Ga naar inhoud

Cash Cow how?

Geplaatst:

menace

Ben er echt ziek van, die Google maakt mega winst en ze hebben een enorm sterke positie verworven in de markt...Zou er nog ruimte zijn voor een vernieuwde, innovatieve, bijzondere, waterdichte Search Engine. Die iig op de Nederlandse markt een rol van betekenis zou kunnen spelen?

 

Stel nou eens dat we met elkaar een Search Engine zouden beheren, met welke innovatieve onderdelen denken jullie je te onderscheiden? Waar liggen de kansen binnen deze markt?

 

Ben benieuwd....

8)

Featured Replies

Geplaatst:

perry

Als je niet meer hoeft te zoeken, maar de informatie naar je toe komt, precies op het moment wanneer je het nodig hebt en op een wijze waarop je het op dat moment het beste uitkomt.

 

Ga daar maar aan staan?

 

Perry

Geplaatst:

Wilbert Philippo

Bedenk het, maar als het te maken is heeft Google het al gedaan... ;D

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Geplaatst:

Nils de Witte

Als je niet meer hoeft te zoeken, maar de informatie naar je toe komt, precies op het moment wanneer je het nodig hebt en op een wijze waarop je het op dat moment het beste uitkomt.

 

Ga daar maar aan staan?

 

Perry

 

van die adware prut zeker :P

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Geplaatst:

Rooseboom

laat ik nu zeggen: hier kom ik nog op terug ;)

Qweery dé geavanceerde zoekfunctie voor elke webshop voor meer conversie www.qweery.nl en met slechts 2 regels code in elke website op te nemen

Geplaatst:

perry

Als je niet meer hoeft te zoeken, maar de informatie naar je toe komt, precies op het moment wanneer je het nodig hebt en op een wijze waarop je het op dat moment het beste uitkomt.

 

Ga daar maar aan staan?

 

Perry

 

van die adware prut zeker :P

 

Nee Adware komt met dat wat je niet zoekt op momenten dat het je niet uit komt en nog op een verkeerde wijze ook. Met recht bagger dus! Ik ben met iets bezig dat het bijna kan:-) Nog twee weken geduld:-)

 

Perry

Geplaatst:

Merkava

Hier is nog wel wat op te bedenken hoor ;D

 

Maar moet ik dat hier neer zetten ?

 

 

Geplaatst:

menace

  • Auteur

Uhm... zo te horen hebben jullie duidelijk business plannen in deze richting!

 

Ben heel benieuwd wat jullie aan het ontwikkelen zijn!!!

 

geplaatst door: perry geplaatst op: 27 januari 2005, 21:17

Als je niet meer hoeft te zoeken, maar de informatie naar je toe komt, precies op het moment wanneer je het nodig hebt en op een wijze waarop je het op dat moment het beste uitkomt.

 

Ga daar maar aan staan?

 

Perry

 

Perry, moet je hier niet Jomanda voor heten? Je kunt toch nooit weten wat en wanneer iemand iets nodig heeft, of ben ik nu fantasieloos?

 

 

Geplaatst:

Merkava

Uhm... zo te horen hebben jullie duidelijk business plannen in deze richting!

 

Ben heel benieuwd wat jullie aan het ontwikkelen zijn!!!

 

geplaatst door: perry geplaatst op: 27 januari 2005, 21:17

Als je niet meer hoeft te zoeken, maar de informatie naar je toe komt, precies op het moment wanneer je het nodig hebt en op een wijze waarop je het op dat moment het beste uitkomt.

 

Ga daar maar aan staan?

 

Perry

 

Perry, moet je hier niet Jomanda voor heten? Je kunt toch nooit weten wat en wanneer iemand iets nodig heeft, of ben ik nu fantasieloos?

 

 

 

Yep

Geplaatst:

perry

<< moet je hier niet Jomanda voor heten? Je kunt toch nooit weten wat en wanneer iemand iets nodig heeft, of ben ik nu fantasieloos?>>

 

Ja,

 

Als jij vandaag een pakketje stuurt dat je voor 24 uur ergens wil hebben, dan wil je binnen 24 uur weten of dat werkelijk ook zo is. DHL speelt hier op in, ontvang je een SMSje of emailtje als je pakketje aangekomen is.

 

Als jij (maar) 5 klanten hebt, en daar flink wat mensen hebt lopen, wil je elk moment weten of één van die klanten niet in surseance schiet. Ongeacht waar je bent, of wat je aan het doen bent.

 

Als jij van Amsterdam naar Rotterdam moet, wil jijj vlak voor iedere afslag zien welke afslag je het beste zou moeten nemen om niet in de file komen te staan.

 

En zo kan ik nog wel even door gaan...maar laat wat achterwegen:-)

 

Perry

Geplaatst:

Anders Floor

Stel nou eens dat we met elkaar een Search Engine zouden beheren, met welke innovatieve onderdelen denken jullie je te onderscheiden? Waar liggen de kansen binnen deze markt?

 

Semantisch zoeken. Stel dat ik wil weten hoe ik een stoel moet bekleden en ik tik "bekleding leren" in, dan krijg ik alleen maar hits van webshops en dergelijke die lederen banken aanprijzen. Daar heb ik niks aan.

 

Het is misschien een suf voorbeeld, maar het toont aan dat zoekmachines op het moment vrij stompzinnig zijn. Tussen de rijen met resultaten staan sikwijls maar een paar relevante pagina's, en vaak moet je nog heel wat andere zoekpogingen doen om die ene, of die paar echt relevante pagina's te vinden.

 

Die sterke positie van Google valt op dit moment overigens nog wel mee. Jaren geleden veegden ze Altavista in een mum van tijd van de kaart doordat ze een beter product aanboden. Google is op dit moment misschien goed, maar over tien jaar snapt niemand hoe we het er ooit mee hebben kunnen doen. Ofwel Google wordt zelf beter, ofwel iemand anders vindt een zoekmachine uit die Google in een mum van tijd weer inhaalt.

 

Google ziet die bui ook wel hangen, dus proberen ze nu van alles om hun eigen positie te verankeren in het dagelijkse mediagebruik van gebruikers: Google Toolbar, Google Adsense, Google Desktop Search, Blogger etc etc. Dat doen ze echt niet alleen uit winstoogpunt, maar vooral uit angst om hetzelfde lot te ondergaan als Altavista destijds.

 

Ilse heeft die boot in Nederland volstrekt gemist. De enige reden dat mensen er nog wel eens gebruik van maken, is doordat nu.nl en startpagina.nl default de Ilse zoekmachine tonen. Het zal me nisk verbazen als Ilse Media binnenkort de stekker uit de zoekmachine trekt en van Ilse.nl gewoon een media/mobile portal maakt.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Geplaatst:

perry

 

Maak een foto van de stoel met je mobieltje. Zend die naar "HoeDoeIkDat". En je krijgt binnen 24 uur een antwoord een link naar een webpagina. Kost je dan x euro. Zou dat misschien iets zijn?

 

 

Perry

 

 

 

Geplaatst:

willemj

Maak een foto van de stoel met je mobieltje. Zend die naar "HoeDoeIkDat". En je krijgt binnen 24 uur een antwoord een link naar een webpagina. Kost je dan x euro. Zou dat misschien iets zijn?

 

Die diensten bestaan in sommige bibliotheken. Probleem is dat degene die die lijst maakt wel verstand moet hebben van stoelen bekleden anders is die lijst waardeloos. Ook moet je, om het goed te doen, de achtergrond van de vraagsteller kennen. Aan een lijst met URL's van handleidingen die ik al ken heb ik weinig als ik daar m'n antwoord niet heb gevonden. Voor dit soort vragen is een dienst waar je een bepaald bedrag voor een antwoord op je vraag handiger.

