Ik heb een BV, ik ben 100% eigenaar, ik heb geen investerings of uitbreidisngsplannen en ik geniet van een salaris van 30.000 per jaar,
De BV heeft na alle kosten een winst voor belasting van 100.000 euro.
De BV betaald de venootschapsbelasting.
Wat zou finincieel aantrekkelijker zijn voor mij:
- Na de venootschapsbelasting keer ik dividend( winst na venootschapsbelasting beslating)uit, dan betaal ik dus 25% dividendbelasting over de dividend dat ik ontvang.
- of ik geef mezelf 100.000 extra loon, waardoor de winst 0 is, maar betaal ik dus inkomstenbelasting.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
uniekeNaam
uniekeNaam
Stel je voor:
Ik heb een BV, ik ben 100% eigenaar, ik heb geen investerings of uitbreidisngsplannen en ik geniet van een salaris van 30.000 per jaar,
De BV heeft na alle kosten een winst voor belasting van 100.000 euro.
De BV betaald de venootschapsbelasting.
Wat zou finincieel aantrekkelijker zijn voor mij:
- Na de venootschapsbelasting keer ik dividend( winst na venootschapsbelasting beslating)uit, dan betaal ik dus 25% dividendbelasting over de dividend dat ik ontvang.
- of ik geef mezelf 100.000 extra loon, waardoor de winst 0 is, maar betaal ik dus inkomstenbelasting.
Wat zou je keuze zijn en waarom?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4481-bv-wat-is-verstandiger-winstuitkeren-of-extra-loon/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag