Voor onze zeilmakerij zijn wij op zoek naar een geschikt ticketing systeem.
De reden hiervoor is dat wij onze reparatieprojecten beter bij willen kunnen houden zodat er minder fouten gemaakt worden en communicatie naar binnen en naar buiten minder tijd in beslag neemt.
Momenteel gaat e.e.a. bij ons als volgt:
Klant stuurt kapot zeil op -> Wij boeken deze in middels het invullen van een formulier (klant stuurt vaak handgeschreven briefje mee met omschrijving en adresgegevens) -> Indien er onduidelijkheden zijn nemen wij contact op met de klant per tel/ e-mail/ sms -> Er wordt gerepareerd (vaak door meerdere personen) -> Er wordt gefactureerd vanuit Excel (We willen binnenkort overstappen naar Exact Online) -> Klant krijgt factuur per mail -> Zeil gaat weer retour klant.
Waar liggen voor ons de knelpunten:
- Onderlinge communicatie tussen verschillende reparateurs gebeurt op hetzelfde formulier. Vaak vergeten reparateurs data, namen of andere gegevens te vermelden bij hun op/aanmerking waardoor het zeker bij complexere reparaties waar veel mensen aan een reparatie werken voor kan komen dat er onduidelijkheden ontstaan.
- Communicatie met klanten. Hiervoor geldt hetzelfde. Er wordt soms niet goed geregistreerd op de formulieren wanneer er gebeld is, enkel dat er gebeld is bijvoorbeeld.
- Het inboeken van de reparatieformulieren is relatief veel werk. Vaak zijn er onduidelijkheden bij de aanname van de reparatie en moet de klant gebeld worden. Een automatisch online formulier kan hierbij helpen.
- Een bijkomend voordeel van het online aanmelden van de reparatie is dat wij onze tijd beter kunnen plannen op basis van de online aangemelde reparaties.
We zijn dus op zoek naar een ticketing systeem met de volgende eigenschappen:
- Compatible met Magento
- Mogelijkheid tot het koppelen van een contactformulier op de website welke uiteindelijk tickets inschiet.
- Koppeling met mail om ook e-mails te registreren binnen het ticketing systeem.
- Mogelijkheid tot interne communicatie tussen verschillende medewerkers in de back-end gekoppeld aan een ticket van een klant.
- Mogelijkheid om afbeeldingen mee te sturen bij het inschieten van een ticket en de mogelijkheid deze te openen in de back-end.
- Mogelijkheid om facturen aangemaakt via Exact-Online te koppelen aan de tickets.
Heb mijn best gedaan om het kort te houden wat niet echt gelukt is! Vrees ook dat ik niet alles gevangen heb in dit verhaal maar wellicht dat iemand me een beetje op weg kan helpen in het woud van ticketing systemen!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
klaas123
klaas123
Voor onze zeilmakerij zijn wij op zoek naar een geschikt ticketing systeem.
De reden hiervoor is dat wij onze reparatieprojecten beter bij willen kunnen houden zodat er minder fouten gemaakt worden en communicatie naar binnen en naar buiten minder tijd in beslag neemt.
Momenteel gaat e.e.a. bij ons als volgt:
Klant stuurt kapot zeil op -> Wij boeken deze in middels het invullen van een formulier (klant stuurt vaak handgeschreven briefje mee met omschrijving en adresgegevens) -> Indien er onduidelijkheden zijn nemen wij contact op met de klant per tel/ e-mail/ sms -> Er wordt gerepareerd (vaak door meerdere personen) -> Er wordt gefactureerd vanuit Excel (We willen binnenkort overstappen naar Exact Online) -> Klant krijgt factuur per mail -> Zeil gaat weer retour klant.
Waar liggen voor ons de knelpunten:
- Onderlinge communicatie tussen verschillende reparateurs gebeurt op hetzelfde formulier. Vaak vergeten reparateurs data, namen of andere gegevens te vermelden bij hun op/aanmerking waardoor het zeker bij complexere reparaties waar veel mensen aan een reparatie werken voor kan komen dat er onduidelijkheden ontstaan.
- Communicatie met klanten. Hiervoor geldt hetzelfde. Er wordt soms niet goed geregistreerd op de formulieren wanneer er gebeld is, enkel dat er gebeld is bijvoorbeeld.
- Het inboeken van de reparatieformulieren is relatief veel werk. Vaak zijn er onduidelijkheden bij de aanname van de reparatie en moet de klant gebeld worden. Een automatisch online formulier kan hierbij helpen.
- Een bijkomend voordeel van het online aanmelden van de reparatie is dat wij onze tijd beter kunnen plannen op basis van de online aangemelde reparaties.
We zijn dus op zoek naar een ticketing systeem met de volgende eigenschappen:
- Compatible met Magento
- Mogelijkheid tot het koppelen van een contactformulier op de website welke uiteindelijk tickets inschiet.
- Koppeling met mail om ook e-mails te registreren binnen het ticketing systeem.
- Mogelijkheid tot interne communicatie tussen verschillende medewerkers in de back-end gekoppeld aan een ticket van een klant.
- Mogelijkheid om afbeeldingen mee te sturen bij het inschieten van een ticket en de mogelijkheid deze te openen in de back-end.
- Mogelijkheid om facturen aangemaakt via Exact-Online te koppelen aan de tickets.
Heb mijn best gedaan om het kort te houden wat niet echt gelukt is! Vrees ook dat ik niet alles gevangen heb in dit verhaal maar wellicht dat iemand me een beetje op weg kan helpen in het woud van ticketing systemen!
Alvast bedankt!
Klaas
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46224-ticketing-systeem-ik-zie-door-de-bomen-het-bos-niet-meer/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag