Mijn vrouw start een kinderopvang, een kleinschalige in ons woonhuis. Bij zo’n kleinschalige gaat het om maximaal zes kinderen. We hebben zelf drie kinderen in de basisschoolleeftijd. Zij vangt dus maximaal drie ‘vreemde’ kinderen op, in de leeftijd van 0 tot en met 4 jaar. Naar de administratie zullen we niet zo veel omkijken hebben, want we zullen de werkzaamheden uitvoeren onder de paraplu van een gastouderbureau.
Onze financieel adviseur heeft ons geadviseerd om als bedrijfsvorm de v.o.f. te kiezen. We zijn in augustus naar de Kamer van Koophandel geweest om die op te richten. Nu is het zo dat we aan de daadwerkelijke kinderopvang pas kunnen beginnen, zodra de verbouwingswerkzaamheden zijn afgerond. Het huis waarin op de begane grond de kinderopvang komt, stamt uit 1930 en moet nog compleet gerenoveerd worden. Waarschijnlijk wordt het pas rond volgend jaar juli, dat de kinderopvang van start kan gaan.
Nu heeft onze financieel adviseur ons een offerte toegestuurd om voor € 300 per maand de administratie uit handen te nemen rond belastingaangifte en dergelijke. Daarbij hanteert hij als ingangsdatum de datum waarop de v.o.f. is opgericht. Daar hebben wij toch wat vraagtekens bij, want de daadwerkelijke werkzaamheden beginnen dus pas een jaar later. Waarom zouden we zo’n € 3.000 gaan betalen voor het uit handen nemen van de belastingaangifte tijdens een periode waarin de werkzaamheden nog niet eens gestart zijn?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jongerebroer
jongerebroer
Mijn vrouw start een kinderopvang, een kleinschalige in ons woonhuis. Bij zo’n kleinschalige gaat het om maximaal zes kinderen. We hebben zelf drie kinderen in de basisschoolleeftijd. Zij vangt dus maximaal drie ‘vreemde’ kinderen op, in de leeftijd van 0 tot en met 4 jaar. Naar de administratie zullen we niet zo veel omkijken hebben, want we zullen de werkzaamheden uitvoeren onder de paraplu van een gastouderbureau.
Onze financieel adviseur heeft ons geadviseerd om als bedrijfsvorm de v.o.f. te kiezen. We zijn in augustus naar de Kamer van Koophandel geweest om die op te richten. Nu is het zo dat we aan de daadwerkelijke kinderopvang pas kunnen beginnen, zodra de verbouwingswerkzaamheden zijn afgerond. Het huis waarin op de begane grond de kinderopvang komt, stamt uit 1930 en moet nog compleet gerenoveerd worden. Waarschijnlijk wordt het pas rond volgend jaar juli, dat de kinderopvang van start kan gaan.
Nu heeft onze financieel adviseur ons een offerte toegestuurd om voor € 300 per maand de administratie uit handen te nemen rond belastingaangifte en dergelijke. Daarbij hanteert hij als ingangsdatum de datum waarop de v.o.f. is opgericht. Daar hebben wij toch wat vraagtekens bij, want de daadwerkelijke werkzaamheden beginnen dus pas een jaar later. Waarom zouden we zo’n € 3.000 gaan betalen voor het uit handen nemen van de belastingaangifte tijdens een periode waarin de werkzaamheden nog niet eens gestart zijn?
Graag horen wij hoe jullie hierover denken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47110-fiscale-administratie-voor-kinderopvang-aan-huis/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag