• 0

Transport vanuit China?

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vraag over transport vanuit China.

 

Ik heb een product bestelt in ShenZhen, China. Ik heb een prijs Ex Works gekregen, dus vervoer niet inbegrepen. Het product is verpakt in 3 dozen van 40*40*30 cm.

 

Hoe ga ik dit zo goedkoop mogelijk (maar wel veilig) naar Nederland krijgen?

 

Bedankt!

 

Groeten, Khadija

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is te weinig om per LCL (zeevracht) te laten komen. Het eenvoudigst en goedkoopst is het in 1 zending met DHL/UPS/FEDEX te laten versturen. Wel allemaal in 1 zending laten versturen en niet als 3 aparte want dat is duurder. En geef duidelijk de instructie dat ze de echte waarde op de factuur aangeven. Geen fictieve waarde of "geschenk".

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Het kan zijn dat dit al opgelost is, maar mijn ervaring is dat een leverancier je ook wel een prijs inclusief levering wil geven. Ze kunnen vaak een levering met Fedex, DHL of TNT goedkoper organiseren dan wanneer je dat rechtstreeks zelf doet. Mocht je de prijs niet vertrouwen kun je zelf ook een freight forwarder vragen wat ze zouden rekenen. Let er dan wel op dat je leverancier de goederen aanlevert in een stevige verpakking ("export boxes") - anders kan dat zo maar eens een van die verrassingen zijn....

Link naar reactie
  • 0

@greenminds:

 

- Weet jij of de verzekering die ze voor je afsluiten wel alles afdekt?

 

- Weet jij wat voor kosten (o.a. CISF) er hier nog op je afkomen als de leverancier "alles" voor je regelt?

 

Dit is iets waar je wel degelijk zelf achteraan moet gaan tenzij je van een gokje houdt. Dan kun je ons vragen alles weer in goede banen te leiden als het verkeerd gaat. Ofschoon wij ook van de fouten van anderen leven, is het ons liever als de leverancier zich alleen maar bezig houdt met de productie en de rest in opdracht van de klant geregeld wordt. Uiteindelijk is dat goedkoper en weet je dat het goed geregeld wordt.

 

Als je met "verscheper" DHL/UPS/FEDEX bedoelt is het risico gering. Maar je kunt er niet van uitgaan, dat je advies ook voor een zeevrachtzending geldt.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

@greenminds:

 

- Weet jij of de verzekering die ze voor je afsluiten wel alles afdekt?

 

 

Bij CIF moet de verkoper een verzekering afsluiten die minstens voldoet aan de minimum dekkingsvoorwaarden uit Clauses C van de Institute Cargo Clauses of vergelijkbare polissen. De verzekering moet minimaal 110% dekken.

Link naar reactie
  • 0

Bij CIF moet de verkoper een verzekering afsluiten die minstens voldoet aan de minimum dekkingsvoorwaarden uit Clauses C van de Institute Cargo Clauses of vergelijkbare polissen. De verzekering moet minimaal 110% dekken.

Correct, maar zoals hier al eerder door Norbert terecht op werd gewezen, is het in de meeste gevallen een verzekering met minimale dekking. Zit daar havarie grosse in? Vandaar mijn vraag of men bij een verzekering, afgesloten door een leverancier, wel zo zeker kan zijn dat ook werkelijk alles afgedekt is en er bv bij havarie grosse niet nog een vette rekening van de rederij komt.

 

Als je het doet zoals greenminds hier adviseert ("Bovenop de EXW prijs doen zij nog een prijs voor de verscheper en 9 van de 10 keer is er geen omkijken naar.") kun je nog wel eens bedrogen uitkomen als je gebruik moet maken van je verzekering.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Als je kijkt wat er in de C clause staat weet je toch of averij grosse daar onder valt? Je kunt er in ieder geval zeker van zijn dat je minstens een verzekering krijgt met minimale dekking.

 

Als je meer wil (Clause A of B of Institute War Clauses) dan moet je de koper vragen een uitgebreidere verzekering. Zal de prijs ook wel omhoog gaan.....

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Als je kijkt wat er in de C clause staat weet je toch of averij grosse daar onder valt? Je kunt er in ieder geval zeker van zijn dat je minstens een verzekering krijgt met minimale dekking.

Averij grosse is onderdeel van ICC C. Alleen weigerde de Chinese CIF-verzekeraar van mijn klant de garantiestelling, waardoor - ondanks ICC C dekking met Averij Grosse, de klant - na succesvol overboord zetten deel deklading om het gestrande schip vlot te trekken - zelf mocht betalen voor vrijgave van zijn goederen. En afwikkeling Averij Grosse / verrekening borg kan zo 3-5 jaar duren....

 

Kortom: probleem met CIF China is niet zo zeer alleen de beperkte ICC C dekking, maar ook dat ze gewoon niet uitkeren! Zie je recht dan maar eens te gaan halen....

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Zelf ook een aantal slechte ervaringen gehad met Chineese verzekereraars.... die hebben dan een agent in NL zitten. Wil je daar iets claimen moet je eerst hun kosten voldoen en dan mag je die weer mee claimen richting de chineese verzekeraar. Die keert op zijn beurt niet uit...... En daar sta je dan. Lading schade door slechte stuwage van de vervoerder. Die keert op basis van de B/L condities niet uit. Lading expert komt kijken. Alleen die mag je zelf eerst betalen want anders komt die niet. En kan je ook niks claimen. Nee ik raad een ieder aan om hier in NL bij een betrouwbare partij een transport verzekering af te sluiten en dat niet over te laten aan de leverancier.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 1

Volgende keer maar DAP of DAP vanuit China....

Zie maar eens een chinese leverancier te vinden die DAP levert. Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet wat er tegen EXW of FOB spreekt en er andere, niet of nauwelijks gebruikte leveringsvoorwaarden voorgesteld worden.

 

Het eenvoudigst blijft voor mij EXW of FOB en ik kan me ook niet herinneren, dat een van mijn klanten of leveranciers in China ooit gevraagd heeft naar levering onder een andere incoterm. Problemen met CIF zijn hier al tot in den treure besproken en ik denk dat velen het met mij eens zullen zijn, dat CIF niet de beste manier is om gunstig en zorgenvrij te verschepen.

 

Mijn advies blijft dan ook: Laat de producent doen wat hij het beste kan (produceren) en regel de rest zelf met specialisten op het gebied van transport en inklaring. Dan hoef je in ieder geval voor die rest niet je verhaal te gaan halen in China.

 

Groet

 

René

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.