posting opmaak, is dat je een ongeadresseerde folder naar postbussen wilt sturen zonder een bepaalde doelgroepkeuze.

 

Mijns inziens zal het rendement hiervan erg laag zijn tenzij je een opvallende prachtfolder met een wel heel scherpe aanbieding waar iedereen op zit te wachten.

 

In het algemeen is dit echter niet zo...

 

Het rendement (ofwel de conversie waar het uiteindelijk om gaat is de vermenigvuldiging van de onderstaande punten:

 

A - Keuze van de doelgroep

B - Kwaliteit adressen

C - Aantal

D - Kwaliteit en opvallendheid van de mailing

E - Attractiviteit van aanbod

 

A is heel belangrijk omdat je zo de juiste personen of bedrijven aanschrijft

B bepaalt of de mailing daadwerkelijk bij de juiste persoon terecht komt

C Hoe meer zielen, hoe meer vreugd

D Hoe opvallender, hoe groter de kans dat het beken wordt

E Het aanbod moet wel een echt aanbod zijn. Geen auto met een gratis DVD speler, wel bijvoorbeeld een dienst die uniek is in de markt

 

A x B x C geeft het bereik van de mailing

A x B x C x D geeft de awareness (mensen die het daadwerkelijk zien en lezen

A x B x C x D x E geeft de uiteindelijke conversie

 

Zelf zou ik een gerichte mailing doen met een goed adressenbestand waarin ook de naam van de persoon en de functie zitten. Je kunt zo een kleiner aantal versturen met een hogere kwaliteit tegen gelijke kosten. In het algemeen werkt dit veel beter, zeker bij specifieke producten of diensten.

 

Dus geen KvK adressen omdat deze niet up-to-date zijn en enkel de naam geven van de ingeschrevenen!

 

Zelf heb ik goede ervaring met Cendris (voorheen DirectView), MarktSelect (heeft ook wat tips op de website) en WegenerDM (met Geo-marktprofiel kun je heel specifiek consumenten doelgroepen kiezen)

 

Daarnaast is het beter voor je imago, ook als niet op het aanbod wordt ingegaan.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt...

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wist bij voorbaat al dat het moeilijk is zou worden om op mijn folder veel respons te krijgen, maar dat is hier bevestigd.

 

Als lichtpunt zie ik wel dat het kan, mits je alle stappen goed doorloopt:

A - Keuze van de doelgroep

B - Kwaliteit adressen

C - Aantal

D - Kwaliteit en opvallendheid van de mailing

E - Attractiviteit van aanbod

 

De punten die me veel werk gaan kosten is punt B en D.

 

Bedankt voor de hulp tot nog toe, en als iemand nog punten heeft waar aan gedacht moet worden, of op/aanmerkingen heeft hoor ik het graag.

Alle tips zijn welkom.

 

JoostN

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Juist de punten B en D zijn belangrijk. Besteed je hier weinig inspanning aan, dan heeft de mailing geen zin en is het zonde van het geld.

 

B kun je gewoon bestellen bij de eerder genoemde listbrokers. Euro 0.5 tot 1.5 per adres.

 

Voor D moet je creatief nadenken!! Wat doe je zelf met de A4-tjes van de pizza-boer of de vitamientjes-verkopers? Hup, weg er mee. Ik in iedergeval wel.

 

DM is toch wel een beetje een vak.....

 

Lees ook eens de tips op de website van MarktSelect.nl onder Overige informatie - Praktijk tips.

 

Wellicht kun je aangeven om wat voor producten het gaat zodat leden kunnen meedenken over een creatief concept. Heb je een website?

Link naar reactie
  • 0

Ik ken een geniaal concept waarbij twee verschillende, maar samenhangende mailings naar 1 adres waren gestuurd, volgens mij was het Dell. De systeembeheerder van bedrijf x ontving een boekje wat op slot zat, de financieel controller een sleuteltje. Clou van het verhaal: de twee vijanden (systeembeheerder wil kwaliteit, controller wil scherpe prijs) moesten samen om tafel om de producten te kunnen bekijken.

 

Ik kan me voorstellen dat je een mailing bestemd voor de vastgoedbeheerder en de verantwoordelijke voor veiligheid (facilitaire zaken) (bij bijvoorbeeld grote publieke gebouwen).

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

beveiliging, toegangsbeheer, met alle aspecten hiervan.

 

Dit is vrij ruim.

