• 0

Professioneel / (handmatig) bottelen van kleine plastic flesjes

Goededag beste adviseurs en raadgevers,

 

Ik ben voornemens om smoothies te gaan produceren als onderdeel van mijn assortimentsuitbreiding en ik heb hierin nog zero ervaring. Zo veel dus.

 

Wat u over mij moet weten

- 1 persoon in bedrijf

- zero ervaring met het op schaal produceren van smoothies

- Financieel gezien, als student heb ik een plafond en is deze niet zo hoog

- ''Expert'' in gezonde en lekkere smoothies maken

 

Hamvraag:

- ??? Hoe krijg ik plastic dopjes op deze plastic flesjes er zo op gedraaid zoals deze in de winkel worden verkocht. Is hier een machine voor nodig of kan dit handmatig met een handig apparaatje om een flesje te ''sealen''/ '' bottlen'' of hoe het ook genoemd word.

 

Ik zou hierover heel heel graag uw advies over willen. Als uw advies mij geholpen heeft ben ik u zeer erkentelijk en krijgt u een klein cadeautje van mij.

 

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Toen wij in Argentinië op vakantie waren, kwamen we deze verzegelde dopen tegen op een olijven markt.

Argentinië helemaal? dat is een eind fietsen.. ;D

 

__________

Loop hier elke willekeurige Juicebar binnen en ze hebben die flesjes.. sommige broodjeszaken die ook vers sap verkopen hebben ze ook, ik gok zomaar dat elke horecagroothandel ze heeft.. Dit is echt geen artikel waar een lange zoektocht voor nodig is.. of ingewikkelde machine en kostbare investeringen.

 

zal een kwestie zijn van een paar paar telefoontjes plegen.. of een disposable verpakkingen leveranciers mailen..

Link naar reactie
  • 0

In het verleden gebruikte ik nog weleens glazen flesjes met een garantie sluiting op de dop.

In de dop zit dan een soort van folie/karton plaatje en buiten aan de dop zit dan zo'n gekartelde rand. Als je de dop na montage los draait dan draai je als het ware de gekartelde sluiting kapot.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Ga eens kijken en praten bij FruityKing, Innocent Drinks of Vitafruit en wie weet ken je zelf nog meer leveranciers. Een mooie NPD stage levert je op termijn misschien wel meer op dan nu zelf te willen gaan produceren op kleine schaal.

 

Heb je eigenlijk ooit al eens een productielijn gezien en batch gemaakt en afgevuld zien worden?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Loop hier elke willekeurige Juicebar binnen en ze hebben die flesjes.. sommige broodjeszaken die ook vers sap verkopen hebben ze ook, ik gok zomaar dat elke horecagroothandel ze heeft.. Dit is echt geen artikel waar een lange zoektocht voor nodig is.. of ingewikkelde machine en kostbare investeringen.

 

zal een kwestie zijn van een paar paar telefoontjes plegen.. of een disposable verpakkingen leveranciers mailen..

precies Roel, ik bestel ze gewoon bij de groothandel.

 

als je ze gaat afvullen als producent gaan er toch echt andere regels gelden!

er zijn al diverse tips gegeven waar je wat mee kunt, maar stel je goed op de hoogte van de HACCP regels, je kan niet zomaar thuis in je keuken flesjes gaan vullen... ::)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Op 13 december veranderen de regels voor de etikettering van levensmiddelen .

Verder moet je werken volgens wettelijke voorschriften over de hygiëne van levensmiddelen. Dat kan bijvoorbeeld door je aan een bestaande hygiënecode te houden.

Oefen je je bedrijf thuis uit? Je dient dan wel duidelijk onderscheid te maken tussen levensmiddelen voor je bedrijf en levensmiddelen voor jezelf. Gebruik bijvoorbeeld verschillende koelkasten. Of breng de tekst 'privé' op producten aan. Doe je dit niet, dan gaat de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) er bij controle van uit dat alle levensmiddelen bestemd zijn voor je bedrijf. Deze moeten dan allemaal voldoen aan de wettelijke eisen.

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.