Na een moeilijke periode hebben we het bedrijf gestopt dat we hadden.
Geen geld meer dus het huis werd door de bank verkocht met restschuld.
Een jaar niets van de bank gehoord en een vol goede moed een nieuw bedrijf opgezet, een bv.
Mijn vrouw en ik zijn 65% eigenaar met een 35% vennoot die ons wat geld heeft gegeven om op te starten en dat lukt nu langzaam aan. We hebben daar allebei een klein salaris uit.
De belastingdienst heeft op een deel van dat salaris beslag gelegd en we wonen antikraak voor weinig geld.
We hebben geen eigendommen meer en de inboedel is van de huiseigenaar.
We houden aan het salaris net minimum over.
Nu komt opeens de bank de schuld opeisen. Maar er is geen geld om die schuld te betalen.
Kan de bank onze nieuwe bv raken. Kunnen zij daar beslag op leggen, op de rekening, de aandelen, de omzet/winst
of hoe dan ook.
Mocht dat zo zijn wat kunnen we dan het beste doen om de bv onaantastbaar te maken voor de bank.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
shaky
shaky
Dag allen
Ik hoop dat ik hier goed zit.
Na een moeilijke periode hebben we het bedrijf gestopt dat we hadden.
Geen geld meer dus het huis werd door de bank verkocht met restschuld.
Een jaar niets van de bank gehoord en een vol goede moed een nieuw bedrijf opgezet, een bv.
Mijn vrouw en ik zijn 65% eigenaar met een 35% vennoot die ons wat geld heeft gegeven om op te starten en dat lukt nu langzaam aan. We hebben daar allebei een klein salaris uit.
De belastingdienst heeft op een deel van dat salaris beslag gelegd en we wonen antikraak voor weinig geld.
We hebben geen eigendommen meer en de inboedel is van de huiseigenaar.
We houden aan het salaris net minimum over.
Nu komt opeens de bank de schuld opeisen. Maar er is geen geld om die schuld te betalen.
Kan de bank onze nieuwe bv raken. Kunnen zij daar beslag op leggen, op de rekening, de aandelen, de omzet/winst
of hoe dan ook.
Mocht dat zo zijn wat kunnen we dan het beste doen om de bv onaantastbaar te maken voor de bank.
Dank voor jullie medewerking.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47471-prive-schuld-hypotheek-verhaald-op-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag