• 0

BV opgezegd, virtual office aanbieder eist faillisement verklaring

Geachte mensen,

 

Ik was reeds in het bezit van mijn eigen BV, het plan was om producten van een bedrijf uit Engeland te verkopen, de Nederlandse markt te behandelen voor hun.

 

Nou had ik sinds Oktober vorig jaar alles gedaan wat hun mij gevraagd hadden, BV opgezet, virtual office aangeschaft. Maar zij hebben mij naar herhaalde pogingen nooit in staat gesteld om de producten te verkopen, er was elke keer een ander excuus.

 

Nu heb ik daarom sinds kort besloten genoeg is genoeg, ik was al enig wat geld kwijt aan elk maand betalen voor mijn virtual office en andere zaken, maar had geen manier om geld te verdienen met mijn bedrijf, dus heb ik mijn bedrijf uitgeschreven bij de KvK.

 

Nou wilde ik dus mijn virtual office opzeggen ook, hun het verhaal uitgelegd, maar nu eisen zij een faillisements verklaring voor zij zeggen dit te kunnen opzeggen (lees kunnen, ze bedoelen natuurlijk "willen"). Deze mensen hebben al aantal maanden 200 euro per maand gekregen, en er is nooit post gekomen of gebruik gemaakt van telefoondiensten, ik heb ze mijn verhaal uitgelegd, en nog doen ze moeilijk.

 

Is het nu echt zo dat ik naar de rechtbank moet en gehoord moet worden om die verklaring te krijgen zodat hun het stop kunnen zetten?

 

Mvg,

 

R.G.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Allereerst bedankt voor de snelle reactie!

 

In het contract staat een opzeg termijn van 3 maanden, contractueel staan ze in hun recht. Maar dat contract is met een BV afgesloten die inmiddels niet meer bestaat, voor het officiële gedeelte. Heb algemene voorwaarden geaccepteerd en getekent.

 

Het onofficiële gedeelte, is er niet iets van fatsoen of dergelijk wat in zo'n situatie kan mee tellen?

 

 

Link naar reactie
  • 0
Het onofficiële gedeelte, is er niet iets van fatsoen of dergelijk wat in zo'n situatie kan mee tellen?

 

Beste Roy,

 

Niet lullig of belerend bedoeld, maar fatsoen is je BV niet opheffen voordat je aan alle aangegane verplichtingen hebt voldaan of daarvoor een passende oplossing hebt getroffen.

Sterker nog: formeel had je je BV niet eens mogen opheffen met nog lopende verplichtingen. Pas als de BV daarvan bevrijd is kan een BV worden opgeheven.

 

Nota bene: volgens mij ben je je pijlen aan het richten op de verkeerde partij. Het Virtual office staat volledig in zijn recht en wees blij dat het "maar" om nog 3 maanden gaat. Aan jou om de veroorzaker van die kosten aan te pakken, en die zit in Engeland

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Dat van het opheffen wist ik niet eens, ik had op de KVK website gekeken en daar was een stappenplan vermeld waar je de BV opheft en vervolgens daarna de verklaring van opheffing opstuurt naar bedrijven waar je eventueel abonnementen hebt lopen zodat die dan vervolgens opgezegd kunnen worden.

 

Om nou in absolute termen te praten over wat fatsoen wel of niet is vind ik beetje overdreven, maar de situatie is iets complexer dan dat, aangezien ik de weg van de opheffing kennelijk verkeerd begrepen heb. Wat mij hieraan stoort is het feit dat contracten en algemene voorwaarden er zijn om bepaalde veiligheid te bieden, maar zoals elk iets wat ontwikkeld menselijk brein kan begrijpen kan je niet elke situatie vastleggen in een contract. Het stoort mij enorm dat er in zo'n situatie mensen zich ineens gedragen alsof ze zelf niet meer kunnen nadenken en simpele contract regeltjes aan het volgen zijn, ja ze staan in hun recht.

 

Waarom kan er niet gewoon gekeken worden naar hoe mijn situatie is gegaan en vervolgens gezegd worden, goh wat vervelend, als je in de toekomst ooit een office nodig hebt kom gerust bij ons!

 

Vervolgens word er gewoon naar mij gelogen door in mails te zeggen dat hun de services niet zomaar stop kunnen zetten, terwijl ze eigenlijk bedoelen dat ze dat niet willen, een gigantisch verschil.

 

Dat vind ik niet fatsoenlijk

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste RG,

 

Fatsoen laat zich moeilijk in regels vatten en kan van 2 kanten worden bekeken.

 

Je kan een briefje maken met daarin dat de BV is ontbonden en opgehouden heeft te bestaan op grond van artikel BW2:19, lid 4 en hun vordering daarom niet voor verwezenlijking vatbaar is. Excuses van jou kant zal wellicht positief uitwerken.

 

Het is dan aan hen om het op jou als bestuurder te verhalen (is niet echt makkelijk). Gezien het bedrag dat er mee gemoeid is verwacht ik daar niet veel van.

 

Succes, Ido van der Gragt

www.kubus.nl (administratie en belastingen)

Link naar reactie
  • 0

Ja jullie hebben beide gelijk, ik ben door de hele situatie gewoon enorm geirriteerd.

 

Nog maals bedankt voor jullie hulp!

 

Ik had in mijn eerste mail naar hun ook al mijn excuses aangeboden dat het zo gelopen was, maar dat werkte toen in ieder geval niet.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het nogal raar. Deze partij is toch ook gewoon een onderneming, waarom heb jij zo weinig begrip voor hun?

Als iedereen ineens zou opzeggen zouden ze ook een probleem hebben, dus vind ik het niet heel vreemd dat ze zich aan de 3 maanden opzegtermijn houden.

Ik zou als ondernemer het ook niet accepteren als mensen zich niet aan hun contract houden.

 

Draai het verhaal maar eens om. Hoe zou jij het vinden als je bedirjf wel zou lopen en ze ineens zeggen dat je kantoor niet mee van jouw is. Gewoon omdat ze er geen brood meer in zien.

Link naar reactie
  • 0

Ga je weer een keer ondernemen? Maak dan een deal met ze, je betaald ze nu gewoon (vast nog wel een fiscale draai aan te geven) en dan vraag je aan die club de volgende keer 3 maanden korting....

 

Stuur die club in de UK ook meteen een factuur voor jouw schade, ik neem aan dat jij dat ook in jouw voorwaarden hebt staan?

 

succes!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 1

Wat een enorm constructieve en nuttige bijdrage, bedankt voor je mening Jasper. Wat gul van je om je indrukwekkende denk proces met de wereld te delen.

 

Iets minder cynisme zou wonderen doen. Mensen doneren vrijwillig hun tijd hier in jouw casus. Als er niet naar je mond gepraat wordt kan het zijn dat de anderen een heel legitiem punt hebben waar jij (nog) niet voor open staat.

 

Even inhoudelijk op de casus ingaand, je geeft aan dat je de vennootschap hebt uitgeschreven uit het handelsregister. Daarmee houdt de vennootschap niet op te bestaan. Ben je bekend met deze informatie van de KvK? Wat is de status van jouw BV?

Is de overeenkomst met het Virtual Office intussen opgezegd? Iedere dag dat je daarmee talmt duurt het weer langer, en we zitten vlak voor het einde van de maand. Verzuim je op te zeggen dan is de kans groot dat het contract gewoon nog een maand doorloopt. Betaal je niet dan is de kans groot dat het virtual office faillissement zal aanvragen. Of dat kan en hoe ze dat het beste kunnen doen kan ik zo niet inschatten, daar geef je te weinig informatie voor. Feit is wel dat de kosten bij een eventueel faillissement voor jou vele malen hoger kunnen zijn dan drie maanden een vergoeding van € 200,00 betalen.

 

Even los van de moraal, je moet je afvragen of je met kwartjes naar dubbeltjes gaat gooien.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.