• 0

Het roer gaat om!

Wel getwijfeld of ik het hier neer ging zetten maar hopelijk hebben anderen ook wat aan mijn verhaal.

 

Ik ga het roer omgooien! Ik draai mijn winkel nu ruim 1,5 jaar. En eerlijk gezegd wist ik een jaar terug al dat ik hier niet mee verder wil. Tenminste niet alleen. Ik barst van de ideeën, zou zo veel meer willen maar als ik dag in dag uit een winkel draai gaat dat niet gebeuren. Ik vind de winkel vreselijk inefficiënt, als ik kijk naar klantenaantallen dan zou het ook in heel wat minder uren kunnen. Klanten daarentegen willen dat je nog veel vaker open bent. In het hoogseizoen is het leuk en loopt het, daarbuiten komen de muren op me af. Dan komen de mensen met de dure jurkjes die 7 cm te kort zijn, daar moet ik dan 20 minuten mee rond om de juiste kleur erbij te zoeken en dan krijg ik gemopper omdat ik vanaf 20 cm knip (hetgeen heel weinig is, meeste zaken doen vanaf 50 cm).

Dan kan ik 2,50 euro af tikken, en dat willen ze dan pinnen en vervolgens het moet het in een plastic tasje……..

 

Het is echt het meest zinloze wat ik in mijn leven heb gedaan! En daar laat ik dan een gezin voor thuis. Nogmaals tijdens het naaiseizoen loopt het prima, maar daar kan ik niet 6 rustige maanden mee opvangen en vooral ook het me zo nutteloos voelen niet.

 

Goddank had ik ooit het inzicht om een huurcontract van 2 jaar af te spreken. Binnenkort kan ik uit deze zelfgekozen gevangenis (dit omschrijft echt uitstekend hoe ik me voel).

 

Ik heb heel veel geleerd de afgelopen 2 jaren. Ik heb geleerd dat ik het superleuk vindt om een bedrijf op te zetten, logo's, strategie, pand etc. Echt gaaf. Mensen zijn ook enthousiast, daar ligt het niet aan.

Ik heb ook geleerd dat ik heel goed kan naaien en dat er maar weinig mensen zijn die ook zelf hun patronen kunnen tekenen. Ik was op dat gebied onterecht onzeker. Dat is nu wel voorbij.

 

Dus, wat ga ik doen? De winkel gaat dicht, ik ben een nieuwe webwinkel gestart. Alle stoffen opnieuw op de foto (wat een beroerde foto s er in mijn oude winkel zitten ai ai) , lagere prijzen (daarom wilde ik mijn shop niet aanhouden, ik ben online te duur). Ik heb diverse patronen gemaakt die ik als totaalpakket met stof wil gaan verkopen….plannen te over.

 

Ik heb de hele zomervakantie besteed aan het opknappen van 3 ruimtes, 1 voor workshops, 1 voor opslag en 1 voor fotografie en kantoor. Ik heb een wintercollectie voor mijn dames gemaakt (4 en 6 zijn ze), inclusief fotoshoots, ik ben begonnen aan een webshop waarop ik de kleding verkoop waarbij mensen dan zelf hun stofjes kunnen kiezen bij het model. Deze had ik in november af willen hebben, maar dat was te ambitieus.Maar ik zet het plan nu door voor het nieuwe seizoen, de website is ook al deels af.

 

Ik kan zo weer doen wat ik graag doe: ontwerpen en naaien. Ik ben toch commercieel bezig (dat zit in me) en ben tevens weer thuis! Vrijheid! De partner zoeken is me niet gelukt, misschien maar beter achteraf gezien.

 

De laatste loodjes in de winkel vallen me heel zwaar, in juni heb ik opgezegd en ik wil verder met mijn nieuwe dingen. In november en december draai ik zelf workshops nog naast mijn openingstijden. Normaal deed iemand anders dat (onder openingstijden), dan mis ik het lesgeld, regelmatig levert een workshop me net zoveel op als een dag in de winkel staan!

 

Ik kan wel zeggen dat ik moe ben en dat ik me soms afvraag of ik dadelijk nog wel puf heb voor de nieuwe bezigheden. Maar goed, ik heb al zoveel werk verzet, dat laat ik niet voor niets zijn.

 

Ik kan nu weer een deel zorg voor de kids op me nemen hetgeen hard nodig is want in april gaat mijn man zijn bedrijf uitbreiden.

 

Afgelopen zomer was Nico bij mij in de winkel, het was enorm fijn met hem te praten. Maar weinig mensen met wie je het over je bedrijf kunt hebben die er ook nog iets van begrijpen ;-) Daarvoor nog veel dank. Vanaf nu krijg ik al meer tijd, ik kom zeker ook bij jou langs!!

 

Nou dat is mijn verhaal, het is eruit! ;-)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

dankjulliewel!

 

ik heb het vandaag mijn collega ondernemers van de creatieve straat vertelt (bestaande uit een naaicafe, naaimachinewinkel, fourniturenzaak en moi). Het viel niet heel goed natuurlijk maar ze begrepen me wel.

 

Iedereen die ik nu spreek zegt ' dat is ook geen doen alleen' of ' natuurlijk hou je dat niet vol in je eentje'. Veel begrip dus. Dat is fijn moet ik zeggen!

 

Nu iedereen het gaat horen kan ik wat tot rust komen. Nog een paar dagen om te beslissen of ik de laatste week uitverkoop houdt. Ik denk dat dat wel slim is, nog wat cashflow generen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb vorige week de winkel maar 2 dagen open gehad, ik merk nu al dat ik tot rust kom, meer plezier in dingen krijg, thuis al wat orde op zaken krijg (nou ja daar is maanden voor nodig denk ik).

 

Vanochtend 2 internetbestellingen voor mijn nieuwe site waar ik nog nauwelijks reclame voor maak. Voor eentje geregeld dat de groothandel rechtstreeks levert aan de klant.

 

Ik zit hier helemaal blij en trots te wezen. Ik ben thuis maar doe toch zaken, wat een heerlijk gevoel.

 

21 december is mijn laatste winkeldag, tot die tijd nog 4 dagen open. En 2 avonden workshop.De laatste loodjes….. (workshops zijn leuk, winkeldagen niet bepaald….. en donderdag wordt het te huur bord geplaatst, dus tja, gaat iedereen dan overbeginnen natuurlijk).

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.