Sinds kort lever ik ook diensten aan een bedrijf in Amerika. Het gaat hier om webdesign gerelateerde diensten.
Nu weet ik dat er in Amerika in ieder geval over dergelijke diensten geen btw gerekend mag worden. Na mijn eerste factuur kreeg ik dan ook het vriendelijke verzoek een factuur zonder btw te sturen. Nu houd ik de btw bedragen wel netjes bij in mijn administratie - maar hoe zit dit nu werkelijk bij de belastingaangifte?
Kan ik vanuit mijn bedrijf een factuur zonder btw sturen naar mijn klant? Hoe zit het uiteindelijk met de belastingaangifte voor deze werkzaamheden?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Hartsuiker
Hartsuiker
Beste,
Sinds kort lever ik ook diensten aan een bedrijf in Amerika. Het gaat hier om webdesign gerelateerde diensten.
Nu weet ik dat er in Amerika in ieder geval over dergelijke diensten geen btw gerekend mag worden. Na mijn eerste factuur kreeg ik dan ook het vriendelijke verzoek een factuur zonder btw te sturen. Nu houd ik de btw bedragen wel netjes bij in mijn administratie - maar hoe zit dit nu werkelijk bij de belastingaangifte?
Kan ik vanuit mijn bedrijf een factuur zonder btw sturen naar mijn klant? Hoe zit het uiteindelijk met de belastingaangifte voor deze werkzaamheden?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46855-btw-berekenen-als-grafisch-vormgever-voor-bedrijf-in-usa/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag