• 0

Personeel voor een lunchroom: hoe weet ik wie mij kan ondersteunen?

Hallo,

 

Op dit moment ben ik bezig met mijn exploitatiebegroting. Ik wil een kleine lunchroom starten op een A1 locatie. De openingstijden zijn van 8-18 , 6 dagen per week. Dus ik kan dit niet in mijn eentje doen. Kan iemand mij adviseren hoeveel personeel ik hiervoor moet aannemen en voor hoeveel uur per week in de startfase handig is om de personeelskosten zo laag mogelijk te houden?

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

dat zul je toch grotendeels zelf moeten bepalen, lunchroom is nogal een breed begrip.

zo zal de complexiteit van je lunchkaart van belang zijn.. kun je grotendeels alleen staan of moet je met minimaal met 2 man zijn en moet er dan in de piek uren nog iemand bij?

 

Als je die vragen beantwoord hebt weet je globaal hoeveel manuren je moet invullen bij jou gewenste openingstijden. (60 uur per week)

 

Daarna ga je bepalen hoeveel uur je zelf in de zaak meedraait en hoeveel uren moet je besteden aan andere zaken en kan dat tijdens je aanwezigheid in dezaak? of moet dat op een andere locatie. Als je in de zaak ben in welke rol dan: allround, hoofdzakelijk bediening, of juist vooral keuken..

 

Als je dat weet blijft vanzelf over hoeveel uur er nog in te vullen is en welke vaardigheden die mensen moeten hebben..

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie. De punten die jij aankaart neem ik mee.

Het is de bedoeling dat ik in de startfase, in ieder geval de eerste 6 maanden, elke dag in de zaak sta. In de weekenden samen met mijn man. Maandags gesloten. Een kleine kaart met hoofdzakelijk rawfood, smoothies, juices en rauwe taarten. Ik dacht eraan om de zaak te openen en de eerste 2 uur alleen te staan en vanaf een uur of 11 personeel. Waarschijnlijk is het voldoende om te beginnen met 1 vaste kracht en 1 student.

Link naar reactie
  • 0

Je noemt personeel, misschien een goeie tip, denk ook aan oproepkrachten of pay-rolling. Personeel wat ziek wordt, kost je meteen geld, geld wat je misschien nog niet hebt.

 

Maar ook als je zelf ziek wordt b.v. als je een beetje beetje verkouden bent en een loopneus hebt, dan kun je niet meer de klanten bedienen met rawfood en smoothies ed.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor iedere ondernemer is het belangrijk de kosten laag en de inkomsten hoog te houden.

Ik zou daarom voor een meer pragmatische benadering kiezen.

Pas als blijkt dat je het alleen (of samen met je man) niet meer aankunt (en dus ook de daarbij horende omzet hebt) personeel voor de spitsuren inhuren.

Dit dan op bijvoorbeeld oproepbasis.

Pas als blijkt, dat er continuïteit is en de belasting te hoog is om dit alleen te doen wordt het tijd te denken aan iets vaster personeel.

 

suc7

 

HansB

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Op dit moment ben ik bezig met mijn exploitatiebegroting. Ik wil een kleine lunchroom starten op een A1 locatie. De openingstijden zijn van 8-18 , 6 dagen per week. Dus ik kan dit niet in mijn eentje doen. Kan iemand mij adviseren hoeveel personeel ik hiervoor moet aannemen en voor hoeveel uur per week in de startfase handig is om de personeelskosten zo laag mogelijk te houden?

Alvast bedankt.

 

Dus het gaat om 10 uur per dag, 6 dagen in de week...

 

Dat is maar 60uur in de week!

 

Ik denk dat er voor mij in de afgelopen 8 jaar geen week is geweest dat ik niet meer dan 60uur gewerkt heb. Ben ik de enige?

 

Mijn advies is: muntjes in de zak houden, geen of zo weinig mogelijk personeel vast aannemen. Freelance, oproepkrachten lijstje maken en flexible bijschakelen als ECHT de zweetdruppels van voorhoofd lopen.

 

Doel; 6-12 maanden buffellen, doortrekken en doorhalen. Zelf, persoonlijk elke klant bedienen en hier terugkerend klant van maken. Als je dan een jaar later "draait" kun je op basis van stabiele omzet gaan nadenken vast iemand aan te nemen. Maar liever niet, hou je flexibiliteit en hiermee behoud je de mogelijkheid snel te schakelen en niet te verdrinken in vaste lasten.

Link naar reactie
  • 0

@ Paul, met alleen de openingstijden ben je er als ondernemer nog niet hoor.

 

Denk maar eens aan de uren die je kwijt bent aan bijvoorbeeld:

Promotie;

Schoonmaken;

Administratie;

Leveranciers;

Onderhoud;

etc etc.

 

Ik ben zelf begonnen in de horeca en 1 uur eerder beginnen en 1 uur na sluitingstijd is vaak niet voldoende.

Op het strand waren we vaak 2 uur voor en 2 uur na openingstijd van het terras nog bezig, in de restaurants, soms wel 4 of 5 uur eerder (afhankelijk van de verse ingrediënten en de levertijden van de leveranciers.

 

Link naar reactie
  • 0
Ik wil een kleine lunchroom starten op een A1 locatie. De openingstijden zijn van 8-18 , 6 dagen per week. Dus ik kan dit niet in mijn eentje doen.
Geef jezelf een half jaar van hard werken, zodat je zicht hebt op inkomsten en dus de extra kosten van personeel kan afzetten tegen de tijdwinst prive. Of reken tenminste dat scenario ook door.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Voor welk takenpakket zoek je personeel? Zoek je ervaren horeca-krachten of wil je zelf personeel inwerken? Ben je zelf altijd aanwezig tijdens openingsuren?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.