• 0

Eigen kvk uittreksel

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je een "kleine" wijziging aangeeft, krijg je volgens mij automatisch een nieuwe gratis toegestuurd. Als ik me herinner eenmaal per jaar. De wijziging kan bijvoorbeeld het aantal werknemers zijn. Eventueel zet je dat na een maand weer terug ;). Maar laten staan is volgens mij ook geen probleem, ik denk dat dat bij werkgevers nergens meer klopt ::).

Link naar reactie
  • 0

haha, voor het bedrag niet maar het gaat wel om de kvk hé dus moeilijk doen is toch wel aan de orde want je hebt een speciaal kvk account nodig om dat uittreksel van 2,65 op te kunnen vragen.. alleen het elektronisch uittreksel (7,50) en ouderwetse papieruittreksel (11 euro) zijn via Ideal te betalen zonder speciaal kvk account.

 

het aanvragen van het account gaat overigens per post, duurt ongeveer een week voor je de gegevens in huis hebt..

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Niet meer dus Joost, dat is per 1 juli 2014 afgeschaft.

 

KvK stopt met gratis verstrekken digitaal gewaarmerkt uittreksel handelsregister

 

Op 1 juli 2014 beëindigt de Kamer van Koophandel de service waarmee een ingeschrevene in het Handelsregister één keer per jaar gratis een digitaal gewaarmerkt uittreksel kan bestellen. Deze gratis service was in 2010 ingevoerd om klanten vertrouwd te maken met digitale dienstverlening van de KvK. Omdat dit doel vierenhalf jaar later inmiddels bereikt is, heeft de KvK besloten om te stoppen met de gratis verstrekking. Het digitaal gewaarmerkt uittreksel blijft bestaan, u kunt dit online bestellen voor € 7,50.
Link naar reactie
  • 0

haha, voor het bedrag niet maar het gaat wel om de kvk hé dus moeilijk doen is toch wel aan de orde want je hebt een speciaal kvk account nodig om dat uittreksel van 2,65 op te kunnen vragen.. alleen het elektronisch uittreksel (7,50) en ouderwetse papieruittreksel (11 euro) zijn via Ideal te betalen zonder speciaal kvk account.

 

het aanvragen van het account gaat overigens per post, duurt ongeveer een week voor je de gegevens in huis hebt..

 

Volgens mij is dat account niet meer nodig, want je kan nu ook via ideal betalen.

Waar het mij meer om gaat is dat er steeds vaker geeist wordt dat het uittreksel niet ouder mag zijn dan 3 maanden.

 

De gewaarmerkte versie kost trouwens 7,50, ook de enige die met ideal kan.

Link naar reactie
  • 0
De gewaarmerkte versie kost trouwens 7,50, ook de enige die met ideal kan.

Nog altijd stukken goedkoper dan de maandelijkse bijdrage die we moesten betalen! :)

 

Op de kleintjes willen letten snap ik best, maar 7,50 is niet echt iets om je wild van te schrikken. Een recent uittreksel heb je tegenwoordig eigenlijk alleen maar nodig bij iets officieels als een inschrijving van een VOF of iets bancairs, en dat zal ook niet elke week gebeuren.

 

Oftewel - is het eigenlijk wel een issue?

Link naar reactie
  • 0

Daar vergis je je behoorlijk in, tenminste in mijn branche is het voor elke leverancier noodzakelijk, sterker nog er zijn er genoeg die elk jaar een nieuwe eisen, die niet ouder is dan een half jaar.

 

Ik moest nooit een maandelijke bijdrage betalen, ik betaalde een bedrag per jaar, maar kreeg daar niet iets extra's voor. Pas vanaf 2010 hebben ze 4 jaar lang gratis een eigen uittreksel gegeven. Tenminste als je op de hoogte was van de regeling. Anders betaalde ook gewoon het volle bedrag.

 

 

Het is op zich ook geen issue, het was meer een vraag. Volgens mij had je vroeger zoiets als openkvk, maar die heb ik opgezocht en de database gegevens zijn echt heel oud.

Link naar reactie
  • 0

Mijn leveranciers vragen er ook nooit om en mijn bank heb ik al in geen 5 jaar gesproken of te spreken kunnen krijgen :P

 

De enige keer waarvoor ik een uittreksel nodig zou hebben is als ik meedoe aan een Europese aanbesteding. En laat ik daar nou net geen trek in hebben. ;D

 

Op zich vond ik die 11 euro voor een uittreksel geen probleem vooral omdat tot 2013 Gouda een KVK kantoor had en ik dagelijks in Gouda zit. Gemak dient de mens maar helaas in het kader van de bezuinigingen is het kantoor in Gouda opgedoekt. :-\

Link naar reactie
  • 0

En over issue of niet - het zou niet de eerste keer zijn dat je een groot punt maakt van een relatief marginale uitgave... ;-)

 

Het gaat niet zo zeer om de uitgave, maar meer om te kijken of het ook op een gratis manier kan.

Volgens mij zijn jullie trouwens degene die zo hard aan het protesteren waren tegen die paar tientjes die naar de kvk gingen.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me herinneren dat de KvK contributie veel meer kostte en in de loop der jaren steeds goedkoper werd. Nu betaal je helemaal geen contributie meer. De KvK deed vroeger veel gratis. De gratis service is over de jaren heen aan het verdwijnen. Ik denk dat ik nu goedkoper uit ben.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 79 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.