 

Zoals ik het begrijp gaat het om een soort van toegangscontrole met behulp van een "medium". Met een medium bedoel ik ID-card, RFID, magneetstrip, Iris-scan en dergelijke.

 

Is dat geval lijkt het me sterk aan de implementatiekosten te liggen voor welke doelgroep het interessant is omdat al een behoorlijke hoeveelheid van dit soort systemen op de markt is.

 

Nedap in Groenlo (ja, down under, van die geheime stemmachines) heeft een heel mooi en geavanceerd systeem dat voor de meeste MKB bedrijven niet te betalen is. Ze hebben overigens wel goede account managers (lees vasthoudende en doordrukkende vertegenwoordigers).

 

Positioneer je je product boven in, midden in of onderaan de markt?

 

Is het enkel een ID middel of zit er ook fysieke toegangsbeperking in zoals bij het systeem van Nedap?

 

Laatst was ik nog bij een bedrijf dat de technische oplossing maakt voor de toegang tot afvalbakken in Amsterdam en de meeting (binnenkort) van de hoeveelheid afval die elk huishouden weggooit. Plugje in de lezer en de bak werd ontsloten. Hun USP was het direct online verzamelen en via een extranet beschikbaar stellen van deze infomatie van de hoeveelheid afval per huishouden en of de bak al vol was. Handig voor de ophaaldienst!

 

Mooi systeem, maar de reacties uit de doelgroep (gemeentes) bleek nog redelijk lauw. Wel een pilot project in A'dam!

 

Een aantal jaren geleden werkte ik in een kantoor in het Amsterdam Science Park, in een van de Matrix gebouwen. Alle toegang verliep via pasjes. Wel veilig, maar ook lastig als je even buiten gaat roken en je pasje nog in je jasje zit. Storingen hebben we daar niet gehad.

 

Wat is je doelgroep en wat is je USP (Unique Selling Proposition) - met andere woorden, wat biedt je meer dan de concurrentie?

 

Het idee van Venture Capital is wellicht interessant. Je moet dan wel A (zie boven) goed bepalen anders kost het heeeeel veel tijd.

 

Het concept dat nonex.nl noemt is een bekend, vaak genoemd en een bijzonder creatief concept. Mijns inziens een schoolvoorbeeld van een creative en effectieve DM-campagne zoals ik bij D bedoelde.

 

Vertel eens wat meer. Het blijkt dat leden wel willen mee denken.

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor het compliment (reus gemist?). In mijn optiek is directe benadering de beste vorm van sales. je kunt zelf een selectie doen van je doelgroep en gewoon gaan bellen of langsrijden.

 

de beste sales is gewoon echt contact. ik zie folders meer als marketing of naamsbekendheid ondersteuning dan als sales-middel. uiteraard zijn er producten waarbij folderen helpt, maar voor dit soort producten, waaraan m.i. ook dienstverlening is gekoppeld, werkt dit niet.

 

ik raad je overigens aan ook eens op de vakbeurzen te gaan kijken, als bezoeker, om te zien hoe je concurrentie dit doet. jaarlijks zijn er o.m. de Security beurs in Essen (D), en de InfoSecurity.nl beurs en Facility-beurs. Zoek maar even op de sites van de RAI en Jaarbeurs.

 

succes.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties.

Onze doelgroep zijn de grotere bedrijven/instellingen.

o.a. ziekenhuizen, overheidsinstellignen en enkele grote bedrijven.

 

Onze USP is de service, ze hoeven zelf niet achter de instalatie en derg. aan, 24 uurs storingsteam. (dit word uitbesteed)

 

Omdat er maar een klein aantal mensen actief is kunnen we niet langs klanten, daar hebben we de mensen niet voor, dit doen we dus maar af en toe.

 

Waarom we mailingen via postbussen willen versturen, het is een medium die we nog niet gebruiken en we zijn benieuwd wat de mogelijkheden hierin zijn.

 

Nonex.nl, je idee klinkt aantrekkelijk, maar kan je dit ook toepassen in mailingen naar postbussen?

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost,

 

Zoals je aangeeft bestaat jullie klantenkring uit bedrijven met een groot personeelsbestand. Degene die de beslissing neemt over het wel of niet overgaan tot jullie systeem zal niet echt wakker liggen van de service.

Als er problemen zijn wordt hij of zij niet uit zijn bed gebeld.

Het is meer iets dat in de besluitvorming kan helpen.

Het klinkt wat negatief misschien maar ik heb zelf bij een aantal grote gewerkt, (ziekenhuis) en weet wie dit op hun bordje krijgen.

 

De mensen die je moet benaderen naar mijn idee zijn de hoofd inkopers en de hoofd facilitaire dienst.

Zorg dat jouw enveloppe eruit springt en dat deze aan de juiste persoon geadresseerd is.

Probeer het een beetje officieel te maken.

Misschien kun je een demo pasje voor de persoon maken (dnek om ed spleling )

Waar het hun vooral om te doen is eenvoudige implementatie , op de een of andere manier goedkoop, en gemak bij het gebruik van het systeem.

B.v. eenvoudig pasjes aan maken, makkelijk analyseerbare data enz.

Service is leuk, maar niet doorslaggevend.

Een leuke demontratrice doet wonderen

;)

Link naar reactie
  • 0

In de tijd dat ik in een grote organisatie werkzaam was, ontving ik veel ongevraagde (reclame) post. Het maakte mij persoonlijk niet uit of dit aan het zakenadres of aan de postbus was geadresseerd.

 

Waar ik mij wel altijd (nog steeds) enorm aan erger is als de adressering niet klopt. Als ze mijn naam niet goed wisten in te typen, was dat een minpunt.

 

In het algemeen werd elke envelop opengemaakt. Binnen 3 seconden zag ik wel of het interessant was of niet. Het meeste gaat dus vrijwel ongelezen de prullebak in.

 

Zorg er dus voor dat je je doelgroep goed kent en correct adresseert.

 

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Maar als ik postbusadressen inkoop kan ik het niet personaliseren, dus dan zou het als volgt worden:

Geacht hoofd facilitaire zaken.

 

De enige mogelijkheid om het goed te personaliseren is om na het inkopen van de postbusadresse de desbetreffende partijen op te bellen om de gegevens te vragen.

Op deze manier word het allemaal wel heel erg duur.

 

Dus hoe wil je gaan personaliseren als je de naam niet weet?

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik het zo lees, lijkt mij de meest effectieve manier gewoon opbellen en proberen een afspraak te maken. Je kunt ook aan een ieder die je aan de telefoon krijgt, vragen of ze nog een ander bedrijf/instelling weten, die van jouw dienst gebruik kunnen maken. Kost niets, maar werkt erg effectief.

 

Kijk ook eens op http://www.dhm.nl/, de site van "de haagse methodiek". dit is een post-hbo opleiding, waar mensen de titel RSE (Register Security Expert) behalen. Kijk ook op http://www.sern.nl. Daar staat de ledenlijst van de RSE's. Via dit soort wegen kom je honderden (gepersonificeerde) leads op het spoor.

 

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Omdat er maar een klein aantal mensen actief is kunnen we niet langs klanten, daar hebben we de mensen niet voor, dit doen we dus maar af en toe.

 

Hmm, slechte zaak. Verkoop gaat (bijna) niet zonder persoonlijk contact. Het rendement op mailingen voor complexe producten is nihil.

 

Bellen en een afspraak maken is onvermeidelijk. Bellen zou je kunnen uitbesteden aan een belbureau.

 

Kijk voor adressen mét contactpersonen op TPG Post

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik ben blij dat jullie allemaal willen meedenken maar we zijn al een paar stappen te ver.

Ik moet eerst postbusadressen hebben.

 

Hoe kom ik aan de postbusgegevens?

 

Ik heb op de TPG site wat gevonden maar hier krijg je het complete adres.

Aangezien niet iedereen een postbus heeft is niet alles bruikbaar, dus zonde van het geld.

http://www.tpgpost.nl/business/dire...rvice/index.jsp

 

Ook heb ik al op google gezocht maar niets gevonden.

 

Ik moet het volgende hebben:

Postbusnummer

Contactpersoon

Prijs

 

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.

bvd.

JoostN

 

Link naar reactie
  • 0

De belangrijke punten zijn:

 

A - Keuze van de doelgroep

B - Kwaliteit van de adressen

C - Aantal

D - Kwaliteit en opvallendheid van de mailing

E - Attractiviteit van aanbod

 

Ik ben inmiddels gevorderd tot punt D, kwaliteit en opvallendheid van de mailing.

Ik koop adressen bij tpg, hierbij kan ik beslissers op diverse verantwoordelijksheidgebieden selecteren.

 

Ik was ben nu van plan om de mailing in een soort briefvorm te maken, zodat je meer kans hebt dat het gelezen gaat worden.

 

Welke soorten brieven/folders hebben bij jullie het meeste kans dat ze gelezen worden?

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 80 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.