 

Wat mij er prettig lijkt is een lijst met resultaten waar ik per resultaat kan aanklikken of het voor mij relevant is of niet. Deze informatie wordt dan gebruikt om de resultatenset verder te filteren.

Geplaatst:

evendenken

Hoi,

 

het is natuurlijk ook wel een beetje hoe je je vraag stelt. Maak je er 'leren bekleden' van, dan krijg je in ieder geval een paar links die gaan over het bekleden van iets. Maar dat je niet altijd krijgt wat je zoekt is inderdaad een feit.

 

Maar je weet toch hoe dat gaat goed zoeken kan iedereen, goed vinden kunnen er minder :0)

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Geplaatst:

Edo van Santen

Maak een foto van de stoel met je mobieltje. Zend die naar "HoeDoeIkDat". En je krijgt binnen 24 uur een antwoord een link naar een webpagina. Kost je dan x euro. Zou dat misschien iets zijn?

Perry

 

ik denk niet dat ik daar gebruik van zou maken, 24 uur wachten. daarnaast, waarom zou ik betalen voor iets wat ik zelf ook kan vinden?

Pitch Coach  Pitch Trainer   Public Speaker  Wijze oude man Pitcholoog (c) gepensioneerd

Geplaatst:

Merkava

Perry, moet je hier niet Jomanda voor heten? Je kunt toch nooit weten wat en wanneer iemand iets nodig heeft, of ben ik nu fantasieloos?

 

 

 

Yep

 

 

Maak een foto van de stoel met je mobieltje. Zend die naar "HoeDoeIkDat". En je krijgt binnen 24 uur een antwoord een link naar een webpagina. Kost je dan x euro. Zou dat misschien iets zijn?

Perry

 

ik denk niet dat ik daar gebruik van zou maken, 24 uur wachten. daarnaast, waarom zou ik betalen voor iets wat ik zelf ook kan vinden?

 

Niemand die het ziet ? :P

 

Het antwoord is niet eenvoudig, maar ligt wel voor hand ;)

Geplaatst:

Jeroen Bakker

daarnaast, waarom zou ik betalen voor iets wat ik zelf ook kan vinden?

Het is een voorbeeld natuurlijk, dit zou immers wél op kunnen gaan voor hele specifieke, gespecialiseerde zoekopdrachten. Óf voor hele complexe zoekopdrachten.

 

Zo doorredenerend gebeurt dit al natuurlijk: marktonderzoek of consultancy-advies kan daar ook in inbegrepen kunnen worden, dat is immers ook 'een zoekopdracht naar een antwoord' die tijd en geld kost.

Geplaatst:

Edo van Santen

ja, op die manier is Higherlevel dé gespecialiseerde zoekmachine voor ondernemers (in spé). je stelt een vraag en je krijgt diverse antwoorden.

 

tuurlijk onderken ik de mogelijke potentie van gespecialiseerde verwijs/zoeksites, maar ik zie nog niet hoe je daar rijk mee wordt. Maar het is leuk filosoferen zo.

Pitch Coach  Pitch Trainer   Public Speaker  Wijze oude man Pitcholoog (c) gepensioneerd

Geplaatst:

Merkava

Iemand een idee wat het kost om een search engine als google op te zetten ?

Geplaatst:

perry

<

tuurlijk onderken ik de mogelijke potentie van gespecialiseerde verwijs/zoeksites, maar ik zie nog niet hoe je daar rijk mee wordt. Maar het is leuk filosoferen zo.>>

 

Informatie op het juiste moment kunnen doen toekomen is uiteraard wel afhankelijk van hele consistente en voor gedefinieerde data, en daar kun je wel geld mee verdienen. Rijk ben ik al:-)

 

Wordt de zoekopdracht complexer, is het aan een ieder of jezelf een paar uur gaat zitten googlen, bellen, chatten etc..., of dat je dat uitbesteed.

Dat is weer een dienst...

 

Tegenwoordig moet je overigens voor steeds meer forums betalen. Neem bijvoorbeeld, ik meen iets van expertsonline.com of zo (sorry even geen tijd om het te checken) Dat was vroeger gratis, tegenwoordig moet je daar voor een antwoord op een vraag betalen. Een ieder kan dan vragen beantwoorden en kan daar weer geld mee verdienen, aan de hand van kneusjes en reusjes:-)

 

Perry

Geplaatst:

perry

Toch maar even opgezocht,

 

http://www.experts-exchange.com

 

Daar kun je je laten en moet je betalen voor kennis!

 

Perry

Geplaatst:

willemj

Maak een foto van de stoel met je mobieltje. Zend die naar "HoeDoeIkDat". En je krijgt binnen 24 uur een antwoord een link naar een webpagina. Kost je dan x euro.

 

ik denk niet dat ik daar gebruik van zou maken, 24 uur wachten. daarnaast, waarom zou ik betalen voor iets wat ik zelf ook kan vinden?

 

Omdat je de kennis of tijd niet hebt om het te vinden. Een zoekopdracht "inurl:perl multipart mime -asp -php mime mime" is effectiever dan "perl multipart mime'", ken de tool. Verder is m'n eerste zoekrondje vaak bedoelt om de juiste trefwoorden voor een onderwerp te vinden om daarmee verder te zoeken.

Geplaatst:

Edo van Santen

Een zoekopdracht "inurl:perl multipart mime -asp -php mime mime" is effectiever dan "perl multipart mime'", ken de tool.

 

kan je dit s.v.p. even ondertitelen voor de gewone sterveling? ik snap er niets van.

Pitch Coach  Pitch Trainer   Public Speaker  Wijze oude man Pitcholoog (c) gepensioneerd

Geplaatst:

willemj

Iemand een idee wat het kost om een search engine als google op te zetten ?

 

Zie hier (bijna eerste hit met trefwoorden 'google hardware')

 

60.000 pc's, 30 petabyte data, 60 Gbps. En dan nog je R&D, reken maar uit ;D

Geplaatst:

willemj

Een zoekopdracht "inurl:perl multipart mime -asp -php mime mime" is effectiever dan "perl multipart mime'", ken de tool.

 

kan je dit s.v.p. even ondertitelen voor de gewone sterveling? ik snap er niets van.

 

Precies ;D Zoek opdracht die ik van de week nodig had.. Maar zie hier voor een toelichting op de operators. Ik geloof niet dat hier bij staat dat het herhalen van een woord het gewicht in de resultaten verhoogd.

Geplaatst:

Anders Floor

Omdat je de kennis of tijd niet hebt om het te vinden. Een zoekopdracht "inurl:perl multipart mime -asp -php mime mime" is effectiever dan "perl multipart mime'", ken de tool.

 

.. en dat is nou precies het grote gevaar c.q. manco aan Google. Om het te benutten, moet je je "de tool" eigen maken. Het is met de huidige stand van de techniek wel begrijpelijk, maar een teken aan de wand dat de huidige zoektechnologie nog maar in de kinderschoenen staat.

 

De eerste searchengine die uitgaat van het principe "ken de gebruiker", en dat op een effectieve manier in weet te vullen zonder tegen privacy-issues aan te lopen, zal Google zonder probleem van de kaart vegen.

 

Ik zou daarom persoonlijk nog geen stuiver uit durven te geven aan Google-aandelen. Ik verklaar iedereen die dat wel doet, voor gek: het kan binnen de kortste keren volstrekt gebeurd zijn met Google. Zie Altavista. Zie Netscape. Zie Napster. Alledrie bijzonder populaire marktleiders van wie het bestaansrecht - helaas voor hen - gebaseerd was op 1 relatief eenvoudig stuk software. Alledrie werden ze binnen een oogwenk van de markt werden geveegd door nieuwe spelers.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.